Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Ústecká lanovka stále stojí, dopravce denně přijde o 10 tisíc korun

  12:06aktualizováno  12:06
Lanovka na výletní zámeček Větruše v Ústí nad Labem stále stojí. Nová ústecká atrakce je mimo provoz od soboty kvůli závadě na napínání lana. Kvůli ní dorazil do krajského města technik ze Švýcarska, který má poruchu odstranit a obnovit provoz.

Lanovka na Větruši. (7. prosince 2010) | foto: Martin Adamec, MAFRA

Lanovka se v sobotu zastavila kvůli závadě na napínání lana. V hydraulickém systému totiž klesl tlak na 92 procent napínací síly. Při takovémto poklesu bezpečnostní systém neumožnil spuštění lanovky.

"Závada je na hardwaru lanovky, proto musel přijet technik ze švýcarské firmy, která tyto komponenty dodávala," vysvětlil Tomáš Kraus, ředitel ústeckého Dopravního podniku, který lanovku provozuje.

Netroufl si však odhadnout, do kdy odstávka potrvá. "Přesná identifikace problému zatím ještě není k dispozici," řekl pro iDNES.cz dnes v poledne.

Lanovka první cestující svezla loni 7. prosince a až do konce srpna bude trvat její zkušební provoz. Poprvé se kabiny zastavily již v den spuštění, kdy se vlivem velkého zatížení lano natáhlo. (více čtěte zde)

Kvůli tomu, že lanovka nejezdí, přichází dopravní podnik každý den zhruba o deset tisíc korun.

Pro víc zájemců vyrazí autobus

"To jsou průměrné denní tržby lanovky. Samozřejmě každá závada je nežádoucí a nemáme z toho radost. Ale během zkušebního provozu, který je k tomu, aby se nedostatky vychytaly, se dalo očekávat, že se nějaké závady objeví. My jsme s tím počítali," řekl ředitel Dopravního podniku.

Ten kromě ušlých tržeb musí dál platit zaměstnance a techniky lanovky, což jsou další peníze. "Náklady máme stejné, jako bychom jezdili. Obsluha je zde stále přítomná, nemůžeme lanovku nechat bez dozoru. Naši strojníci ale nyní dělají jinou údržbu, kterou bychom stejně museli dělat," přiblížil Kraus.

Kraus podotkl, že ještě není jasné, zda bude Dopravní podnik po dodavateli požadovat ušlý zisk. "Musím to ještě zkonzultovat s právníkem. Každopádně se budeme snažit v co největší míře využít možností zkušebního provozu," uvedl.

Zatímco v sobotu byl pro turisty přistaven z Větruše náhradní autobus, nyní žádný nejezdí. Dopravní podnik tuto službu zajistit nemusí. "Ale v případě, že by větší skupinka turistů o to projevila zájem, naši lidé na lanovce a na dispečinku jsou připraveni ji zajistit," vysvětlil Kraus.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Policista zastavuje na pražské magistrále auto během bezpečnostní akce.
Mladý opilý řidič na křižovatce zhasl světla a zběsile ujížděl policii

Ústecká policejní hlídka při nočním průjezdu městem zpozorovala Volkswagen Golf, který na kruhovém objezdu náhle zhasl světla a prudce zrychlil. Policejní vůz...  celý článek

Zámky zamilovaných na mostě přes Čertovku nedaleko Velkopřevorského náměstí.
Zhrzení milenci ničili most u Chomutova, zámky lásky proto zmizely

Ze zábradlí mostu v Bezručově údolí u Chomutova zmizely zámky, které sem připevňovali zamilovaní jako symbol své lásky. Město je nechalo odstranit, protože...  celý článek

Stará Škoda 105 S, kterou kvůli nezájmu musely úřady zlikvidovat.
Hlídka honila po poli auto s opilcem, jiný opilý s ním pak zbořil plot

Policie v Teplicích stíhala na poli starou škodovku, ve které jí unikal opilý devatenáctiletý řidič. S autem zajel až k maringotce, kde popíjeli jeho známí, a...  celý článek

Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám
Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám

Jak se jiné ženy postavily k nevěře a co jim pomohlo.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.