„Nedovedu si představit, že by po této silnici mělo najíždět ještě víc hasičských jednotek, kdyby to bylo třeba. Nebo kdyby bylo třeba sanitek, které by odvážely zraněné. Z bezpečnostního hlediska je rozšířená silnice nutností,“ říká litvínovská starostka Kamila Bláhová.
„Pokud by událost byla ještě závažnější, dal by se jeden pruh v každém směru širší silnice využít pro řízenou evakuaci,“ přidává další argument místostarostka Erika Sedláčková.
Silnice je problémová i za běžného provozu. „Stačí, když dojde k nehodě, která ji ucpe, a musíme složitě řídit objízdnou trasu,“ uvedl šéf litvínovských strážníků Zdeněk Urban.
Všechny tyto argumenty litvínovská radnice předá krajskému úřadu, který by měl o rozšíření silnice požádat vládu. Město i kraj k tomu nedávno vyzval premiér Bohuslav Sobotka, o nutnosti vylepšit silnici hovořila starostka Bláhová minulý týden i s ministrem životního prostředí Brabcem.
Ministerstvo dopravy dosud zastávalo názor, že využití silnice není tak velké, aby se vyplatilo investovat obrovské částky do jejího rozšíření.
Argumenty Litvínova a Mostu, že silnice kolem chemičky je málo bezpečná, nejsou nové. Už v roce 1996 po požáru rafinérie v Záluží stát slíbil, že komunikaci rozšíří. Ale nestalo se tak. V okolí se jen objevilo víc semaforů, díky nimž lze zastavit dopravu v širším okolí areálu, pokud v něm dojde k nehodě.