"Společnost přijala v rámci zásadní restrukturalizace opatření, která povedou k jejímu ozdravění," uvedl tiskový zástupce společnosti Michal Donath.
Lounská vagonkaSpolečnost se sídlem v Českých Velenicích začala roku 1998 ještě pod názvem Lostr (Lounské strojírny) vyrábět nákladní vagony. Nedávno změnila název na Industry Plant LG. Má závody v Lounech, Českých Velenicích, Horním Slavkově a Nymburku, zaměstnává zhruba 1 300 lidí. Daří se jí zejména na západních trzích, nicméně přesto je nyní v insolvenčním řízení kvůli dluhům přes 2,76 miliardy. Jednání o návrhu na zjištění úpadku a prohlášení konkurzu je naplánované na 13. března. |
Co přesně chce firma udělat, hodlá zveřejnit později. Z dokumentů k právě probíhajícímu insolvenčnímu řízení je zřejmé, že vedení uvažuje o změnách v provozu.
"V průběhu tohoto a následujících měsíců dojde k zeštíhlení výroby a úpravě provozu. Takovýto krok by měl dlužníkovi umožnit nejenom pokračovat ve výrobě, ale také směřovat dlužníka k reorganizaci v případě, že by došlo k prohlášení úpadku," stojí ve zprávě společnosti.
Podle Donatha to ale neznamená, že firma bude výrobu výrazně omezovat a následně propouštět.
Změny jsou na manažerské úrovni
"Personální opatření jsou aktuálně prováděna jen na manažerské úrovni v rámci krizového řízení. Dělnických profesí se netýkají a stav kmenových pracovníků se nemění. Kontrahované zahraniční zakázky a probíhající smluvní jednání jsou zárukou dlouhodobé zaměstnanosti," uvedl Donath.
Odvrátit hrozbu úpadku má nový krizový management, který do společnosti nastoupil na počátku února. Dosavadní generální ředitel Radek Rybáček se přesunul na místo obchodního ředitele a na jeho původní post přišel Ján Brandner.
Strojírenský gigant čelí insolvenčnímu řízení od podzimu loňského roku, kdy společnost do insolvence poslala Všeobecná úvěrová banka kvůli bezmála dvoumiliardové neuhrazené pohledávce. Vzápětí se pak k řízení přidaly další desítky věřitelů (o insolvenčním řízení zde).