„Myslím, že ani jeden z akcionářů nemá důvod bránit integraci dopravy v Ústeckém kraji a zapojení Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova do systému, který usnadní a zvýší komfort pro cestující,“ míní předseda dozorčí rady dopravního podniku Vlastimil Doležal.
Zároveň poukazuje na to, že lidé z Mostu a Litvínova by podobně jako ostatní lidé v kraji mohli na jednu jízdenku cestovat MHD, vlakem i meziměstským autobusem.
Potíže dělá financování. „K propojení obou systémů, našeho a krajského, by bylo potřeba investovat 30 milionů korun,“ zmínil mostecký primátor Jan Paparega.
Tramvaje musí dotovat města
Ale je tu ještě jedna komplikace. Most a Litvínov zároveň chtějí, aby jim kraj přispíval na meziměstskou tramvajovou dopravu.
Kraj nyní v rámci meziměstské dopravy financuje mezi Litvínovem a Mostem vlaky, to se ale radnicím nelíbí, protože tramvaje mezi Mostem a Litvínovem, jimiž jezdí mnohem víc lidí, musí dotovat samy.
„Ročně se jedná o částku převyšující 10 milionů korun,“ uvedl Doležal.
Na meziměstské tramvaje přispíval kraj naposledy v roce 2009. A podle jeho vyjádření na tom zatím nehodlá nic měnit.
„V současné době Ústecký kraj neuvažuje o hrazení tramvajové dopravy mezi Mostem a Litvínovem. Poměr cestujících mezi vlaky a tramvajemi v tomto případě nehraje žádnou roli,“ uvedla mluvčí krajského úřadu Lucie Dosedělová.