Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Bývalé nádraží se změnilo na kavárnu s lokomotivou a vláčky pro děti

  11:58aktualizováno  11:58
V Litoměřicích vznikla unikátní stylová kavárna. Její majitelé, manželé Jana a Miroslav Plíhalovi, ji zřídili v budově bývalého nádraží, kterou kvůli tomu koupili. K podniku nazvanému Káva s párou jako tahák dokonce postavili patnáctitunovou parní lokomotivu 3625 Krauss München z roku 1897.

Stylová kavárna na bývalém nádraží v Litoměřicích láká na výjimečnou atmosféru. | foto: Iveta Lhotská, MF DNES

„Oba máme k nádraží vztah. Manžel zde pracoval a já jsem sem chodila navštěvovat příbuzné,“ svěřuje se Jana Plíhalová, proč se do budovy rozhodli investovat peníze.

Fotogalerie

Nápad na zřízení kavárny prý přišel zčistajasna. „V březnu jsem stála na někdejším nástupišti a kochala se pohledem na parkány. To by bylo něco, sedět tu u kávy, říkala jsem si,“ vypráví Plíhalová.

Manžel byl však zpočátku proti. Nelíbilo se mu, že by kavárna byla daleko od centra. Nakonec se ale nechal i on unést podmanivým kouzlem místa a do projektu oba skočili. Už od začátku ale věděli, že chtějí být jiní.

Rovnou začali přemýšlet, jak kavárnu dostat do povědomí Litoměřičanů. A co jiného by mělo být na starém nádraží než stará lokomotiva? Jenže jak Plíhalovi zjistili, sehnat historickou mašinku je takřka nemožné. V Česku je jich sice mnoho, ale vlastní je většinou nadšenci, kteří je pečlivě opravili a nemíní se jich vzdát.

Na mnichovskou krasavici narazili manželé náhodou díky známému. Ten je upozornil na lokomotivu, která stála na dvorku v Úholičkách u Prahy a majitel ji nemohl prodat asi pět let. „Byla to láska na první pohled,“ shodují se oba.

Lokomotiva sloužila do roku 1973

Lokomotiva byla vyrobená pro cukrovar v Dolním Cetnu, kde sloužila až do roku 1973. Do Litoměřic dorazila 21. května na podvalníku. Od té doby láká děti i dospělé. Vstupovat se na ni sice smí jen s povolením obsluhy, ale zájemce pak může mašince i trochu upustit páru a zapískat.

„Protože chceme mašinku zachovat i pro další návštěvníky, tak ji bude střežit bezpečnostní služba, dokud nebude hotové oplocení celého areálu,“ popisuje litoměřická kavárnice.

Nedaleko lokomotivy navíc vzniká rozlehlé modelové kolejiště s maketami litoměřických památek, které má být také velkým lákadlem nejen pro děti. Hotové by mělo být už v nejbližších dnech.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Jihlavě ještě pár heren navzdory antihazardní vyhlášce přetrvává. Stojí v...
Muž zavřený v herně prohrál tržbu, pak zavolal z okna, ať mu otevřou

Osmatřicetiletý muž se v Mostě zřejmě úmyslně nechal zamknout v jedné místní herně. Ukradl tržbu z pokladny a skoro celou ji tam na automatech prohrál. Pak...  celý článek

Místo nehody u autobusové zastávky v Hrobu. Díra na boku zdi je po nárazu auta.
V Hrobu řídil bratr patnáctileté, zní z Facebooku. Policie to prověřuje

Vyšetřování úterní nehody v obci Hrob na Teplicku, kde auto srazilo dívku s kočárkem, se zřejmě protáhne. Na sociálních sítích se totiž začaly objevovat...  celý článek

Ústecký neurochirurg Petr Vachata.
Operujeme až deset těžkých úrazů krční páteře ročně, říká neurochirurg

Německý řidič utrpěl při nedávné nehodě v Teplicích vážné zranění páteře. Podobné případy ale lékaři v Ústí nad Labem zvládají. „U velmi těžkých úrazů páteře...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.