Most a Litvínov se obávají, že při větší havárii se zraněnými lidmi a nutnou evakuací by již silnice nemusela stačit.

Most a Litvínov se obávají, že při větší havárii se zraněnými lidmi a nutnou evakuací by již silnice nemusela stačit. | foto: Ondřej Bičiště, MF DNES

Litvínov kvůli výbuchu zvýšil tlak na rozšíření silnice kolem chemičky

  • 4
Výbuch a požár v areálu chemičky v Záluží mezi Mostem a Litvínovem by mohl výrazně podpořit snahu obou měst o rozšíření silnice I/27 na čtyři pruhy. Je podle nich bezpodmínečně nutné. A to bez ohledu na to, že i čtyři pruhy by nejspíš byly při podobné havárii pro běžnou dopravu uzavřené.

„Nedovedu si představit, že by po této silnici mělo najíždět ještě víc hasičských jednotek, kdyby to bylo třeba. Nebo kdyby bylo třeba sanitek, které by odvážely zraněné. Z bezpečnostního hlediska je rozšířená silnice nutností,“ říká litvínovská starostka Kamila Bláhová.

„Pokud by událost byla ještě závažnější, dal by se jeden pruh v každém směru širší silnice využít pro řízenou evakuaci,“ přidává další argument místostarostka Erika Sedláčková.

Silnice je problémová i za běžného provozu. „Stačí, když dojde k nehodě, která ji ucpe, a musíme složitě řídit objízdnou trasu,“ uvedl šéf litvínovských strážníků Zdeněk Urban.

Všechny tyto argumenty litvínovská radnice předá krajskému úřadu, který by měl o rozšíření silnice požádat vládu. Město i kraj k tomu nedávno vyzval premiér Bohuslav Sobotka, o nutnosti vylepšit silnici hovořila starostka Bláhová minulý týden i s ministrem životního prostředí Brabcem.

Ministerstvo dopravy dosud zastávalo názor, že využití silnice není tak velké, aby se vyplatilo investovat obrovské částky do jejího rozšíření.

Argumenty Litvínova a Mostu, že silnice kolem chemičky je málo bezpečná, nejsou nové. Už v roce 1996 po požáru rafinérie v Záluží stát slíbil, že komunikaci rozšíří. Ale nestalo se tak. V okolí se jen objevilo víc semaforů, díky nimž lze zastavit dopravu v širším okolí areálu, pokud v něm dojde k nehodě.