Litvínovská radniční budova.

Litvínovská radniční budova. | foto: Městský úřad Litvínov

Radnice v Litvínově rozšíří úřední dny. V pondělí bude sloužit déle

  • 1
Litvínovská radnice od 1. září rozšíří počet úředních dní v týdnu na čtyři. Občanské průkazy, řidičáky a pasy se navíc budou každé pondělí vyřizovat nově až do 18 hodin. Úřad tak chce vyjít vstříc lidem, kteří pracují déle nebo třeba mimo město.

„Jde o velmi vyhledávanou službu a řada lidí, hlavně těch, co dojíždějí za prací, bude mít větší šanci na vyřízení dokladů v podvečerních hodinách,“ řekl tajemník úřadu Josef Skalický.

Vedle rozšíření úřední doby dojde i k jejímu sjednocení na všech odborech. Zatím platí, že oficiální úřední hodiny jsou v pondělí a ve středu, ale třeba registr vozidel je otevřený i v úterý dopoledne a pasy a občanky se vyřizují i v úterý a ve čtvrtek.

„Chceme sjednotit úřední hodiny všech odborů, aby lidé netápali a nemuseli složitě zjišťovat, kdy vlastně mohou přijít,“ vysvětlil Skalický.

Vznikne systém pro nahlížení do katastru

Do budoucna plánuje radnice i další rozšíření služeb. Třeba objednávací systém, který funguje zatím jen na odboru správních evidencí, by se měl zavést i jinde.

Ještě letos se má také otevřít geografický informační systém, který veřejnosti umožní nahlížet do katastru nemovitostí.

Zároveň si chce radnice nechat vytvořit mobilní aplikaci, jejímž prostřednictvím budou lidé posílat své podněty a tipy na řešení problémů. Týkat se to může třeba upozornění na nepořádek na různých místech ve městě.