Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Na trať ze Šluknovska do Saska, zrušenou po válce, se vrátily vlaky

  13:17aktualizováno  13:17
Na železniční trať mezi Dolní Poustevnou ve Šluknovském výběžku a saským Sebnitz se po téměř sedmdesáti letech vrátily vlaky. O obnovení železničního hraničního přechodu usilovaly města a obce regionu s občanskými iniciativami od devadesátých let. V pátek se trať slavnostně otevřela.

Železniční trať z Dolní Poustevny ve Šluknovském výběžku do sousedního saského Sebnitz byla obnovena po 70 letech. | foto: Iveta Lhotská, MF DNES

Vlaky mezi Dolní Poustevnou a Sebnitz jezdily od roku 1908 do konce druhé světové války. Pak byla trať zrušena a koleje sneseny. Němci, kteří tak nyní museli položit půl kilometru nových kolejí, do obnovení trati investovali dva miliony eur, na české straně stála obnova 35 milionů korun.

Fotogalerie

Chybějící úsek propojil českou a německou železniční síť, takže vlaky ze Šluknovského výběžku mohou nyní do Děčína jezdit přes Německo. Dosud cesta z Dolní Poustevny přes Rumburk a Českou Kamenici trvala 133 minut, nyní přes Sebnitz a Bad Schandau 66 minut. Jízdné se přitom počítá podle tarifu Českých drah.

"Cesta z Dolní Poustevny s minimálně dvěma přestupy vyšla na 126 korun, nově to bude 69 korun a bez přestupování," řekl ředitel Krajského centra osobní dopravy v Ústí nad Labem Daniel Jareš.

Pravidelné linky vyjedou v sobotu

Po slavnostním otevření v pátek přes hranice pendlují mimořádné motorové vlaky, které budou jezdit i celý víkend, kdy je v Sebnitz připravený doprovodný slavnostní program. Pravidelné linky začnou jezdit v sobotu (jízdní řád zde).

Dráha národního parku - Nationalparkbahn

Linka s oficiálním označením U28 nese marketingový název Dráha národního parku, aby odkázala na přilehlé Českosaské Švýcarsko. Na pravidelných linkách budou jezdit soupravy Siemens Desiro německých drah, personál ale bude český.

Kvůli novému spojení se zhorší návaznost vlaků v Rumburku nebo Krásné Lípě, protože nově bude hlavní, aby navazovaly spoje v Mikulášovicích ve směru na Sebnitz a dál do Děčína. Ústecký kraj ale již přizpůsobil nové lince přestupy autobusů na roky 2015 až 2024, aby situaci zlepšil.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Už dva roky prázdné obchodní centrum Všebořice.
Pavilon duchů na okraji Ústí nad Labem znovu ožije, tvrdí jeho majitel

Obchodní centrum ve čtvrti Všebořice je už dva roky prázdné. Poté, co odtud odešel řetězec Tesco, skončily i menší obchody. Od té doby je objekt na prodej.   celý článek

Rostislav Polášek se snaží tým rychle doplnit o zkušené lékaře. Zatím ale...
Liberecké nemocnici chybějí kardiologové, na pomoc jezdí lékaři z Prahy

Nemocnici v Liberci chybějí kardiologové. O nemocné se sem jezdí proto starat lékaři z Prahy. I přesto ale musejí některé pacienty záchranáři převážet do...  celý článek

Dnešní pohled na rozpadající se objekt Karlova údolí.
Ruina lázní nemusí přežít zimu, říká statik. Majitelé opravy nevzdávají

Kdysi vyhlášené rekreační letovisko Karlovo údolí u Šluknova, které jako ruinu na jaře koupili manželé Ema a Martin Bilinských, prohlédl statik. Jednu část...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.