Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Cítíte se v MHD bezpečně? ptá se cestujících ústecký dopravní podnik

  10:21aktualizováno  10:21
Dopravní podnik v Ústí nad Labem poslal na zastávky 36 tazatelů, aby se cestujících ptali, co by si v ústecké MHD přáli změnit. Průzkum je dvoudenní a zaměřuje se hlavně na nedostatky, které lze odstranit už v krátkodobém výhledu.
Průměrné stáří ústeckých trolejbusů je téměř dvacet let. To se nezmění ani po průzkumu.

Průměrné stáří ústeckých trolejbusů je téměř dvacet let. To se nezmění ani po průzkumu. | foto: Karel Pešek, MAFRA

"Stěžejní jsou pro nás otázky týkající se bezpečnosti," vyzdvihla mluvčí podniku Magda Pejšová.

Průzkum o ústecké MHD

12. a 13. listopadu 2013

Tazatelé oslovují cestující po celý den na zastávkách Mírové náměstí, Revoluční, Divadlo a Hraničář v centru města.

Dotazník si lze také vyzvednout v informačním centru dopravního podniku nebo ho stáhnou z jeho internetových stránek.

Od září firma spolupracuje se strážníky a policií na zvýšení dohledu nad bezpečností přepravy, pro niž představují riziko především černí pasažéři.

"Problém černého pasažérství je hlavně sociálním problémem. Chceme se od našich zákazníků dovědět, zda to vnímají stejně a v čem spatřují největší úskalí," poznamenala Pejšová.

Respondenti mají zaručenou anonymitu a dotazník si lze stáhnout také z webu dopravního podniku. Téma bezpečnosti přepravy v něm má samostatné oddělení. Mezi dvaceti otázkami se další týkají například spokojenosti cestujících s frekvencí spojů, informacemi či chováním řidičů.

Dopravní podnik má nejstarší trolejbusy v Česku

Průzkum chce mít vedení společnosti vyhodnocený do 22. listopadu, navazující opatření pak přijme v dalších týdnech a měsících. Poslední podobný průzkum proběhl na podzim 2011, účastnilo se ho 900 respondentů. Podnik tehdy na jeho základě třeba vyměnil firmu, která se stará o čistotu vozů.

Největší nedostatek Dopravního podniku Ústí nad Labem je přitom známý a pojmenoval ho i předchozí ředitel firmy Petr Koreň, když letos v únoru rezignoval. Je jím stáří trolejbusů. Jejich průměrný věk je téměř 20 let, což je nejvíc v Česku.

"Pokud letos nenastane zásadní změna, nedodá se nějakých 15 nových trolejbusů, dopravní podnik se do roka a do dne zastaví," řekl tehdy Koreň.

Dodání nových trolejbusů je však otázka nejdříve na příští rok.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Jihlavě ještě pár heren navzdory antihazardní vyhlášce přetrvává. Stojí v...
Muž zavřený v herně prohrál tržbu, pak zavolal z okna, ať mu otevřou

Osmatřicetiletý muž se v Mostě zřejmě úmyslně nechal zamknout v jedné místní herně. Ukradl tržbu z pokladny a skoro celou ji tam na automatech prohrál. Pak...  celý článek

Kuřácký salonek na děčínském zámku.
Salonek na děčínském zámku získal původní podobu díky starému obrazu

Malý salonek za rohovým sálem na děčínském zámku se rekonstruoval podle dobového akvarelu. V minulosti místnost sloužila k nejrůznějším účelům, teď vypadá díky...  celý článek

Ústecký neurochirurg Petr Vachata.
Operujeme až deset těžkých úrazů krční páteře ročně, říká neurochirurg

Německý řidič utrpěl při nedávné nehodě v Teplicích vážné zranění páteře. Podobné případy ale lékaři v Ústí nad Labem zvládají. „U velmi těžkých úrazů páteře...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.