Poláková po čase symbolicky naváže na Janu Rostovou, která funkci sládkové ve Velkém Březně zastávala 14 let až do roku 2006 a byla vůbec první ženou na této pozici v zemi.
„Jsem rád, že po Janě Rostové přebere tuto funkci právě Jiřina Poláková a pivovar Velké Březno se tak může pochlubit již druhou sládkovou v řadě,“ uvedl ředitel pivovaru Michal Rouč. Novou sládkovou si podle svých slov vybral pro její vynikající práci, výsledky a týmového ducha.
Poláková působí ve velkobřezenském pivovaru pět let, jako specialistka zabezpečování jakosti byla klíčovým člověkem pro manažera kvality a tuto pozici později obsadila sama.
„Je pro mě velmi důležité, že se můžu spolehnout na tým zkušených lidí, kteří pracují ve výrobě i v laboratoři. Chci jim být nápomocná v tom, aby naše pivo bylo jedno z nejlepších,“ uvedla ke svému jmenování sládkovou.
První speciál ochutnají v září návštěvníci pivovaru
Poláková vystudovala kvasnou chemii a bioinženýrství na Vysoké škole chemicko-technologické, po škole zamířila do děčínského pivovaru, jenž však zastihla těsně před zavřením. Na patnáct let pak zběhla do farmacie, odkud se ale vrátila k pivu a zakotvila ve Velkém Březně.
„Těším se, že pro naše zákazníky budu moci připravit i některé pivní speciály. Doufám, že k tomu budeme mít příležitost a budou našim zákazníkům chutnat,“ přiblížila své plány v nové funkci Poláková.
Příprava speciálu nebude pro novou sládkovou ničím novým, své zkušenosti už s ní má.
„Podílela se na sestavení technologického postupu Jantarového speciálu a letos na speciálu Märzen, který jste mohli ochutnat na Pivovarských slavnostech Březňák v Ústí nad Labem,“ podotkla Jana Pikardová, mluvčí skupiny Heineken, pod kterou pivovar ve Velkém Březně patří.
První speciál chystá Poláková už na 19. září, kdy se v pivovaru koná den otevřených dveří.
Březňák se v Česku stává tahounem Heinekenu
Poláková obsadila pozici sládkové v době, kdy se pivovar ve Velkém Březně stává hlavním tahounem skupiny Heineken v České republice. Značku svého piva Březňák v minulých měsících podpořil Heineken mohutnou reklamní kampaní. Skupina současně významně investuje i do pivovaru, za poslední tři roky to bylo 142 milionů korun.
„Naší ambicí je dostat sudový Březňák do celé republiky, a tím kapacitu pivovaru Velké Březno využít co nejlépe,“ uvedla mluvčí.
Mezi stálé produkty značky Březňák patří světlé výčepní (desítka), světlý ležák (dvanáctka), nefiltrovaná dvanáctka a čtrnáctka.
„Všechna piva jsou pro nás klíčová. Nicméně určitým specifikem je pro nás pivo Březňák 14°, které je k dostání ve vybraných restauracích a hospodách po celé zemi,“ uzavřela mluvčí Pikardová.