„V Ústí se předpokládá využití nejvhodnějšího přístavu. Vybíráno bude především z již existujících veřejných přístavů, a to překladiště ve Vaňově nebo přístavu v Krásném Březně,“ řekla mluvčí ministerstva Radka Burketová.
Dodala, že ke zřízení terminálů zavazuje Česko loňské nařízení Bruselu, které stanovuje priority výstavby dopravní sítě v rámci celé Evropské unie.
Ústecká radnice plán odmítá. Nové logistické centrum by podle ní přivedlo do města další nákladní dopravu.
Problematická je i volba obou míst. V případě Vaňova jde o lokalitu uprostřed obytné zástavby. Ústecký magistrát ji navíc chce využít jinak - podle něj je vhodnější spíše pro rekreaci.
Ani Krásné Březno není na takový projekt právě vhodné. „Přístav Krásné Březno je zatížen vnitřní silniční sítí. Pro dobudování terminálu by nastala potřeba řešit mimoúrovňové vedení silnice I/62 vůči železniční vlečce,“ uvedl mluvčí magistrátu Alexandr Kuchař.
Postavte přístav v Lovosicích, navrhuje ústecký magistrát
Podle ústeckého magistrátu by měl přístav stát v Lovosicích. „Přístav Vaňov a Krásné Březno by se měly využít jako depandance tohoto hlavního přístavu dolního Labe,“ doplnil Kuchař.
Kraj má podle pokynu Ministerstva pro místní rozvoj dohlédnout na to, aby bylo využití ploch pro terminál zajištěné územní rezervou. To by znamenalo zakonzervování pozemků do budoucna. Učinit tak má do roku 2016.
Kdy by se stavba vnitrozemského přístavu měla rozeběhnout, není jasné. Podle Burketové by to nemuselo být ani do roku 2030.