Otevření silnice přivítali hlavně řidiči nákladních aut. Zatímco pro osobní dopravu většinou celou dobu sloužil vždy alespoň jeden zúžený pruh v každém směru, náklaďáky musely úsek složitě objíždět.
"Trasa se objížďkou prodloužila o nějakých 15 kilometrů. Výrazně se zvýšil jak časový prostoj, tak i náklady. Zprovozněním úseku se vrátíme zpátky k původnímu stavu," poznamenal Karel Klouda z ústecké dopravní společnosti Zdemar.
První den po otevření však kamiony jezdily spíše postaru. Většina náklaďáků mířících do Ústí od Prahy na křižovatce pod železničním mostem nadále odbočovala vlevo směrem ke kruhovému objezdu pod Větruší, jak byli řidiči po dobu stavby navyklí.
"Než si řidiči mezi sebou o zprovoznění úseku řeknou, bude to pár dní trvat. V pondělí už to možná bude vypadat jinak," míní šéf ústeckých dopravních policistů Karol Kočárek.
V těsné blízkosti opravené silnice ještě probíhají poslední úpravy.
"Na stavbě budou probíhat už jenom dílčí práce, které je možné provádět za provozu, tedy kalibrace světelného zařízení, vyznačení vodorovného dopravního značení a osazení navigačního portálu včetně proměnných značek," zmínila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.
Vozíčkáři budou mít problém
Součástí obnoveného silničního úseku je také semafor pod lávkou pro pěší, která vede od hlavního nádraží k přístavišti výletních lodí na břehu Labe. Přechod pro chodce ale zatím na vozovce není namalovaný a dopravní značky jsou přelepené oranžovými páskami.
"Takhle to chtěla Policie České republiky, takže takhle je to správně. Přechod pro chodce funguje v momentě, kdy svítí semafor a chodec může přejít. To, že není namalovaná zebra, ještě nic neznamená. Když jsem tam ráno byl, semafor svítil a přechod normálně fungoval. Předpokládám, že bude spouštěn operativně, není součástí našeho majetku," poznamenal provozní náměstek chomutovské správy Ředitelství silnic a dálnic Zdeněk Mařík.
Přístavní ulice je rozšířená na čtyři pruhy a protipovodňová vana ji chrání před každoročními záplavami.
Podle informací MF DNES měl přechod sloužit hlavně vozíčkářům, kteří se chtějí dostat k molu pro výletní lodě. Pěší a cyklisté se k molu bez problémů dostanou po kovové lávce, která vede nad silnicí. I kdyby ale vozíčkář silnici po tomto přechodu zdolal, na molo se nedostane, protože k němu vedou schody.
Po obou stranách úseku jsou nově vybudované chodníky, po kterých se mohou zdraví lidé pohodlně pohybovat mezi oběma mosty.
Celkové náklady na stavbu protipovodňové vany a rozšíření silnice v Přístavní ulici činí 480,2 milionu korun bez DPH.