„Znaleckým zkoumáním bylo zjištěno, že pád kabiny, respektive ráz na kabinu byl zapříčiněn únavovými lomy kotevních šroubů, kterými je výtahový stroj připevněn k rámu a jejichž poškození nemohli pracovníci firmy spravující výtahy předpokládat,“ uvedl teplický policejní mluvčí Daniel Vítek.
Vítek současně podotkl, že žádné předpisy servisním pracovníkům neukládaly kotevní šrouby kontrolovat. „Podle posudku použité šrouby z hlediska chemického složení a mechanických vlastností vyhovují požadavkům současné technické normy,“ dodal Vítek. Policie tak případ odložila.
Kriminalisté okolnosti nehody prověřovali přes půl roku. „Byly provedeny veškeré možné úkony od ohledání výtahové šachty a kabiny a zajištění stop, zajištění veškerých písemností souvisejících s provozem výtahu a jeho údržbou, po vyšetřovací pokus na místě nebo přibrání znalce,“ uvedl Vítek.
Výtah se propadl o osm metrů
Policii navíc pomohl Kriminalistický ústav v Praze, kam vyšetřovatelé zaslali věcné stopy zajištěné na místě. Stopy prověřili znalci v oboru defektoskopie, metalografie a technická diagnostika.
Kabina se 14. května znenadání propadla z šestého mezi 4. a 3. patro, celkem o osm metrů. V tu chvíli výtah vezl čtyři lidi. Utrpěli převážně lehká či středně těžká zranění. „Nejdřív šíleně drhly plechy, výtah začal padat. Pak přišla rána a všichni jsme letěli. Křičela jsem,“ popsala kritické okamžiky Miluše Valášová.
Nehodu nejhůře odnesl její manžel. Praskla mu čéška, zranil si kotník a oteklo mu koleno. „Při nekoordinovaném pádu kabiny to odnesly převážně jejich nohy,“ podotkl ke zraněným mluvčí krajské záchranky Prokop Voleník.