Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Tepličané hlásí radnici závady přes internet, většinou už bez vtípků

  8:03aktualizováno  8:03
Internetová aplikace Hlášení závad upozorňuje radnici v Teplicích na černé skládky, nedostatečnou údržbu zeleně i další neduhy. Mezi obyvateli je velice oblíbená, jen díky ní už město vyřešilo přes 890 závad.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: koláž iDNES.cz

Nesvítí lampa veřejného osvětlení, trávník je neposekaný, kolem popelnic se válí odpadky. Tepličané mají třetím rokem možnost nahlásit jakýkoliv problém či závadu pohodlně z domova (o aplikaci jsme psali zde).

„Byly nám hlášené i vylézající mrtvoly z hrobů na městském hřbitově. Někomu zase vadí, že nemá na své zahradě telefonní signál. Naštěstí služba překonala naše očekávání a drtivá většina hlášení je bez vtípků,“ říká Jiří Hrad z oddělení IT na teplickém magistrátu, který se podílel na vývoji aplikace.

U zrodu systému byl před více než dvěma lety náměstek primátora Hynek Hanza. Inspiroval se Českým Krumlovem, kde už podobná aplikace fungovala.

„Naše IT oddělení ale dokázalo vymyslet vlastní platformu, nestojí nás nic navíc. Má jednoduchou údržbu, je pro lidi přehledná a celá v naší režii,“ přiblížil.

Systém funguje tak, že člověk přes mobil nebo počítač nahlásí závadu a ta automaticky přijde tomu, kdo má řešení problému ve městě na starosti. Dříve museli Tepličané složitě hledat, kam se mají obrátit.

Co se netýká města, pošlou úředníci dál

„Nejdůležitější je, že se vše řeší rychle. Během jednoho dne úředník hlášení přijme a ohlašovatel dostane poloautomatickou odpověď, jak bude problém vyřešen,“ popsal Hanza.

Hlášení se aktualizují a mění barvy dle stavu vyřízení. V případech, kdy záležitost není ve správě města, úředníci ji předají dál, například Ředitelství silnic a dálnic či Ústeckému kraji.

Hanzův nápad pomohl vyřešit už řadu problémů ve městě. Celkově je v systému 951 hlášení, z toho 893 je vyřízených, 45 čeká na vyřízení (dlouhodobé hlášení) a 13 hlášení vyřídit nešlo.

„Většinou se jednalo o opakované hlášení již vyřešené věci nebo požadavek, který není v silách úředníků magistrátu,“ upřesnil Jiří Hrad z IT oddělení.

Jen letos už Tepličané nahlásili 289 závad. „Pokud bude trend pokračovat, počítáme za rok 2017 s více než čtyřmi stovkami ohlášení,“ odhadl Hrad.

„Aktuálně jsou nejčastější případy, že nám občané hlásí rozkopanou Masarykovu třídu. Bohužel celá věc je v investici Ředitelství silnic a dálnic,“ upozornil.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Obžalovaný Pavel Kašuka (vpravo) před ústeckým krajským soudem.
Přiletěla mačeta, tak jsem ji použil k obraně, tvrdil soudu obžalovaný

Ústecký krajský soud se začal zabývat případem bitky, která se odehrála loni v dubnu v Krupce na Teplicku. Na lavici obžalovaných usedl pětačtyřicetiletý Pavel...  celý článek

Opilý řidič u Tvarožné Lhoty nezvládl odbočení a ulomil ze sakrální památky...
Opilý řidič v náklaďáku třikrát boural, trefil se i do kříže s Kristem

Policie v Lounech stíhá řidiče nákladního auta, který v sobotu sedl opilý za volant a celkem třikrát u obce Minice naboural. Nejprve do stromu, pak do dopravní...  celý článek

Primářka ústecké onkologie Martina Chodacká.
Moderní léčba vrací stále víc pacientů do života, říká šéfka onkologie

Ústecké komplexní onkologické centrum má po jedenácti letech od svého vzniku k dispozici špičkové zázemí. „Díky přístrojovému vybavení, novému zázemí a výborné...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.