Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kozí dráhu na Děčínsku zavalily balvany, do jara po ní vlaky nepojedou

  8:41aktualizováno  8:41
Na Kozí dráhu z Děčína do Telnice spadlo u Jílového ze svahu několik tun kamení. Odborníci nyní musí prozkoumat, nakolik je svah nestabilní a zda ho bude potřeba zpevnit. Než bude jasno, je trať vyloučena z provozu. Halloweenská ani Mikulášská jízda proto nebude a ohroženy jsou i první jarní vlaky.

Na Kozí dráhu z Děčína do Telnice spadlo několik tun kamení z přilehlého svahu u Jílového. | foto: SŽDC

„Pískovcové bloky, některé velké i přes metr, jsou už uklizeny. Máme ale problém s přístupem k 20 metrů vysokému svahu, odkud spadly, což komplikuje i jen jeho odlesnění lezeckou technikou, aby vůbec mohl být jeho stav posouzen odborníky,“ říká mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.

Fotogalerie

V tuto chvíli je výluka na turistické trati, která je využívána nejen v létě, ale i ve zbytku roku při řadě oblíbených akcí, nahlášena do 5. prosince. Do té doby by měla být vybrána firma, která poté svah zkontroluje a udělá geologický posudek. Mikulášský vlak tedy letos 6. prosince nevyjede.

„To zcela určitě nestihneme. Potřebujeme posudek odborníků, abychom měli stoprocentní jistotu, že se řícení nebude opakovat. A proto i další jízdy naplánované na začátek jara pojedou až podle toho, co geologové řeknou. Zda je zhruba sto metrů široký svah bezpečný, nebo zda bude potřebovat nějaké kotvení či sítě,“ přibližuje Ptačinský.

Správa železniční dopravní cesty nebude mít posudek v ruce dříve než na jaře. „Přijde zima, a jestli něco funguje spolehlivě jako detonační kladivo, tak je to zamrzání a rozmrzání vody ve skalách,“ upozorňuje Ptačinský.

Trať se musí opravit a fungovat dál, říká krajský radní

Na Kozí dráhu mezi Děčínem a Oldřichovem u Duchcova vyjely vlaky poprvé před více než 140 lety. Pravidelná doprava tu skončila v roce 2007, od té doby jezdily motoráčky jen z Děčína do Telnice a pouze příležitostně. Turistickou dopravu na trati platily okolní obce a kraj.

Příští rok chce Ústecký kraj provoz Kozí dráhy zcela převzít a rozšířit (o plánech kraje zde).

„Trať se musí opravit a fungovat dál. Pár spadlých kamenů není důvod, aby tu provoz ustal,“ řekl krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek.

I Správa železniční dopravní cesty odmítá, že by havárie měla vést k likvidaci dráhy. „Zavírat tratě nás nebaví. Pak nastává rozkrádání a stárnou třikrát rychleji. Kozí dráhu se snažíme udržet, a čím častější tu bude provoz, tím lépe,“ dodal Ptačinský.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ústecký neurochirurg Petr Vachata.
Operujeme až deset těžkých úrazů krční páteře ročně, říká neurochirurg

Německý řidič utrpěl při nedávné nehodě v Teplicích vážné zranění páteře. Podobné případy ale lékaři v Ústí nad Labem zvládají. „U velmi těžkých úrazů páteře...  celý článek

Místo nehody u autobusové zastávky v Hrobu. Díra na boku zdi je po nárazu auta.
V Hrobu řídil bratr patnáctileté, zní z Facebooku. Policie to prověřuje

Vyšetřování úterní nehody v obci Hrob na Teplicku, kde auto srazilo dívku s kočárkem, se zřejmě protáhne. Na sociálních sítích se totiž začaly objevovat...  celý článek

Přípravné práce na stavbě nového autobusového nádraží v Lovosicích jsou v plném...
V Lovosicích se staví autobusové nádraží za více než 25 milionů

Zastřešené zastávky, nástupní ostrůvky, nové osvětlení, oddechovou zónu, tabule s jízdním řádem autobusů, vlaků i informacemi pro turisty nabídne v Lovosicích...  celý článek

Generální finanční ředitelství
Odborný rada v Oddělení daňového procesu

Generální finanční ředitelství
Ústecký kraj
nabízený plat: 25 000 - 35 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.