"V Ústí není dlouhodobě řešený problém parkování," upozornil předseda ústecké ODS Radim Holeček.
Modrá zóna v ÚstíNávrh ODS počítá s tím, že by v parkovacích zónách mohla dlouhodobě stát jen auta místních obyvatel, vlastníků přilehlých nemovitostí a firem, které v místě sídlí. K parkování v zóně by je opravňovala parkovací karta, její cena by podle návrhu ODS měla být do tisícikoruny. Auta bez karty by v zóně směla stát jen ráno od šesti do osmi hodin, během dne by v ní mohla pouze zastavit maximálně na tři minuty. |
Zóny by nezvýšily počet parkovacích míst. Podobně jako v Praze by v nich ale směli stát jen takzvaní rezidenti, místní obyvatelé se zaplaceným poplatkem.
"Tohle by garantovalo, aby tam bylo volné místo, kdybyste tam měl trvalé bydliště," poznamenal starosta centrálního městského obvodu za ODS Jan Tvrdík.
Magistrát zatím zóny nepřipravuje
Podle občanských demokratů by se za takové místo mohlo platit do tisícikoruny ročně.
Lidé, kteří v místě nebydlí, by pak vůz mohli nechat na omezenou dobu na stáních zpoplatněných parkovacími hodinami. Ve městě je nyní takových úseků 32.
Ústecký magistrát nicméně v dohledné době zřízení parkovacích zón nechystá.
"Nic takového zatím nepřipravujeme. I nadále platí pouze nařízení obce o zpoplatnění některých úseků místních komunikací," uvedl mluvčí města Karel Rouč.