Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Horní část sesuvu na D8 je odtěžená, stát rozhoduje o obnově železnice

  14:06aktualizováno  14:06
Práce na dostavbě zavaleného úseku dálnice D8 u Litochovic nad Labem by mohly opět pokračovat po polovině roku. Do té doby by totiž měla skončit sanace svahu, který se utrhl v červenci 2013 a zavalil stovky metrů rozestavěné autostrády.

Sesuv také přerušil železniční trať mezi Lovosicemi a Teplicemi v úseku Úpořiny - Chotiměř. | foto: Karel Pešek, MAFRA

„Odtěžena je horní část sesuvu, jeho sanace bude následovat v druhé fázi,“ sdělil při úterní návštěvě Ústeckého kraje ministr dopravy Dan Ťok.

Fotogalerie

Sesunutá zemina by měla kompletně zmizet do dubna, pak bude následovat druhá část sanace. Spočívat by měla především v zajištění svahu, aby se předešlo dalším sesuvům.

„Náš zájem je, aby byla celá sanace dokončena do poloviny roku,“ podotkl Ťok. Dodal, že pak by se měla rozjet dostavba D8.

Přesný termín ukončení sanace však vzejde z debat o tom, zda bude stát chtít obnovit železniční trať mezi Chotiměří a Radejčínem. Tento úsek jednokolejky totiž sesuv rovněž poničil.

„Zda tam trať má zůstat, či ne, bude určovat charakter toho, jaké práce bude potřeba v rámci sanace udělat. Tu debatu musíme dokončit poměrně rychle,“ poznamenal ministr Ťok.

Ministr byl na místě sesuvu už loni v listopadu:

Termín dokončení dálnice v roce 2016 zatím platí

Obnova dostavby dálnice by měla každopádně začít co nejdříve v druhém pololetí roku tak, aby se stihla dokončit do prosince roku 2016. To je zatím poslední termín, který ministerstvo uvádí jako finální.

„Pokud se podaří do konce příštího roku zprovoznit zbývající úsek D8, bude to výborné. A já věřím, že se nám to konečně podaří,“ reagoval hejtman Oldřich Bubeníček.

Hejtman se s ministrem Ťokem domluvil na pravidelných schůzkách, na nichž budou průběžný stav na D8 konzultovat. „Slíbil jsem panu hejtmanovi, že se kvůli D8 budeme pravidelně, nejméně čtyřikrát ročně setkávat,“ uvedl Ťok, který se byl na kritickém úseku dálnice D8 podívat už podruhé.

Probíhající sanaci zajišťuje konsorcium firem Eurovia CS, Metrostav, Stavby mostů Praha a Berger Bohemia, které stát kvůli hrozbě z prodlení vybral bez výběrového řízení. Přesné náklady na sanaci nejsou zatím známé, ale předběžné odhady mluví až o miliardě korun.

Přibližně 500 tisíc metrů krychlových zeminy se utrhlo předloni počátkem července po vydatných deštích. Ekologičtí aktivisté obratem připomněli svá dřívější upozornění, že kolem Litochovic je velká sesuvná oblast, jíž tento úsek dálnice vůbec neměl vést.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zámky zamilovaných na mostě přes Čertovku nedaleko Velkopřevorského náměstí.
Zhrzení milenci ničili most u Chomutova, zámky lásky proto zmizely

Ze zábradlí mostu v Bezručově údolí u Chomutova zmizely zámky, které sem připevňovali zamilovaní jako symbol své lásky. Město je nechalo odstranit, protože...  celý článek

V Jihlavě ještě pár heren navzdory antihazardní vyhlášce přetrvává. Stojí v...
Muž zavřený v herně prohrál tržbu, pak zavolal z okna, ať mu otevřou

Osmatřicetiletý muž se v Mostě zřejmě úmyslně nechal zamknout v jedné místní herně. Ukradl tržbu z pokladny a skoro celou ji tam na automatech prohrál. Pak...  celý článek

Místo nehody u autobusové zastávky v Hrobu. Díra na boku zdi je po nárazu auta.
V Hrobu řídil bratr patnáctileté, zní z Facebooku. Policie to prověřuje

Vyšetřování úterní nehody v obci Hrob na Teplicku, kde auto srazilo dívku s kočárkem, se zřejmě protáhne. Na sociálních sítích se totiž začaly objevovat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.