Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Soukromá televize chce peníze od kraje. Nezávislost neztratíme, tvrdí

  12:12aktualizováno  12:12
Soukromá Ústecká televize, která připravuje reportáže z regionu, požádala o příspěvek 630 tisíc korun z Fondu Ústeckého kraje, jak se nově jmenuje kritizovaný Fond hejtmanky. Vlastník televize Ivana Mařanová v tom problém nevidí. Moderátor Václav Moravec zabývající se etikou v médiích ale soudí, že by pak televize měla před každým vysíláním sdělit, že je "zaplacená".
Podle moderátora Václava Moravce, který na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy učí etiku žurnalistické práce, by televize po přijetí příspěvku od kraje měla divákům říct, že je zaplacená.

Podle moderátora Václava Moravce, který na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy učí etiku žurnalistické práce, by televize po přijetí příspěvku od kraje měla divákům říct, že je zaplacená. | foto: Archiv MAFAMF DNES

Mařanová odmítá, že by televize kvůli penězům od veřejné instituce přišla o nezávislost a bránilo by jí to točit kritické reportáže. "Já si nemyslím, že to spolu souvisí. Když se objeví nějaká kauza, je naší povinností o ní informovat," tvrdí.

Argumentuje tím, že peníze požaduje na sérii reportáží s názvem Po stopách krajanů, které mají přiblížit historii česko-saského pohraničí.

"Není to standardní. Pro kritickou žurnalistiku to není dobré. Poškozuje to nezávislost médií," míní naopak moderátor Václav Moravec, který současně na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy učí etiku žurnalistické práce.

Podle Moravce by měla televize před každou reportáží o kraji přiznat, že od něj získala peníze, byť jen na tematické reportáže.

"Bylo by od ní fér vyložit karty na stůl. Pak to bude na divákovi, zda její reportáže bude pokládat za důvěryhodné. Pochybnosti ale budou vždy," poznamenal Moravec.

Na podivné rozdělování peněz z fondu sama poukazovala

Mařanová byla do loňského září (ještě pod jménem Solničková) mluvčí ústeckého magistrátu. Ústeckou televizi, která se z větší míry věnuje nekonfliktním regionálním tématům, rozjela v říjnu.

V jedné z mála kritických reportáží, které televize odvysílala, Mařanová paradoxně poukazovala na netransparentní rozdělování prostředků z Fondu hejtmanky, odkud získávali peníze lidé stranicky spříznění s vedením kraje či podivné firmy (například zde). Je to tentýž fond, ze kterého chce nyní příspěvek také.

"Když tu ta možnost je, tak chceme čerpat," poznamenala Mařanová. Žádost bude krajské zastupitelstvo posuzovat ve středu. Rada kraje už zastupitelstvu doporučila, aby ji neschválilo.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Servírka upozornila hosta na zákaz kouření, hodil po ní půllitr

V hostinci Mlíkárna v Litvínově napadl host servírku za to, že mu řekla, ať zhasne cigaretu. Když ho žena upozornila na zákaz kouření, muž jí začal nadávat a...  celý článek

Za hlavními vraty garáže se skrývaly další dvoje dveře.
Garáž hrůzy na Střekově, kde únosce Hryščenko věznil děti, se prodává

Zdeněk Hryščenko, jenž je zavřený za únos a věznění dvou dětí, zareagoval na výzvu Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových, aby nechal vyklidit garáž...  celý článek

Hidžáb (ilustrační foto)
Fotka oblečených muslimek u bufetu pobouřila plavce, akvapark se omluvil

Vlnu pohoršení vyvolala fotka dvou muslimských žen v chomutovském Aquasvětě. Zachytila je v typickém arabském oblečení v prostorech, kam smějí lidé jen v...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.