Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Poničená moldavská trať se opraví, vlaky se na ni vrátí na podzim

  8:02aktualizováno  8:02
Oprava kolejí Moldavské horské dráhy, které poničil v březnu pohyb náspu, začne v nejbližších dnech. Turistům i místním po opravě skončí nepohodlné přesedání na autobusy.

Železniční trať mezi Mikulovem a Novým Městem porušená erozí. | foto: Iveta Lhotská, MAFRA

Na železniční trati spojující Most s Moldavou v Krušných horách přestaly jezdit vlaky v polovině března. Nedaleko Mikulova se totiž pohnuly koleje a následně i opěrná zeď (psali jsme o tom zde).

Fotogalerie

V úseku mezi Osekem a Moldavou tak musejí od té doby zaskakovat autobusy a cestující přesedat.

„V pondělí jsme předali staveniště zhotoviteli,“ sdělil MF DNES Marek Illiaš, mluvčí Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC), provozovatele dráhy.

„To je perfektní zpráva. Snad se všechno stihne, než začne na přelomu roku platit nový jízdní řád,“ věří Martin Müller, předseda Klubu přátel krušnohorské železnice. Datum obnovení provozu ale zatím zůstává neznámé.

„Předpokládáme podzim letošního roku. Bude velmi záležet na skutečném stavu podloží,“ poznamenal Illiaš s tím, že zakázku bude mít na starosti společnost Strabag Rail a cena opravy má činit 53 milionů korun.

Část dráhy kulturní památkou

Na moldavskou dráhu, jejíž část mezi Loukou u Litvínova a Moldavou je kulturní památkou, vyrážejí vlaky o víkendech, svátcích a prázdninách. Využívají ji především turisté, cyklisté a v zimě lyžaři. Čas od času se na ní objeví i historické motoráčky při takzvaných nostalgických jízdách.

Právě kvůli nízké vytíženosti a s tím spojené nerentabilnosti se objevily obavy, zda se SŽDC do nápravy vůbec pustí. Současný zákon ale hovoří jasně – musí. A tak zatímco místní a turisté se radují, státní organizace připouští, že ona z toho úplně nadšená není.

„V takovýchto případech jsme trochu ve schizofrenní situaci. Podle zákona máme povinnost udržovat tratě provozuschopné. Na druhou stranu je složité investovat desítky milionů do trati, kde není objednaná pravidelná doprava a kde se návratnost investic bude pohybovat v řádu desítek let,“ podotkl Illiaš.

Ministr dopravy Dan Ťok nedávno přišel s nápadem zákon pozměnit a tuto povinnost zmírnit. Zabývat se tím má ale až příští vláda.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Už dva roky prázdné obchodní centrum Všebořice.
Pavilon duchů na okraji Ústí nad Labem znovu ožije, tvrdí jeho majitel

Obchodní centrum ve čtvrti Všebořice je už dva roky prázdné. Poté, co odtud odešel řetězec Tesco, skončily i menší obchody. Od té doby je objekt na prodej.   celý článek

Opilý řidič u Tvarožné Lhoty nezvládl odbočení a ulomil ze sakrální památky...
Opilý řidič v náklaďáku třikrát boural, trefil se i do kříže s Kristem

Policie v Lounech stíhá řidiče nákladního auta, který v sobotu sedl opilý za volant a celkem třikrát u obce Minice naboural. Nejprve do stromu, pak do dopravní...  celý článek

Obžalovaný Pavel Kašuka (vpravo) před ústeckým krajským soudem.
Přiletěla mačeta, tak jsem ji použil k obraně, tvrdil soudu obžalovaný

Ústecký krajský soud se začal zabývat případem bitky, která se odehrála loni v dubnu v Krupce na Teplicku. Na lavici obžalovaných usedl pětačtyřicetiletý Pavel...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.