Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


V Podbořanech zasypou podzemí, lidé se dočkají plynu i nových cest

  8:21aktualizováno  8:21
Půl kilometru podzemních chodeb v Podbořanech, které vznikly při těžbě kaolinu, přestane do konce června existovat. Město chce jejich zasypáním zabránit dalšímu propadání silnic, které je zatím stále hrozbou pro místní i řidiče. Po zasypání budou do ulic konečně smět těžké bagry, které čtvrť zvelebí.

Někde se stropy podbořanských chodeb propadly třeba i s kusem silnice na povrchu. Proto se zasypou. | foto: archivMF DNES

V minulosti se v Podbořanech občas stalo, že část některé z místních cest se propadla do podzemní chodby. Teď s tím však bude konec. Část chodeb se už od podzimu začala zasypávat popílkem. A do léta tak skončí všechny.

"Práce skončí v červnu, zasypané budou všechny chodby, o kterých víme z průzkumu, který se tu dělal několik let," potvrdil starosta Radek Reindl.

Podzemní chodby začaly vznikat v 19. století, kaolin se využíval v místní keramičce. Za 2. světové války chodby sloužily jako kryty, po ní je začali využívat lidé z domů nad zemí, jimž sloužily jako sklepy a sklady na uhlí či zavařeniny.

Udělat z chodby atrakci by stálo moc peněz

Radnice zvažovala, že by část jedné chodby nechala otevřenou a udělala z ní turistickou atrakci. Náklady na zajištění desítek metrů staré štoly a poté péči o ni by ale byly příliš vysoké, jen počáteční investice by stála tři čtvrtě milionu.

Zasypání chodeb ale také spolkne nemalou částku a spolu s výzkumem podzemí se tak roky táhly i spory, kdo by měl zabezpečení chodeb zaplatit. Vše nakonec půjde na vrub státu.

"Ani nevíme, kolik to vlastně stojí. Ale jsme rádi, nemáme s tím starosti ani výdaje," podotkl Reindl. Podle odhadů stojí zasypání zhruba půl kilometru různých chodeb mezi třemi až pěti miliony korun.

Pro radnici přitom není důležité jen to, že zasypání zaplatí někdo jiný a že čtvrť Na Kopci nebudou ohrožovat propady, ale že díky tomu město i místní lidé také mohou konečně začít přemýšlet, jak tu nastálo spravit cesty nebo si vylepšit domky.

Lidé se konečně dočkají plynu

"Nikdy se tam žádné pořádné opravy nedělaly, protože jsme se báli tam pustit třeba těžký válec. Je to mimo jiné také poslední místo ve městě, které není plynofikované," upozornil Reindl.

Prostřednictvím dotazníků už radnice zjišťuje, kdo z místních by měl o zavedení plynu zájem. Jasné to bude během měsíce. Od léta, kdy už budou chodby bezpečné, pak může zavádění plynu začít.

Město přitom chce mít tuto věc vyřešenou co nejdříve, protože se kvůli plynu budou muset dělat výkopy - a čím dříve bude hotovo, tím dříve se mohou začít v ulicích Na Kopci nebo v Partyzánské dělat i nové silnice.

"Žádné pořádné opravy v té lokalitě nikdy nebyly, báli jsme se pustit tam třeba těžký válec." Radek Reindl, starosta.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Eskorta přivádí Viktora Yanchiho k chomutovskému soudu.
Falešným dolarům se po nákupu auta odlepil roh, kupec dostal tři roky

Na tři roky do vězení poslal chomutovský okresní soud devětadvacetiletého Viktora Yanchiho z Ukrajiny. Loni v únoru zaplatil prodejci za auto falešnými...  celý článek

Zámky zamilovaných na mostě přes Čertovku nedaleko Velkopřevorského náměstí.
Zhrzení milenci ničili most u Chomutova, zámky lásky proto zmizely

Ze zábradlí mostu v Bezručově údolí u Chomutova zmizely zámky, které sem připevňovali zamilovaní jako symbol své lásky. Město je nechalo odstranit, protože...  celý článek

Stará Škoda 105 S, kterou kvůli nezájmu musely úřady zlikvidovat.
Hlídka honila po poli auto s opilcem, jiný opilý s ním pak zbořil plot

Policie v Teplicích stíhala na poli starou škodovku, ve které jí unikal opilý devatenáctiletý řidič. S autem zajel až k maringotce, kde popíjeli jeho známí, a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.