Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Ministerstvo zrušilo tendr na leteckou záchrannou službu v Ústí

  18:27aktualizováno  18:27
Ministerstvo zdravotnictví zrušilo tendr na provozovatele letecké záchranné služby ze základny v Ústí nad Labem. Důvodem byly nejasnosti týkající se technických požadavků na vrtulníky. V blízké době vypíše úřad nové zadávací řízení.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: ZZS MSK

Do doby, než bude vybrán nový provozovatel, je možné podle ministerstva buď dále prodlužovat smlouvu se stávajícím provozovatelem, nebo využít kapacit policie a armády, které létají ze základen v Praze a Plzni.

Základny letecké záchranky

Ministerstvo zdravotnictví loni vypsalo výběrové řízení s předpokládanou hodnotou 1,2 miliardy korun bez DPH na šest základen letecké záchranné služby, jediným kritériem byla cena. U pěti základen od ledna fungují provozovatelé podle nových smluv. Jde o rakouskou firmu Helikopter Air Transport, která v tendru získala základny v Jihlavě a Ostravě. DSA létá z Hradce Králové a Liberce, slovenská ATE z Olomouce. Čtyři stanoviště provozuje stát.

Původní vítěz tendru slovenská firma Air-Transport Europe (ATE) měla službu zajistit už od letošního ledna. Kvůli stížnosti konkurenční společnosti DSA u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) ale nebylo výběrové řízení dosud ukončeno a ministerstvo na dva měsíce prodloužilo smlouvu DSA, která nyní se záchranářskými vrtulníky z Ústí létá.

„Ukázalo se, že tak, jak byla tato část tendru v první polovině roku 2016 připravena, není možné pokračovat. Zadávací podmínky, zejména v otázce technických parametrů vrtulníků, byly stanoveny tak netransparentně, že hodnotící komise neměly jasné podklady jak postupovat. Vedlo to k opakovaným námitkám účastníků tendru,“ uvedl ministr zdravotnictví Miloslav Ludvík (ČSSD). Podle něj je jedinou možností vyhlásit nové zadávací řízení.

Nejasnosti se týkaly požadavků na technické parametry vrtulníků. Podle zadávací dokumentace měly mít stroje „plnou certifikaci v kategorii A“, účastníci tendru si ale tento požadavek vysvětlovali rozdílně. Jeden skutečně prokázal tuto certifikaci, druhý certifikaci neměl, ale doložil splnění kvalifikačních požadavků, které této certifikaci odpovídaly.

„Cokoli by v této situaci ministerstvo podniklo, povede jen k neúměrnému prodloužení dořešení věci. Následovaly by další spory s uchazeči o zakázku a další řešení ÚOHS,“ doplnil ministr.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Jihlavě ještě pár heren navzdory antihazardní vyhlášce přetrvává. Stojí v...
Muž zavřený v herně prohrál tržbu, pak zavolal z okna, ať mu otevřou

Osmatřicetiletý muž se v Mostě zřejmě úmyslně nechal zamknout v jedné místní herně. Ukradl tržbu z pokladny a skoro celou ji tam na automatech prohrál. Pak...  celý článek

Místo nehody u autobusové zastávky v Hrobu. Díra na boku zdi je po nárazu auta.
V Hrobu řídil bratr patnáctileté, zní z Facebooku. Policie to prověřuje

Vyšetřování úterní nehody v obci Hrob na Teplicku, kde auto srazilo dívku s kočárkem, se zřejmě protáhne. Na sociálních sítích se totiž začaly objevovat...  celý článek

Policista zastavuje na pražské magistrále auto během bezpečnostní akce.
Mladý opilý řidič na křižovatce zhasl světla a zběsile ujížděl policii

Ústecká policejní hlídka při nočním průjezdu městem zpozorovala Volkswagen Golf, který na kruhovém objezdu náhle zhasl světla a prudce zrychlil. Policejní vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.