Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dolní Labe chce být jako Baťův kanál, otevřelo první veřejná kotviště

  13:35aktualizováno  13:35
Na Labi vznikla nová přístaviště pro malé lodě. Ředitelství vodních cest je otevřelo v Lovosicích na Litoměřicku a Dolních Zálezlech na Ústecku. Postupně má na dolním Labi vzniknout celá síť veřejných přístavišť, aby na něm byly podobné podmínky pro vodní turistiku jako například na Baťově kanále.

Dolní Zálezly lodě až dosud míjely. Nyní u nich vzniklo největší samostatné přístaviště na dolním toku Labe. | foto: Ondřej Bičiště, MF DNES

"Lovosice a Dolní Zálezly jsou prvními vlaštovkami moderní sítě veřejných přístavišť, která na Labi dosud chyběla. Budou sloužit nejen osobním lodím, ale v Dolních Zálezlech také vodním turistům, kteří zde bezpečně zastaví, mohou přenocovat, navštívit okolí a putovat dále," řekl ředitel Ředitelství vodních cest Lubomír Fojtů.

Fotogalerie

Dvě nová stanoviště pro osobní lodě a rekreační plavidla, kde lze zakotvit zdarma, doplnila už existující přístaviště v Ústí nad Labem. Jejich vybudování za 25 milionů je reakcí na rostoucí zájem o využívání labské vodní cesty. Jako první je využila loď Bohemia DC.

V Lovosicích se můstek pro osobní lodě nachází v městském parku. "Již před několika lety jsme v Lovosicích provizorně umístili přístavní můstek a první osobní lodě zde začaly přistávat. Nové přístaviště přináší zcela jinou kvalitu a tak očekávám, že počet návštěvníků podstatně vzroste," uvedla starostka Lovosic Lenka Lízlová.

Vedle můstku v Dolních Zálezlech je pak největší samostatné přístaviště na dolním toku Labe, vejde se do něj až 16 malých rekreačních plavidel.

"V naší obci dosud nemohli vodní turisté bezpečně přistát a jen ji míjeli. Lodní dopravu považuji za příležitost pro cestovní ruch i prostor pro vznik pracovních příležitostí," poznamenal starosta Dolních Zálezel Miroslav Suchý.

Podobu přístavištím dal architekt Kotas

Přístaviště na dolním Labi mají společný vizuální styl, jemuž dominuje bílá barva a symbolika lodní architektury.

"Usilovali jsme o jednoznačně zapamatovatelnou podobu přístavních mol, podle níž by uživatelé labské vodní cesty mohli polohu přístaviště vizuálně rozpoznat už z větší vzdálenosti. Totéž však platí i pro příchozí ze břehu," poznamenal architekt nových přístavišť Patrik Kotas.

V červnu a červenci vzniknou nová mola i v Libochovanech, Libotenicích a Nučnicích, časem se má opravit přístaviště v Litoměřicích. Náklady za téměř sto milionů korun platí Státní fond dopravní infrastruktury. Navíc se už projektuje i nové přístaviště u Smetanova nábřeží v Děčíně, v Malých Žernosekách a v Roudnici nad Labem.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Uvnitř jednoho z krytů.
Chemička je plná nevyužívaných krytů, při havárii je dnes lepší zmizet

Součástí areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova je třináct krytů. Většina jich pochází z druhé světové války, kdy sloužily při náletech. Dva kryty přibyly pro...  celý článek

Nové policejní uniformy ze speciálních materiálů
Policisté v Ústeckém kraji chybí, noví většinou neprojdou psychotesty

Na pět desítek policistů schází do plného stavu v Ústeckém kraji. Podle vedení policie noví uchazeči nepřicházejí kvůli nižšímu platu. Podmínky přijetí se ale...  celý článek

Exponáty ve venkovském muzeu v Srbské Kamenici
V Srbské Kamenici vybudovali vesnické muzeum v pískovcové jeskyni

Srbská Kamenice na Děčínsku se pyšní novým muzeem. Netradiční je svým umístěním v pískovcové jeskyni. Nese název Venkovské zemědělské muzeum a nachází se na...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.