Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Tomáš Krist, MAFRA

Češi jezdí do Saska pro luxusní auta, salony zaměstnaly české prodejce

  • 52
V Sasku po obchodech s oděvy či potravinami zaměstnávají české prodavače také autosalony. Kvůli cenám a kvalitnímu servisu do nich z Česka přijíždí ročně stovky zákazníků, především zájemců o luxusní auta.

„Zpočátku jsem se staral o německé i české zákazníky. Nyní jdou obchody tak dobře, že německé už nestíhám, dokážu žít jen z českého obchodu,“ říká například Vojtěch Tichý z drážďanského salonu Audi Zentrum.

Pro auta jezdí hlavně Pražané, nechybí ale ani Severočeši nebo lidé z Brna, Ostravy či Slovenska. Ročně si z autosalonu odvezou 150 aut. „Nejoblíbenější jsou limuzíny A6 a A8, dobře se prodává sporťák A7 Sportback a SUV Audi Q7,“ přibližuje Tichý.

Češi nešetří ani na výbavě. „Velkou roli hraje kůže, adaptivní tempomat, velká barevná navigace a LED světlomety,“ vypočítává Tichý.

Prvního českého prodejce měl v Sasku BMW Autohaus Melkus. Češi tu tvoří 10 až 15 procent všech zákazníků.

„Letošek je trochu slabší, před dvěma roky to bylo lepší. Čeští zákazníci hledají tu nejlepší cenu, nechají si proto udělat víc nabídek a pak se rozhodují,“ popisuje své zkušenosti Ladislav Hampl z Autohausu Melkus.

Zákazník získá i ubytování s kulturním programem

Také on popisuje, že Češi si do Saska jezdí pro dražší vozy. „Když si kupují BMW, tak drahé s hodně bohatou výbavou. Málo vybavené vozy nebo třeba BMW 1 v Česku moc nefrčí,“ podotkl.

Hampl přiblížil, že českým zákazníkům nedávno prodal například novou limuzínu BMW 320d či SUV BMW X5, jehož cena začíná na 1,35 milionu korun. „Tohle byl mírně ojetý vůz za 36 700 euro, čili lehce přes milion. To je stále dost peněz, ale proti původní ceně je to levné,“ poznamenal Hampl.

Právě koupě mírně ojetých vozů české zákazníky láká. Audi Zentrum třeba prodává nanejvýš rok staré referenční a předváděcí vozy v tovární záruce a s nízkým počtem kilometrů na tachometru, kterému přitom lze věřit. Takový vůz lze koupit o 30 i 50 procent levněji.

„Umíme Audi A8 či sporťák F8 za 90 tisíc eur, původní cena je přitom 160 tisíc eur,“ říká Tichý.

Zákazník navíc dostane prodlouženou pětiletou záruku, exportní servis a převozní značky na pět dní už má zahrnuté v ceně. K tomu v den předání vozu získá ubytování ve čtyřhvězdičkovém hotelu a ještě mu salon zajistí na večer kulturní program v Drážďanech.

Češi jezdí i do saských autoservisů

Češi ovšem do Saska nejezdí auta jen nakupovat, ale také servisovat. „Byla jsem s Nissanem Navara nejdříve v Česku, ale ani na druhý pokus neopravili hadičku k naftě, takže nás pak cesta do Francie stála pět plných nádrží. V Drážďanech to měli hotové za hodinu,“ říká Martina Tišerová z Ústí nad Labem.

Od té doby jezdí do drážďanského servisu stále. Než je auto opravené, dostane zdarma jiný vůz a může s ním jet třeba na nákupy. Při předání je pak její vůz nejen opravený, ale i umytý a vyluxovaný.

„Na servis v Česku si zákazníci hodně stěžují, slyším to každý den. Ale protože u nás jsou díly levnější a práce zase o něco dražší, někdo si u nás díly i jen koupí, ale auto nechá opravit v Česku,“ dodává Hampl.