„Dříve jsme využívali sklad přímo v Ústí nad Labem. Teď ale ušetříme za nájem. Zároveň se zjednoduší cesta našeho piva přímo k zákazníkovi,“ říká Michal Rouč, vrchní sládek a ředitel pivovaru.
„Když jsem před devíti lety do Velkého Března nastupoval, nedovedl jsem si představit, kam až se pivovar dokáže posunout. Nový sklad je jeden z vrcholů transformace v tradiční pivovar 21. století,“ dodává Rouč (o stavbě skladu jsme psali zde).
Sklad je rozdělený na dvě části. V jedné se skladují palety, v druhé se připravuje zboží k rozvozu. Prostory mají rozlohu přes šest tisíc metrů čtverečních, kapacitu přibližně 7 400 palet a pracuje tu 20 zaměstnanců.
„Tento projekt pro nás není důležitý jen z hlediska investice, kterou jsme do pivovaru vložili, ale i proto, že doufáme v růst v tomto regionu,“ prohlásil Milan Schramm, ředitel výroby společnosti Heineken v České republice.
Dopravní zatížení nevzroste, slibuje pivovar
„Halu jsme se snažili udělat moderní uvnitř, ale navenek ji nechat historickou. To proto, abychom zachovali ráz s pivovaru, který je velkým dědictvím,“ přiblížil.
Podle vedení pivovaru nové centrum nezatíží místní komunikace, protože nárůst počtu automobilů, které z pivovaru odvážejí palety, nebude rapidní.
„Nechali jsme si vypracovat studii, podle níž dopravní zatížení nevzroste. Silnice, která probíhá Velkým Březnem, má denní hustotu provozu okolo 10 tisíc aut a něco málo přes sto kamionů,“ uvedl Rouč.
„Od nás však budou vyjíždět denně maximálně desítky aut. I v minulosti jsme museli pivo odsud odvážet. Přibude pouze 14 nových menších dodávek do deseti tun pro rozvážení přímo zákazníkům,“ vysvětlil.