"Aktuální předpoklad je polovina listopadu," uvedla Martina Vápeníková, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, které úpravy na silnici provádí.
Na skále, která úsek ohrožuje pádem menších i větších kamenných bloků, už byla instalována čidla zaznamenávající pohyb masivu.
"Teď se stanovují mezní hodnoty pohybu skal. Čidla budou napojena na sirénu, jež zajistí bezpečnost stavařů, kteří budou na silnici pod skalou stavět dopadové lože pro kamení," řekl Tomáš Salov, mluvčí Národního parku České Švýcarsko, na jehož území skály stojí.
Když se skála pohne, rozsvítí se na semaforu červená
Skalní četa parku už také z masivu vyřezala dřeviny bránící odstranění menších balvanů. Až budou hotové všechny bezpečnostní úpravy, bude se kolem skály projíždět jedním pruhem silnice a částečně po zpevněném chodníku.
Nestabilní skálu budou po zprovoznění silnice hlídat čidla propojená se semafory. Když se nebezpečný blok nad polabskou komunikací dá do pohybu, rozsvítí se na semaforech červená, rozešlou se varovné zprávy a dopravní provoz bude zastaven. Bezpečnostní systém financuje správa parku a ŘSD.
Skalní masivy ve Hřensku se začaly hýbat po srpnových povodních. Hlavní tah do Schmilky muselo ŘSD uzavřít 31. srpna.
Uzavírka silnice ve Hřensku. |