Průměrné stáří ústeckých trolejbusů je téměř dvacet let. To se nezmění ani po průzkumu.

Průměrné stáří ústeckých trolejbusů je téměř dvacet let. To se nezmění ani po průzkumu. | foto: Karel Pešek, MAFRA

Cítíte se v MHD bezpečně? ptá se cestujících ústecký dopravní podnik

  • 1
Dopravní podnik v Ústí nad Labem poslal na zastávky 36 tazatelů, aby se cestujících ptali, co by si v ústecké MHD přáli změnit. Průzkum je dvoudenní a zaměřuje se hlavně na nedostatky, které lze odstranit už v krátkodobém výhledu.

"Stěžejní jsou pro nás otázky týkající se bezpečnosti," vyzdvihla mluvčí podniku Magda Pejšová.

Průzkum o ústecké MHD

12. a 13. listopadu 2013

Tazatelé oslovují cestující po celý den na zastávkách Mírové náměstí, Revoluční, Divadlo a Hraničář v centru města.

Dotazník si lze také vyzvednout v informačním centru dopravního podniku nebo ho stáhnou z jeho internetových stránek.

Od září firma spolupracuje se strážníky a policií na zvýšení dohledu nad bezpečností přepravy, pro niž představují riziko především černí pasažéři.

"Problém černého pasažérství je hlavně sociálním problémem. Chceme se od našich zákazníků dovědět, zda to vnímají stejně a v čem spatřují největší úskalí," poznamenala Pejšová.

Respondenti mají zaručenou anonymitu a dotazník si lze stáhnout také z webu dopravního podniku. Téma bezpečnosti přepravy v něm má samostatné oddělení. Mezi dvaceti otázkami se další týkají například spokojenosti cestujících s frekvencí spojů, informacemi či chováním řidičů.

Dopravní podnik má nejstarší trolejbusy v Česku

Průzkum chce mít vedení společnosti vyhodnocený do 22. listopadu, navazující opatření pak přijme v dalších týdnech a měsících. Poslední podobný průzkum proběhl na podzim 2011, účastnilo se ho 900 respondentů. Podnik tehdy na jeho základě třeba vyměnil firmu, která se stará o čistotu vozů.

Největší nedostatek Dopravního podniku Ústí nad Labem je přitom známý a pojmenoval ho i předchozí ředitel firmy Petr Koreň, když letos v únoru rezignoval. Je jím stáří trolejbusů. Jejich průměrný věk je téměř 20 let, což je nejvíc v Česku.

"Pokud letos nenastane zásadní změna, nedodá se nějakých 15 nových trolejbusů, dopravní podnik se do roka a do dne zastaví," řekl tehdy Koreň.

Dodání nových trolejbusů je však otázka nejdříve na příští rok.