Sugestivní kampaň s fotografií holčičky s upatlanou pusou cílí na pejskaře, aby...

Sugestivní kampaň s fotografií holčičky s upatlanou pusou cílí na pejskaře, aby po svých psech uklízeli. | foto: Městská policie Bílina

Jste si jistí, že je to čokoláda? ptá se kampaň proti psím výkalům

  • 57
Městská policie v Bílině nasadila proti pejskařům, kteří neuklízejí po svých psech, drsnou kampaň. Rozdala jim letáky s fotografií holčičky s upatlanou pusou a sloganem „Jste si opravdu jistí, že je to čokoláda?“ Fotku strážníci zveřejnili i na svém webu.

Preventista městské policie František Krejčí připouští, že kampaň je na hraně, ale prý se vyplácí.

„Je to trošičku drsnější, ale není to za hranou. Všichni vidí, že je to čokoláda. Ostatně nikde se nepíše, že není,“ říká Krejčí.

Preventivní akci bílinští strážníci spustili, když selhaly tradiční způsoby, jak pejskaře k udržování pořádku přimět.

„Cedulky s upozorněním, že existuje zákon nebo vyhláška o znečišťování veřejného prostranství, nepadá na úrodnou půdu. Proto jsme zvolili tuto formu,“ přibližuje Krejčí.

Podobných letáků mají strážníci víc. Na dalším je pro změnu holčička v podřepu a leták se ptá „Jste si opravdu jistí, že pozoruje broučka?“

Spolu s letáky strážníci pejskařům rozdávali sáčky na výkaly. „Když uklidili, poděkovali jsme jim. Nikoho to nijak nepohoršilo. A čistota v ulicích se výrazně zlepšila,“ poznamenal Krejčí.

Kvůli citlivějším lidem bychom to asi nevydávali, říkají v Ústí

Zástupce ředitele Městské policie v Ústí nad Labem Jan Novotný je v hodnocení kampaně kolegů z Bíliny opatrný.

„Já osobně bych to snesl, mně by to nevadilo, ale kvůli citlivějším lidem bychom takové letáky asi nevydávali,“ řekl. Dodal ale, že ani ústečtí majitelé psů příliš neuklízejí.

„Když je to osmdesátiletá babička s malým psíkem, řešíme to domluvou. U mladých, kteří venčí ‚koně‘, ten udělá půlkilový bobek a oni se tomu ještě smějí, jsme nekompromisní,“ podotýká Novotný.