Půjčování kol chce radnice z novinek zavést jako první. "Nemělo by to ale zabezpečovat město. Chceme vyzvat soukromé podnikatele, aby takovou službu nabízeli, a my jim na to můžeme přispět finančně," upřesnila tajemnice lounské radnice Renáta Čapková.
Lounské priority pro cestovní ruchPodpořit půjčování kol Upřesnit pravidla pro příspěvky na podporu vztahů s partnerskými městy Přestěhovat informační centrum do nových prostor Zahájit sezonní plavby lodí po Ohři |
Město chce půjčování kol podporovat ročně částkou v řádu tisíců korun. Na kolech by lidé mohli jezdit nejen po lounských památkách a zajímavostech, ale také do širšího okolí, například směrem do Českého středohoří, do Džbánské pahorkatiny, na zámek v Jimlíně nebo na zříceninu hradu Pravda.
Půjčovny kol nyní fungují hlavně v Praze a tradičních turistických regionech - v jižních Čechách a na jižní Moravě. Na severu Čech je možné si kolo půjčit například v Litoměřicích.
Zda službu začne někdo nabízet i v Lounech, zatím není jisté. "Ještě jsme o tom s nikým nejednali, teprve se k tomu chystáme. Ale ve městě jsou dvě prodejny kol, takže to máme jednoduché. Rádi bychom přitom, aby se to pokud možno už na jaře rozjelo," přeje si předseda lounské komise cestovního ruchu Tomáš Chaloupek.
Výletní loď a přístaviště by stály 2,5 milionu
Další novinky, které mají přilákat turisty, jsou víc závislé na investicích města. Přestěhování informačního centra z radnice, které by stálo zhruba čtvrt milionu, záleží i na tom, že vybrané prostory bude město ještě tři roky pronajímat. A do lodní dopravy na Ohři by Louny musely vložit minimálně 2,5 milionu korun.
Počítá se totiž předběžně s lodí s nízkým ponorem, jejíž nákup by stál asi 2 miliony. Další zhruba půlmilion si vyžádá stavba přístaviště. Loď pro zhruba dvacítku cestujících by jezdila mezi Louny a archeologickým skanzenem Březno, tedy na trase dlouhé zhruba deset kilometrů.
"Nejprve ale musíme také znát názor Povodí Ohře," upozornila Čapková.