Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Žatec váhá s přestavbou autobusového nádraží, na níž získal dotaci

  14:13aktualizováno  14:13
Vedení Žatce zvažuje, zda se má pustit do modernizace autobusového nádraží, na kterou získalo z Regionálního operačního programu Severozápad dotaci 41 milionů korun. Hrozí totiž, že město rekonstrukci nestihne dokončit včas, o dotaci přijde a projekt za 49 milionů bude muset celý zaplatit ze svého.

Návrh nového autobusového nádraží v Žatci počítá se stavbou objektu ve tvaru opevněné bašty, kde by cestující našli ochranu před deštěm, toalety i další zázemí. | foto: Městský úřad Žatec

„Rekonstrukce autobusového terminálu je pro nás zásadní, ale musíme zvážit všechna rizika. Času není nazbyt, a pokud bychom stavbu nestihli v termínu, byla by ztráta dotace obrovský finanční problém,“ říká místostarosta Miroslav Šramota.

Fotogalerie

Dotační program žadatelům ukládá dokončit projekty nejpozději do 29. října 2015. Žatec přitom ještě nevyhlásil výběrové řízení na zhotovitele. „Rada města přijme rozhodnutí jak pokračovat co nejdříve,“ podotkl Šramota.

O novém autobusovém nádraží se v Žatci mluví už desítky let. Chybí zázemí pro cestující a zastávky nejsou ani zastřešené. Projekt počítá s vybudováním terminálu ve tvaru opevněné bašty s čekárnou, toaletami a zastřešenými odjezdovými stáními. Řeší i odvodnění areálu, takže už by se nemělo jako nyní stávat, že se při větších deštích voda žene Nádražní ulicí, kde vytrhává dlažbu.

Žatecký záměr původně počítal s přiblížením autobusového nádraží k vlakovému, což by znamenalo přeložení inženýrských sítí. V novém projektu od toho radnice kvůli větší časové i finanční náročnosti ustoupila.

Přesto má i takto zredukovaný plán odpůrce. Dlouhodobě projekt obnovy terminálu kritizuje například nový radní za KSČM Karel Krčmárik, který ho označuje za megalomanský.

Dotaci už odmítly Lovosice, Litoměřice se do oprav pustí

Pokud by Žatec nakonec dotaci odmítl, nebyl by jediným městem, které svůj projekt zastavilo a dotaci nepřijalo. Pro stejný krok se rozhodly i Lovosice. Tamní radnice stopla revitalizaci autobusového nádraží za 37 milionů.

„Kvůli přeložkám inženýrských sítí hrozilo velké riziko, že bychom projekt nestačili dokončit v termínu, proto jsme ho stáhli. Opravou nádraží se budeme ale i nadále zabývat, jen připravíme jiný, méně nákladný projekt,“ uvedl lovosický starosta Milan Dian.

Evropské peníze naopak využijí Litoměřice, které chtěly vylepšit autobusové nádraží za 61 milionů s dotací 52 milionů. Tady už je zhotovitel vybraný, a navíc město vydá méně, než počítalo. Zakázku získala firma Chládek & Tintěra, která vyhrála s nabídkovou cenou 43,8 milionu.

„Vše je připraveno k zahájení stavby, práce začnou, jakmile to dovolí počasí. Nejdříve se vybuduje provizorní autobusové nádraží, které později bude sloužit jako parkoviště,“ uvedla vedoucí odboru územní rozvoje města Venuše Brunclíková.

Projekt počítá s devíti novými odjezdovými stáními, zastřešenými nástupišti, odstavnou plochou pro autobusy, parkovištěm pro 79 aut, parkovacím pásem pro taxi, toaletami, osvětlením i úpravou zeleně.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zámky zamilovaných na mostě přes Čertovku nedaleko Velkopřevorského náměstí.
Zhrzení milenci ničili most u Chomutova, zámky lásky proto zmizely

Ze zábradlí mostu v Bezručově údolí u Chomutova zmizely zámky, které sem připevňovali zamilovaní jako symbol své lásky. Město je nechalo odstranit, protože...  celý článek

Exponáty ve venkovském muzeu v Srbské Kamenici
V Srbské Kamenici vybudovali vesnické muzeum v pískovcové jeskyni

Srbská Kamenice na Děčínsku se pyšní novým muzeem. Netradiční je svým umístěním v pískovcové jeskyni. Nese název Venkovské zemědělské muzeum a nachází se na...  celý článek

Stará Škoda 105 S, kterou kvůli nezájmu musely úřady zlikvidovat.
Hlídka honila po poli auto s opilcem, jiný opilý s ním pak zbořil plot

Policie v Teplicích stíhala na poli starou škodovku, ve které jí unikal opilý devatenáctiletý řidič. S autem zajel až k maringotce, kde popíjeli jeho známí, a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.