Tyršův most je klíčovou dopravní stavbou v Litoměřicích.

Tyršův most je klíčovou dopravní stavbou v Litoměřicích. | foto: Ondřej Bičiště, MF DNES

Oprava Tyršova mostu v Litoměřicích se protáhne, uzavírka potrvá do jara

  • 3
Kvůli špatnému počasí se protáhne oprava Tyršova mostu v Litoměřicích. Původně měl být otevřený už v průběhu prosince, nyní byl termín posunutý na polovinu března. Veškerá doprava tak bude další tři měsíce jezdit přes přetížené centrum města.

Most, který je spíše soustavou čtyř mostů přes Labe, je uzavřený od letošního jara. Investor, kterým je Ředitelství silnic a dálnic, nyní prodloužil uzavírku z letošního prosince do 18. března příštího roku.

„Nestihneme to. Konec listopadu propršel a atmosférická vlhkost byla příliš vysoká. Na mostě se drželo hodně vody, proto nemohly být provedeny plánované práce související s izolacemi,“ popsal komplikace stavbyvedoucí Jiří Vybíral z firmy SDS EXMOST, jež opravu zajišťuje.

Deštivé počasí stavaře připravilo o časovou rezervu, kterou měli pro náročnou rekonstrukci za 105 milionů korun připravenou. „Rezerva byla vyčerpána v polovině listopadu. Pokud by počasí bylo příznivé, stavbu bychom opravdu stihli dokončit,“ dodal Vybíral. Skluz nabraly betonáže, pokládka obalovaných směsí a litých asfaltů.

Prodloužení dodávek materiálu se zajistit nepodařilo

„Betonárny a obalovny mají přes zimu odstávky na údržbu a opravy. Po zjištění komplikací na stavbě se zhotovitel pokusil zajistit prodloužení dodávek od těchto výroben do měsíce ledna. To se ale dojednat nepodařilo. Práce bude možné dokončit až v březnu,“ potvrdila mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Pro Litoměřice jde o významnou komplikaci, protože po uzavření Tyršova mostu proudí veškerá doprava přes most generála Chábery a centrum města. Páteřní ulicí Na Valech jezdí přes 20 tisíc automobilů denně, což je více než dvojnásobek běžného provozu.

„Dokud nepustí auta na most, tak se pro nás nic nemění. Semafory v ulici Na Valech zůstávají, autobusy MHD dál nebudou zajíždět k bývalému Intersparu,“ sdělil vedoucí litoměřického odboru dopravy Jan Jakub. „Nám nezbývá než toto období nějak přečkat,“ doplnil Jakub.

Skluz v opravě negativně ovlivní i firmy

Zpráva o prodloužení uzavírky nepotěšila ani řidiče. Problémy mají například dodavatelské nebo stavební firmy, které přes přeplněné centrum města posílají denně desítky vozů.

„V našem případě se to týká asi 50 dodávek. Jejich průjezd musíme plánovat tak, abychom se vyhnuli ranní a odpolední špičce, kdy by nabraly hodinové zpoždění,“ upozornil jednatel litoměřické stavební firmy N+N David Novák.