Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Litvínov usiluje o rozšíření silnice do Mostu, ministerstvo je proti

  8:41aktualizováno  8:41
Radnice v Mostě a Litvínově požadují rozšíření silnice mezi oběma městy na čtyři pruhy. Počítaly s tím i dlouhodobé plány Ředitelství silnic a dálnic, které nyní plánuje silnici opravit. Ministerstvo dopravy ale rozšíření silnice odmítá.

Silnici z Mostu do Litvínova požadují radnice obou měst rozšířit na čtyři pruhy. | foto: Ondřej Bičiště, MF DNES

„Dnešní silnice je vedena mimo obytnou zástavbu a kapacitně odpovídá průměrným intenzitám. Pro záměr projektu čtyřpruhu nevyšlo ekonomické hodnocení, proto Ředitelství silnic a dálnic přistoupí jen k opravám, které jsou nezbytné,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Pro Mostecko i Ústecký kraj je přitom rozšíření silnice v průmyslovém regionu jednou z dopravních priorit. Zástupci měst, kraje i dalších proto nyní dávají dohromady argumenty pro takzvané zkapacitnění silnice. S nimi se pak vydají za ministrem dopravy Danem Ťokem.

Fotogalerie

„Důvodem je určitý komfort, který patří k 21. století nejen pro obyvatele Litvínova, ale třeba i obyvatele horských obcí, kteří ji využívají. Důležitá je také plynulost a hlavně bezpečnost dopravy,“ říká starostka Litvínova Kamila Bláhová.

Největší nebezpečí silnice, která prochází areálem Chempark v Záluží, už se v minulosti ukázalo. Na podzim 1996 vybuchl zásobník nafty a začalo hořet v České rafinérské. Silnice kvůli tomu byla uzavřená a na Mostecku nastal dopravní kolaps.

„Tehdejší ministr vnitra Jan Ruml nás tehdy ujišťoval, že situace takhle nemůže zůstat a do dvou let tam bude nová, širší silnice. Dodnes na ni čekáme marně,“ poznamenal tajemník litvínovské radnice Valdemar Havela.

Silnice je klíčová pro celý Chempark

Silnice číslo 27 mezi Mostem a Litvínovem je i nyní klíčová pro hasiče, sanitky či policisty. „Čím širší podporu pro naši žádost získáme, tím více argumentů také připravíme. Zatím se ale materiál připravuje a termín, kdy bychom se měli vydat za panem ministrem, zatím nemáme,“ přiznala Bláhová.

Přetížená silnice má velký význam i pro samotný Chempark, a tedy pro zaměstnanost v regionu. Kamiony odsud po silnici vozí do zahraničí umělé hmoty, jež vyrábí Unipetrol.

„Pouhá rekonstrukce stávající komunikace, kterou plánuje ministerstvo dopravy, je pro nás nepřijatelná a žádáme zkapacitnění na čtyřpruh,“ podpořil žádost i primátor Mostu Jan Paparega.

Podobný boj o širší, a tedy bezpečnější silnici nedávno vyhrála města kolem rychlostní silnice R7. Tam ministerstvo chtělo šetřit a místo čtyřpruhu stavět jen tři pruhy pro střídavé předjíždění. Lobbování měst Louny, Slaný, Chomutov, Most, Žatec a Postoloprty si vynutilo návrat k původnímu záměru. Samotnou stavbu to nicméně zatím neurychlilo.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Přípravné práce na stavbě nového autobusového nádraží v Lovosicích jsou v plném...
V Lovosicích se staví autobusové nádraží za více než 25 milionů

Zastřešené zastávky, nástupní ostrůvky, nové osvětlení, oddechovou zónu, tabule s jízdním řádem autobusů, vlaků i informacemi pro turisty nabídne v Lovosicích...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Servírka upozornila hosta na zákaz kouření, hodil po ní půllitr

V hostinci Mlíkárna v Litvínově napadl host servírku za to, že mu řekla, ať zhasne cigaretu. Když ho žena upozornila na zákaz kouření, muž jí začal nadávat a...  celý článek

Hidžáb (ilustrační foto)
Fotka oblečených muslimek u bufetu pobouřila plavce, akvapark se omluvil

Vlnu pohoršení vyvolala fotka dvou muslimských žen v chomutovském Aquasvětě. Zachytila je v typickém arabském oblečení v prostorech, kam smějí lidé jen v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.