Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


R7 dokončíme až v roce 2023, dozvěděli se na Lounsku. Zlobí se i Nexen

  8:12aktualizováno  8:12
Starosty na Lounsku pobouřil nový harmonogram prací na dostavbě silnice R7, se kterým je tento týden seznámilo Ředitelství silnic a dálnic. Vyplývá z něj, že silnice bude dokončená až v roce 2023. Nespokojená je i jihokorejská společnost Nexen Tire, která na Žatecku plánuje 23miliardovou investici.

Čtyřproudová silnice R7 je hotová mezi Prahou a Slaným a Chomutovem a Bitozevsí. Zbývají tak úseky mezi středočeským Slaným a severočeskou Bitozevsí, přičemž dokončený už je obchvat Sulce. | foto: Martin Adamec, MAFRA

„Dokončení v roce 2023 je pro nás neakceptovatelné. Mělo by se pracovat rychleji než s výhledem na osm let. Rozumím, že některé fáze přípravy nelze vzhledem k legislativě urychlit, ale například majetkoprávní záležitosti, tedy výkup pozemků, by mohly probíhat rychleji. Nabídli jsme Ředitelství silnic a dálnic, že bychom vstoupili do jednání s majiteli dotčených pozemků,“ uvedl starosta Loun Radovan Šabata.

Na rychlostní silnici R7 mezi Prahou a Chomutovem je nyní kompletně hotov ve čtyřech pruzích úsek Praha - Slaný, obchvat Sulce a také úsek mezi Bitozevsí a Chomutovem. Zbývá ale ještě téměř 40 kilometrů za 9,7 miliardy korun. Letos na podzim měla začít etapa Bitozeves - Postoloprty, avšak stavba se posune o několik měsíců.

Na téměř čtyřkilometrový úsek čeká Ředitelství silnic a dálnic na stavební povolení, které má být vyřízeno v závěru roku. Stavební práce začnou po skončení zimního období. Později začne také výstavba obchvatu Panenského Týnce. Podle harmonogramu se s ním počítá v roce 2017.

„Trváme na tom, aby byl tento úsek zařazen do rozpočtu 2016, což nám bylo nakonec přislíbeno s tím, že stavba začne v závěru roku,“ uvedl poslanec z Loun Michal Kučera.

Takzvané „zkapacitnění“ obchvatu Loun je naplánované na polovinu roku 2017, následuje obchvat Chlumčan. Na Lounsku by pak zbýval dokončit úsek kolem Postoloprt, s ním se počítá až v roce 2020. Několik let si musí počkat také Středočeši, stavba kolem Slaného je naplánována až na roky 2020 až 2023.

Prodlužování může ohrozit rozšíření výroby, varuje Nexen

S harmonogramem není spokojena jihokorejská společnost Nexen Tire, která v průmyslové zóně Triangle na Žatecku připravuje stavbu závodu na výrobu pneumatik. Počítá s produkcí 30 tisíc kusů pneumatik denně. Dodávat bude především pro automobilky v Česku a v sousedním Německu. Silnice R7 je tak pro ni klíčovou komunikaci.

„Dostavba silnice je pro nás velmi zásadní téma. Při vyjednávání s vládou o investici Nexenu v České republice zaznělo ujištění, že budou vytvořeny příznivé podmínky pro hladký rozjezd výroby. S tím přímo souvisí i kvalitní infrastruktura. Předseda vlády mimo jiné prohlásil, že příchod Nexenu může značně přispět k urychlení dostavby této komunikace,“ uvedl manažer společnosti Nexen Petr Pospíšil.

Výstavba továrny má začít v roce 2016, výrobu zahájí o dva roky později. V první fázi zaměstná přes tisíc lidí. Nexen do budoucna počítá s navýšením investice o dalších 20 miliard, zdvojnásobení denní produkce, a tedy i vytvoření dalšího zhruba jednoho tisíce pracovních míst.

„Expanze je podmíněna dobrým startem výroby a produkce. Prodlužování, či dokonce zastavení zkapacitnění silnice R7 může ohrozit další investici do rozšíření výroby,“ upozornil Pospíšil.

Podle starosty Loun Radovana Šabaty je nutné, aby ostatní starostové, ale i podnikatelé a firmy z regionu neustále tlačili na rychlejší dostavbu. I proto se zasadí o vznik Sdružení pro dostavbu silnice R7, do kterého budou moci vstoupit nejenom samosprávy, ale i investoři z průmyslových zón.

Na silnici zemřelo od roku 2011 27 lidí

Silnice je už nyní přetížená, denně tam projede 15 až 20 tisíc vozidel. Komunikace má na svém kontě od roku 2001 do loňského roku 27 usmrcených.

„Nejčastější příčinou tragických nehod je čelní střet vozidel, zásadní je směrové rozdělení komunikace tak, aby k těmto střetům nedocházelo,“ uvedl vedoucí dopravní policie v Lounech Jiří Král.

Rychlostní silnice R7 se staví už od 60. let minulého století, původní prognóza zněla dokončení do roku 2000, následně do roku 2010. Loni ministerstvo dopravy uvažovalo, že kvůli nedostatku peněz bude stavba čtyř pruhů po celé délce zastavena a dojde na úspornější řešení - střídavý třípruh. Proti tomu se ale zvedla vlna odporu starostů.

„Apelovali jsme, aby byl plán přehodnocen a díky tomu se ministerstvo vrátilo k původnímu plánu dostavby na čtyřpruh,“ dodal Šabata.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kuřácký salonek na děčínském zámku.
Salonek na děčínském zámku získal původní podobu díky starému obrazu

Malý salonek za rohovým sálem na děčínském zámku se rekonstruoval podle dobového akvarelu. V minulosti místnost sloužila k nejrůznějším účelům, teď vypadá díky...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Ústecký kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Ambasador projektu Nezastavitelní Jiří Ježek projel Birell bránou na Ještědu.
Nezastavitelní míří k Lipenské přehradě. Pomozte pohybem handicapovaným

Nepřízeň osudu, ale zároveň obrovská vůle a touha pokračovat v aktivním životě, sportovat, být i nadále přínosem svému okolí. To spojuje lidi zapojené do...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.