Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Vzhled drážďanské pasáže po proměně odkazuje na saského kurfiřta i NDR

  12:49aktualizováno  12:49
Drážďanská nákupní pasáž Centrum Galerie prošla celkovou rekonstrukcí. Kromě vzhledu změnila z velké části i nabídku obchodů. Nabídne mimo jiné nové značky, které v této části Německa dosud nepůsobily. Ještě víc než dosud se navíc chce zaměřit na zákazníky z Čech.

Přestavba obchodní pasáže na Pragerstrasse stála 30 milionů eur, autorem je známý německý architekt Peter Kurka. | foto: Centrum Galerie Drážďany

„To určitě, protože to je pro nás důležitá cílová skupina,“ říká ředitel obchodního domu Stefan Dorster.

Fotogalerie

Ve čtvrtek v galerii například otevřel obchod Primark, který nabízí levnou módu pro mladé.

„Zcela jsme změnili koncepci, móda pro mladé a teenagery v Drážďanech chyběla. Zaměřujeme se na tzv. fast fashion, tedy módu pro mladé, kteří si něco koupí, za půl roku to vyhodí a jdou si pro něco nového. Oblečení nemají ve skříni navěky,“ říká Dorster.

Centrum se otevřelo v září 2009, zanedlouho mu ale začala konkurovat nákupní pasáž Altmarkt Galerie a dva stejně zaměřené podniky přežít nemohly. Před dvěma lety tak začala kompletní přestavba Centra Galerie. Majitele, firmu Corio, stála 30 milionů eur.

Minulý týden se centrum po „restartu“ opět otevřelo a nabízí nový mix téměř 100 obchodů od módy a kosmetiky přes elektroniku až po potraviny a restaurace.

Architektura centra se změnila

Kromě Primarku nyní zákazníci najdou i další nové značky jako Pepe Jeans London, Pull&Bear, Superdry, Tayler či Les bellista. Všechny se přitom v bývalém východním Německu s výjimkou Berlína představují poprvé.

„Drážďany jsou podle nás naším nejslibnějším obchodním centrem a blízkost k české hranici je velké plus. Pevně doufáme, že sem bude jezdit i hodně Čechů,“ řekl ředitel společnosti Corio Gerard Groener.

Nezměnil se ale jen mix obchodníků, nýbrž i architektura centra. Některé obchody mají třeba jako jediné v Německu dvoupatrové výkladní skříně, což poprvé využilo londýnské centrum Westfield. Majitelé obchodů si také sami mohli říct, zda prostory rozdělí stropem, nebo ne.

Autorem přestavby je slavný německý architekt Peter Kurka. Vnitřní prostor vyzdobil ornamenty, jež mají připomínat saského kurfiřta Augusta Silného, který rád cestoval a měl rád orientální motivy. Venkovní fasáda zase připomíná, jak dům vypadal v době NDR, kdy v něm sídlilo centrum Warenhaus.

„Mám radost, jak se naše plány mění ve skutečnost. Centrum Galerie se dnes opět stává místem, kam lidé chodí nakupovat. Letos počítáme, že přijde 8 milionů lidí a příští rok o dva miliony více,“ dodal ředitel centra Dorste.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ústecký neurochirurg Petr Vachata.
Operujeme až deset těžkých úrazů krční páteře ročně, říká neurochirurg

Německý řidič utrpěl při nedávné nehodě v Teplicích vážné zranění páteře. Podobné případy ale lékaři v Ústí nad Labem zvládají. „U velmi těžkých úrazů páteře...  celý článek

Nové policejní uniformy ze speciálních materiálů
Policisté v Ústeckém kraji chybí, noví většinou neprojdou psychotesty

Na pět desítek policistů schází do plného stavu v Ústeckém kraji. Podle vedení policie noví uchazeči nepřicházejí kvůli nižšímu platu. Podmínky přijetí se ale...  celý článek

Uvnitř jednoho z krytů.
Chemička je plná nevyužívaných krytů, při havárii je dnes lepší zmizet

Součástí areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova je třináct krytů. Většina jich pochází z druhé světové války, kdy sloužily při náletech. Dva kryty přibyly pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.