„S panem hejtmanem jsme se dohodli, že se na tu věc ještě jednou podíváme a zkusíme, jestli by nešlo najít nějakou formu, kde by se ta trať revitalizovat dala,“ uvedl Dan Ťok při pondělní návštěvě vlády v demisi v Ústeckém kraji.
Po obnově trati, na které od sesuvu jezdí mezi Lovosicemi a Radejčínem autobusy, volá kraj. „Byla z těch regionálních nejvíce frekventovaná,“ řekl už dříve ústecký hejtman Oldřich Bubeníček.
„Je pozitivní, že neřekl definitivní ne. Ta trať má pro nás velký význam,“ okomentoval Bubeníček dnešní sdělení Ťoka.
Když ministerstvo nedávno uvedlo, že s revitalizací trati nepočítá, náměstek hejtmana pro dopravu Jaroslav Komínek jeho rozhodnutí označil dokonce za „podraz a prasárnu“. Reagoval tak na fakt, že stát nejprve obnovu slíbil.
Obrat v pohledu na věc způsobily peníze. Prvotní odhady hovořily o nákladech na opravu v daném úseku ve výši 250 milionů korun. Poté se ale ukázalo, že by oprava v tomto místě stála 800 milionů. Celková revitalizace trati by pak spolykala ještě mnohem více - přes 2,5 miliardy korun.