Největším úkolem nového ředitele bude modernizovat vozový park.

Největším úkolem nového ředitele bude modernizovat vozový park. | foto: Karel Pešek, MAFRA

Ředitel Dopravního podniku v Ústí rezignoval, po krku mu šly odbory

  • 0
Ředitel ústeckého Dopravního podniku Petr Koreň rezignoval. Ve funkci vydržel jen půl roku. Svou rezignaci oznámil na úterním představenstvu poté, co se proti němu ozvaly odbory, že svévolně vyhazuje zaměstnance.

"Rezignaci jsem podal k 28. únoru a ke stejnému dni končí i můj pracovní poměr," upřesnil Koreň pro MF DNES. Zároveň odmítl, že odchází kvůli tlaku odborů.

"Je třeba začít s restrukturalizací městské dopravy jako takové, na to však pouze mé síly nestačí. Je zapotřebí podpory ze strany statutárních orgánů podniku, což jsem necítil. To byl hlavní důvod mého rozhodnutí," zdůvodnil svou rezignaci.

Odbory však na jeho odchod velmi tlačily. Tvrdily, že s nimi dlouhodobě neprojednává technicko-provozní záležitosti ve firmě a vyhazuje bez konzultace s nimi zaměstnance, čímž porušuje kolektivní smlouvu. V případě jeho setrvání ve funkci odbory hrozily i možností stávky (o výhradách odborů zde).

"Vyčítal bych mu ne úplně zvládnutou komunikaci s odbory," poznamenal na Koreňovu adresu předseda představenstva Dopravního podniku Jakub Zavoral (TOP 09).

Odbory očekávají, že Koreňův odchod zaměstnance uklidní

Napětí vrcholilo v posledních týdnech, kdy si šel šéf odborářů podniku Martin Dvořák na Koreně stěžovat přímo na zasedání dozorčí rady a současně se písemně obrátil i na představenstvo. Koreň se bránil tím, že si není vědom žádného pochybení.

"Za vedení podniku s odbory vždy konzultovali organizační změny mnou pověření pracovníci, povětšinou náměstci," hájil se ředitel.

Zavoral odmítl, že by představenstvo ředitele kvůli neshodám se zaměstnanci k rezignaci vyzvalo. Pravdou však je, že představenstvu už od loňského podzimu vadilo určité solitérství v Koreňově práci a sám ředitel svou nejistou pozici jednoduše vycítil.

Odbory nyní očekávají, že Koreňův odchod vnese mezi zaměstnance klid a napětí ve firmě opadne. "Situace se vrátí do normálu a doufám, že už se to nebude opakovat," podotkl šéf odborů Dvořák.

S hledáním nového ředitele představenstvo spěchat nechce

Vedením podniku bude zřejmě pověřen dopravní náměstek Milan Šlejtr a s hledáním nového ředitele si představenstvo podle všeho dá načas.

"Ukázalo se, že výběrová řízení nejsou samospásná," podotkl šéf představenstva Zavoral. Narážel tím na to, že v konkurzu uspěl jak Koreň odcházející už po půl roce, tak jeho předchůdce Milan Žaloudek, který skončil už po necelém týdnu.

Zavoralova představa je taková, že by podnik mohl vést delší dobu někdo dočasně (třeba náměstek Šlejtr) a představenstvo by mezitím hledalo vhodné kandidáty na post stálého ředitele. Výběrové řízení se tak patrně vypisovat zatím nebude. Zavoral svůj návrh přednese představenstvu, které se znovu sejde a rozhodne nadcházející úterý.

Největším úkolem nového ředitele bude modernizovat trolejbusový vozový park podniku, který je v neutěšeném stavu.