S tradičními výrobky si pohrál v duchu pop-artu výtvarník Václav Linek.

S tradičními výrobky si pohrál v duchu pop-artu výtvarník Václav Linek. | foto: Repro: MF DNES

Ústí připomíná slavné lokální značky včetně pop-artového zpracování

  • 1
Ústí nad Labem ve spolupráci s tamním muzeem vytvořilo projekt Slavné lokální značky II, který navazuje na obdobnou akci z loňska. Do 27. dubna je v informačním centru v paláci Zdar k vidění výstava, která představuje například legendární nápoj Stará myslivecká, kosmetickou řadu Elida či proslulé Schichtovo mýdlo s jelenem.

Součástí výstavy je také prezentace pop-artového zpracování některých značek a produktů z dílny umělce Václava Linka. Ten je také autorem zpracování propagačních tiskovin, jež projekt provázejí.

"Propagovali jsme třeba trmickou makovou mušli. To je jeden z produktů, který mě velmi překvapil - dá se říci, že jsme pomohli tomu, že maková mušle tak trochu vstala z mrtvých. Ústecká pekárna Inpeko už ji zařadila do svého běžného sortimentu," uvedla náměstkyně ústeckého primátora Zuzana Kailová.

Součástí projektu je také promítání historických reklam v obchodním domě Forum, slavnosti ve velkobřezenském pivovaru nebo odborná konference v muzeu.

Projekt uzavře 28. dubna zábavná talk show v Činoherním studiu, herec Jiří Maryško tu bude zpovídat významné ústecké rodáky. (Slavné ústecké značky si připomeňte zde.)