Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Ústí protne trasa pro kola, spojí Krušnohorskou a Labskou cyklostezku

  13:14aktualizováno  13:14
V Ústí nad Labem se začne stavět první část cyklotrasy, která v budoucnu spojí Labskou stezku a Krušnohorskou magistrálu. Spojka umožní cyklistům, kteří přijedou z německé strany Krušných hor, dostat se k Labi a projet městem po nejjednodušší trase.

Panelová cesta za zimním stadionem v Ústí nad Labem se koncem léta začne měnit na cyklostezku ze čtvrti Bukov k centru města. | foto: Iveta Lhotská, MF DNES

"Bude však plnit i funkci dopravní, tedy možnost bezpečného propojení Bukova s centrem města pro každodenní cyklistickou dopravu," uvedl vedoucí odboru dopravy a investic na ústeckém magistrátu Dalibor Dařílek.

Koncem léta začne výstavba úseku za zimním stadionem. Úsek bude dlouhý půl kilometru a široký čtyři metry. Ústečané ho budou moci využívat i k jízdě na in-line bruslích či procházkám v atraktivním údolí Klíšského potoka.

V současnosti existuje projekt na trasu od starých Skorotic až po restauraci U Kováře. Tento úsek je totiž bezkonfliktní z hlediska územního plánu i dalších dokumentů města. Dál k Městským sadům už to je složitější.

„Nad potokem je biokoridor a do pásu zeleně není možné zasahovat,“ přiblížil městský cyklokoordinátor Jaromír Veselý. Cyklotrasa si proto vyžádá stavební úpravy Masarykovy ulice.

Dařílek navrhuje snížit rychlost na Masarykově ulici

Městskými sady pak už cyklostezka vede, ale dál do centra až k Labi to bude opět náročnější. Ve hře jsou dvě varianty. První vede Mánesovými sady a Panskou ulicí, druhá po Masarykově ulici a Malé Hradební.

Podle Dařílka existuje ještě jedno rychlé řešení. „Na některých úsecích bychom snížili rychlost na třicítku, například ve spodní části Masarykovy ulice, a pak není třeba cyklisty oddělovat od normálního provozu," navrhuje Dařílek.

Výsledná cena se má vyšplhat k 15 milionům korun. Kdy však dojde k vybudování celé cyklotrasy, ještě není jasné.

Ústí chystá i úpravy pro cyklisty v Krásném Březně

Kromě této spojky chystá Ústí pro cyklisty také nové vodorovné dopravní značení v Neštěmické ulici, která spojuje dvě velká sídliště v části Krásné Březno. Na silnici by měly po obou stranách vzniknout jízdní cyklopruhy. V Neštěmické ulici se objeví hned po letošní plánované úpravě zastávek.

Výhledově je v plánu také cyklotrasa Veslařskou ulicí podél Labe, jež spojí Neštěmice s Krásným Březnem. Město hledá i možnosti, jak zpříjemnit jízdu na kole Drážďanskou ulicí kolem zoo do centra.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Místo nehody u autobusové zastávky v Hrobu. Díra na boku zdi je po nárazu auta.
V Hrobu řídil bratr patnáctileté, zní z Facebooku. Policie to prověřuje

Vyšetřování úterní nehody v obci Hrob na Teplicku, kde auto srazilo dívku s kočárkem, se zřejmě protáhne. Na sociálních sítích se totiž začaly objevovat...  celý článek

Uvnitř jednoho z krytů.
Chemička je plná nevyužívaných krytů, při havárii je dnes lepší zmizet

Součástí areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova je třináct krytů. Většina jich pochází z druhé světové války, kdy sloužily při náletech. Dva kryty přibyly pro...  celý článek

Barbora Suchanová s glukometrem, který tým vyvinul. Je velký jako platební...
Klíčem úspěchu bylo poznat soupeře, říká spoluautorka oceněného glukoměru

Trojice českých studentů vytvořila výjimečný měřič cukru v krvi dětí. S vynálezem vyhráli mezinárodní soutěž Microsoft Imagine Cup v americkém Redmondu. Na...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.