"Získali jsme povolení pro zvláštní přepravu. Plavidlo je vedené jako vor," řekl po prohlídce techniků plavební správy jeden ze dvou kapitánů a tvůrců lodi Jan Kára.
Posádka musí pouze dodržovat některá pravidla. Nesmí plout za snížené viditelnosti a na palubě musí být vždy alespoň dva lidé, aby byl jeden u kormidla a druhý mohl vyhodit kotvu.
"Dopadlo to nejlépe, jak mohlo. Ve čtyři odpoledne si jdeme pro potvrzení a hned pak zase vyplujeme," poznamenal Kára.
Ještě dopoledne se totiž zdálo, že Petburg bude potřebovat technickou prohlídku a registraci malého plavidla. Posádka proto už na Facebooku pro jistotu sháněla někoho, kdo má průkaz vůdce malého plavidla a mohl by se plavby zúčastnit.
"Nyní to už není potřeba, ale kdyby se nějaká šikovná slečna kapitánka našla, klidně s námi plout může," dodal Kára žertem.
O povolení bude posádka muset žádat znovu v Německu
Ředitel děčínské pobočky Státní plavební správy Martin Klein nicméně upozornil, že povolení platí jen na českém území.
"V Německu budou muset požádat o stejné povolení znovu. Tam už ale na to budou připraveni, protože když víme, že plavidlo pokračuje od nás do Německa, automaticky německou stranu o našem rozhodnutí informujeme. V naprosté většině případů pak plavidla dostanou povolení i tam," poznamenal Klein.
Desetimetrové plavidlo z více než pěti tisíc PET lahví se na téměř 900 kilometrů dlouhou cestu z Nymburka do Hamburku vydalo 12. července. V Děčíně se kvůli opravám a chybějícímu povolení zdrželo tři dny (o plavbě zde).
Podívejte se na loď z použitého plastového materiálu:
12. července 2014 |