Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Petice nepomohla, v Děčíně přestanou jezdit noční spoje MHD

  11:47aktualizováno  11:47
Obyvatelé Děčína přišli o poslední šanci, že by ve městě dál jezdily noční spoje. Plán radnice zrušit od 1. února dvojici nočních linek nezvrátila ani petice, kterou podepsalo na 500 lidí. V Děčíně tak o víkendech a svátcích nebudou mezi půlnocí a pátou ráno jezdit žádné vozy MHD.

Tyršův most v Děčíně | foto: Karel Pešek, MAFRA

„Rozhodnutí je špatné, přišlo v době plesů, kdy by noční linky byly určitě vytížené. Také mám obavy o bezpečnost lidí, kteří půjdou z nočních zábav přes celé město,“ říká autor petice Radek Kolínský.

Důvodem rušení některých spojů je to, že dopravní podnik nedostal od města dotaci ve výši požadovaných 55 milionů korun, ale jen 47 milionů. „Pokud bychom nezavedli úsporná opatření, byli bychom opět ve velké ztrátě a nemohli bychom investovat,“ uvedl ředitel Dopravního podniku města Děčína Bohumil Bárta.

Od 1. února tak po půlnoci přestanou jezdit spoje na okružních linkách 32 z Želenic do Nebočad a 33 z Chrochvic do Jílového. Roční náklady na jejich provoz se šplhaly téměř na milion korun, zatímco tržby na jízdném dosáhly 120 tisíc. Zrušení nočních spojů znamená komplikaci především pro mladé lidi, kteří přijdou o nejpohodlnější možnost, jak se dostat z diskotéky, plesu či z divadla domů.

„Vedení chtělo, aby se změna týkala nerentabilních a ztrátových linek. Úpravou několika linek a zrušením dvou nočních linek dojde k úspoře 3 milionů korun,“ vysvětlila mluvčí magistrátu Markéta Lakomá.

Spoje si bude možné od dopravního podniku objednat

Rušení dvojice linek vychází z průzkumu, který dopravní podnik nechal udělat loni na podzim. Firma zjistila, že jedním spojem jezdí v průměru šest lidí a druhým devět. „Chápu, že služba bude některým lidem chybět, ale rozhodnutí, zda ji ponechat, či zrušit, není na nás. My jsme radě jen předložili spoje a linky, které nejsou vytížené,“ poznamenal ředitel Bárta.

Děčínská primátorka Marie Blažková (ANO) sdělila, že se otevírá prostor pro podnikatele. „Noční dopravu může zajistit někdo s licencí na přepravu osob, případně si autobus může objednat ten, kdo pořádá akci. Divadlo to tak dělá, přičemž autobus hradí ze sponzorských darů,“ poukazuje primátorka.

Na základě objednávky bude také možné domluvit se na jednorázovém zajištění nočního odvozu s dopravním podnikem.

„Takové věci děláme běžně pro celou řadu organizací. To jsou klasické služby, které dopravní podnik na základě vykalkulovaných cen realizuje. Ceny vycházejí z nákladů spojených s amortizací, ceny nafty a platu řidiče. A nemyslím si, že to je něco závratného. Je to cena, která je akceptovatelná,“ podotkl předseda představenstva dopravního podniku Vladislav Raška.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dnešní pohled na rozpadající se objekt Karlova údolí.
Ruina lázní nemusí přežít zimu, říká statik. Majitelé opravy nevzdávají

Kdysi vyhlášené rekreační letovisko Karlovo údolí u Šluknova, které jako ruinu na jaře koupili manželé Ema a Martin Bilinských, prohlédl statik. Jednu část...  celý článek

Exponáty ve venkovském muzeu v Srbské Kamenici
V Srbské Kamenici vybudovali vesnické muzeum v pískovcové jeskyni

Srbská Kamenice na Děčínsku se pyšní novým muzeem. Netradiční je svým umístěním v pískovcové jeskyni. Nese název Venkovské zemědělské muzeum a nachází se na...  celý článek

Rostislav Polášek se snaží tým rychle doplnit o zkušené lékaře. Zatím ale...
Liberecké nemocnici chybějí kardiologové, na pomoc jezdí lékaři z Prahy

Nemocnici v Liberci chybějí kardiologové. O nemocné se sem jezdí proto starat lékaři z Prahy. I přesto ale musejí některé pacienty záchranáři převážet do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.