Dopravní podnik vypíše výběrové řízení na nucený odtah aut v Ústí nad Labem.

Dopravní podnik vypíše výběrové řízení na nucený odtah aut v Ústí nad Labem. | foto: Martin Adamec, MAFRA

Ústí se chce zbavit drahé odtahové služby spojené s šedou eminencí ODS

  • 9
Ústí chce změnit odtahovou službu. Vydělat by na tom měli i řidiči. Nyní platí za odtažení špatně zaparkovaného auta 2 500 korun, dvakrát víc než v Praze. Odtah zajišťuje firma JVK Transport, která je napojená na šedou eminenci ústecké ODS Patrika Oulického.

Dopravní podnik, který v Ústí odtahy zastřešuje, vyhlásí do konce května výběrové řízení, z něhož by měl vzejít levnější, ale přitom pro firmu výhodnější provozovatel odtahů.

Kolik stojí odtahy

Chomutov - 1 025 korun

Most - 1 000 korun

Děčín - 2 000 korun

Ústí n. L. - 2 500 korun

Praha - 1 450 korun

"Záměr je navýšit příjmy Dopravního podniku. Pokud podmínky vítěze budou znatelně lepší, tak to může vést k tomu, že smlouva s JVK Transport bude ukončena. Nová smlouva by mohla být uzavřena k 1. září," říká pověřený ředitel podniku Milan Šlejtr.

Firma JVK Transport, která pro Dopravní podnik odtahy zajišťuje od počátku roku 2011, má totiž ze základní ceny za odtah 1 740 korun a Dopravnímu podniku zůstává jen 760 korun.

"Máme již dlouho podezření, že prostřednictvím těchto firem unikají peníze," kritizovala odtahy opoziční zastupitelka Karola Haasová.

O kolik spadne samotná cena odtahů pro řidiče, se ukáže až po výběrovém řízení. "O ceně chceme a ještě budeme diskutovat," říká šéf představenstva Dopravního podniku Jakub Zavoral.

Smlouvu podnik podepsal bez výběrového řízení

Cenu za nucený odtah zvýšilo z 1 450 korun na 2 500 korun těsně před komunálními volbami v roce 2010 tehdejší vedení města v čele s primátorem Janem Kubatou z ODS. Za dva měsíce pak Dopravní podnik bez výběrového řízení uzavřel dohodu s JVK Transport, jež v tu dobu existovala zhruba půl roku.

Firma je napojená na jednoho z nejsilnějších zákulisních hráčů krajské ODS Patrika Oulického. Nadpoloviční podíl ve firmě drží Věra Kalašová, která je současně personalistkou ve společnosti Severočeská stavební, jež podle posledních dostupných informací patří právě Oulickému.

"Nabídka této firmy se jevila jako vyhovující, a to jak po finanční, tak i po technické stránce," hájil výběr JVK Transport tehdejší mluvčí magistrátu a Dopravního podniku Milan Knotek.

Výběrové řízení přišlo po změnách ve vedení města a podniku

Od počátku spolupráce s Dopravním podnikem odtáhl JVK Transport 2 477 aut a řidiči zaplatili 5,303 milionu korun, protože odtahů je více druhů. Kolik z toho skončilo v kase JVK Transport je obchodním tajemstvím, ale podle smluvních podmínek by to měly být více než dvě třetiny.

K vypsání výběrového řízení přistoupil Dopravní podnik až poté, co v březnu v Ústí nad Labem sestavila menšinovou vládu ČSSD a následně změnila vedení firmy (o změnách v Ústí zde).

"Máme nejdražší odtah v republice, na který navíc neproběhlo výběrové řízení, a chceme to napravit. Dříve měla většinu v představenstvu ODS, tu sílu jsme neměli. Teď se ta vůle našla," řekl místopředseda představenstva a městský radní za ČSSD Arno Fišera.