"Technické nároky na výrobu tohoto skla, přestože je malé, byly extrémně vysoké. Jde o relativně malou sérii skel, o to větší nároky ale automobilka kladla na preciznost zpracování," říká generální ředitel AGC Automotive Jiří Markuci.
Německá automobilka vyrobí jen 918 těchto sporťáků, jejich cena začne zhruba na 800 tisících eur, což je skoro 22 milionů korun. Vůz má 770 koní, z nuly na sto zrychlí za 2,8 sekundy, přitom má spotřebu jen 3 litry benzinu na 100 kilometrů a dojezd na elektřinu 25 kilometrů.
Všechny díly musí být lehké, bezpečné a vysoce funkční. Kromě zadního skla se chudeřický podnik podílí i na finálním dokončení bočních skel, které vyrábějí jiné závody skupiny AGC.
"Skla jsou chemicky kalená, laminovaná a velmi slabá. Díky takto lehkým komponentům může vůz dosahovat velmi vysoké rychlosti při nízké spotřebě," doplnil Markuci. Porsche 918 Spyder má maximální rychlost 345 kilometrů v hodině.