Správci areálu chtějí dovézt dvacet let starou lanovku ze švýcarských Alp. Ilustrační snímek

Správci areálu chtějí dovézt dvacet let starou lanovku ze švýcarských Alp. Ilustrační snímek | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Lyžařský areál v Telnici nahradí „kopající“ pomu sedačkovou lanovkou

  • 2
Lyžařský areál v Zadní Telnici na Ústecku plánuje ještě letos postavit dvousedačkovou lanovku. Dovézt ji chce ze Švýcarska. Středisku i obci by přinesla úspory v provozu a lyžařům větší komfort.

"Vlek na Rudný je už starý, jeho údržba stojí spoustu peněz a tento stav je už neudržitelný. Navíc nevyhovuje ani řadě lidí, třeba děti a málo zdatní lyžaři z něj občas padají. Chceme proto lidem nabídnout komfortnější služby," říká šéf areálu Jindřich Holinger.

Nová lanovka v Zadní Telnici

Bude dlouhá 800 metrů, přepraví až 1 440 lidí za hodinu, jízda potrvá 2 minuty a 48 sekund

Byla vyrobená v roce 1992 a nyní stojí ve švýcarských Alpách

Trasa lanovky by měla vést od dojezdu sjezdovky Slalomák na vrchol kopce Rudný

Stavět se má začít v létě

Lanovka by nebyla úplně nová, šlo by o systém vyrobený roku 1992, který nyní stojí ve švýcarských Alpách. Víc ale Holinger zatím prozrazovat nechce. Celý projekt je totiž teprve ve fázi příprav a žádosti o stavební povolení.

O stavbě sedačkové lanovky se navíc v Zadní Telnici marně mluví už roky, kraj dokonce areálům v regionu sliboval dotace, nakonec z toho ale sešlo.

"Za měsíc dva budeme chytřejší. Když to ale půjde dobře, musíme začít stavět v létě, aby se to stihlo," podotkl Holinger s tím, že zkušební provoz by pak měl začít v listopadu.

Trasa lanovky by měla vést šikmo přes celý areál od sjezdovky Slalomák na vrchol kopce Rudný. "Původně jsme počítali s více lanovkami, ale takto se lyžaři a běžkaři dostanou až na Rudný a všechny naše sjezdovky. Hlavně děti pohodlně až na svah Cvičná louka. A v létě ji využijí turisté," přiblížil Holinger.

Už nebude nutné zasněžovat i pod vlekem

Od nové sedačky si slibuje, že na Telnici přibude lyžařů. "Taková je zkušenost ze všech lyžařských středisek. Lidé dnes hledají lepší služby," říká šéf areálu.

Kapacita lanovky 1 400 lidí za hodinu je dvojnásobně vyšší, než nyní na sjezdovky vytáhne vlek Rudný. "To by nám bohatě stačilo," věří Holinger.

Kromě lepší konkurence moderním areálům by navíc provozovatelé Telnice ušetřili spousty peněz a námahy. Aby se lyžaři na svahy dostali, musí se dnes zasněžit i trasa vleku, což by odpadlo.

"Dnes je to pro nás problém, musíme sem tahat sněžné dělo na laně," podotkl Holinger.

Obec se záměrem souhlasí, stavba je přípustná i podle stavebního úřadu v Chlumci. Krajský úřad jen upozornil na výskyt chráněného koprníku štětinolistého na jedné ze sjezdovek.