Muž, který cessnu pilotoval, si v nemocnici nějaký čas poleží. "Utrpěl vážnější poranění, kterým dominovaly mnohočetné zlomeniny," řekl mluvčí nemocnice Jiří Vondra.
Vyšetřovatelé leteckých nehod případ převzali hned o víkendu (o pádu cessny zde).
"Zjišťování příčin je ve fázi sběru informací o posádce letounu, o stavu letounu před a po nehodě, o průběhu letu, zhodnocení dostupných informací a svědků. Další fází bude analýza zjištění, expertiz a informací," sdělil vyšetřovatel Josef Procházka.
Vyšetřování může trvat až šest měsíců. "Doba objasnění příčin letecké nehody je závislá na prováděných expertizách," poznamenal Procházka.
Nehodu oznámil v pátek krátce po 18. hodině sám pilot letadla. Ředitel roudnického letiště Vlastimil Dvořák uvedl, že letadlo v Roudnici přistálo neplánovaně.
Letadlo je zcela zdemolované
"Letěli z Kladna někam po republice. Protože měli špatné počasí, tak místo na Ruzyň šli sednout k nám. U nás byly podmínky také špatné, neviděli osvětlenou dráhu, tak šli do okruhu zřejmě na Ruzyň a spadli v poli," sdělil Dvořák agentuře ČTK.
K nehodě zásadně přispělo, že v okolí roudnického letiště panovala silná mlha a velmi špatná viditelnost. Letadlo bylo po havárii kompletně zdemolované, například motor ležel dvacet metrů od stroje.
Poslední leteckou nehodou v Ústeckém kraji před pátečním incidentem byla havárie z 16. září 2012, kdy žákyně letecké školy nezvládla přistávání Cessny 152 a stroj skončil na zádech. Nehoda se stala rovněž na letišti v Roudnici nad Labem, posádka vyvázla bez zranění (o této nehodě zde).
Při fatální nehodě letadla L-29 Delfín 10. června 2012 u Žatce naopak pád stroje při akrobatickém letu nepřežil nikdo z dvoučlenné posádky. Podle závěrů vyšetřovatelů tehdy bývalý vojenský pilot letěl v malé výšce a letadlo nepilotoval podle předpisů (o tragické nehodě zde).