„Aktuálně jsme ve fázi zahájení příprav na obnovu trati. Více informací prozatím nemohu poskytnout,“ uvedl nyní mluvčí ministerstva Tomáš Neřold.
Ústecký kraj, který ministerstvo dlouhodobě upozorňoval na turistický potenciál železnice, rozhodnutí přivítal.
„Jsem velmi rád, že ministerstvo pochopilo důležitost této železniční trati, díky které se lidé dopravují i do zaměstnání či k lékařům,“ řekl ústecký hejtman Oldřich Bubeníček z KSČM.
Za obnovu trati bojovali i obyvatelé obcí v její blízkosti. Pod petici volající po její záchraně se podepsalo přes 3000 lidí.
„Díky petici se nám podařilo zaktivizovat místní starosty, dotčené obce od Lovosic až po Teplice pak přijaly usnesení, že trvají na záchraně trati,“ komentoval rozhodnutí krajský předseda Strany zelených Jiří Škoda, který petiční akci organizoval a o trati jednal s ministry dopravy i financí.
Jakou podobu bude obnovený úsek železnice nakonec mít, zatím není jasné.
„Ve hře je řešení s mostem přes zničené území, které by si vyžádalo 200 až 300 milionů korun. Obnova trati bez budování mostu by přišla na 10 až 20 procent této částky. Most je ale asi objektivně nejbezpečnější z hlediska případných dalších sesuvů,“ přiblížil Škoda.
Podle odhadu ministerstva dopravy bude příprava projektu trvat nejméně rok a půl, takže k zahájení prací dojde až po dokončení dálnice D8. To je plánované na prosinec příštího roku.