- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Táhnul bych to vedle D8. Hlavně v úseku u Řehlovic.
v roce 2017 zase useky s jen 200 km / h? jak je mozne ze v dnesni dobe eu takovy projekt podpori. mela by byt cela stavena minimalne na 300 km / h a ne takovy paskvil. v rakousku by tak kratky a jednoduchy usek meli hotovy do roka, jsem zvedavy jak dlouho to potrva v praze. pritom to nejtezsi coz je pripojeni na prazske hl n tady odflakli a spojili to s trati z lyse. cekal bych tunel na hlavni a konecne propojeni kladenske a kralupske trati s hlavnim nadrazim. toho se ale taky ne a ne dockat
Vsadím boty, že ten váš "krátký a jednoduchý" úsek z Prahy přes Lovosice a Ústí do Pirny by ani Rakušáci nepostavili za rok.
No hlavně pozor, aby nemusely jezdit všechny vlaky po jedné koleji
To by ještě šlo, ale u nás by se klidně mohlo stát, že by z toho vylezla jedna kolejnice,...
To driv pristane clovek na Marsu, nez se u nas bude jezdit vlakem 300km/h.
Asi jsem blbá, nakonec mám jen maturitu...ale nebyl by lepší (levnější, ekologičtější) upgrade už existující trati přes Lovo, Ústí a Děčín?
Ne. Pro rychlovlaky jsou lepsi samostatne koleje. Jinak by musel rychlovlak porad cekat az projdede nejaky nakladni courak.
Takový to mohl být krásný projekt, kdyby z něj zase neudělali kočkopsa a nenacpali do toho tunelu pod Krušné hory i nákladní dopravu...
V době kdy nepojede rychlovlak tak proc by nemohl jet nákladní? Jen express v poctu par za den by se to 100% nevyplatilo anebo by lístek stal nehorazn peníze. Po tratich pro ICE jezdi nákladní vlaky i v nemecku, hlavně v noci.
Tohle je problém a nevěřím, že se toho dožiji. Taková trať má strašně náročné parametry, tudíž neexistují téměř žádné alternativy. To nejde posunout o kilometr, to by znamenalo úplně jiný projekt, včetně tohoto geologického průzkumu a milionu dalších věcí. Takže pokud se to skutečně vyprojektuje, stačí jeden hnízdící brhlíček modrokřídlý, případně jeden uvzatý sedlák, aby se to celé zasekalo na celé roky až nekonečno.
Ono to zní šíleně a trochu se za to stydím, ale holt musím říct, že ve výstavbě takových projektů, jako jsou dálnice nebo trati mají totalitní režimy výhodu, zkrátka se nějak rozhodne a nikdo proti tomu nic nenadělá. Není to správný systém, ale zase vede k cíli. V Německu by mohli vyprávět, jak se jim ještě dnes hodí, že Hitler rozhodl o výstavbě dálnic a nechal vyvlastnit pozemky a začal stavět, aniž by se s kýmkoliv jednalo a na cokoliv ohlíželo. Jezdí po nich pořád....
Tak zrovna tunely jsou to nejmenší, až na tu cenu a složitost technologie. Ale na druhou stranu - kromě prostoru u obou portálů odpadají výkupy pozemků a obvykle nejsou proti ani ekologové - stavba nehyzdí krajinu, neumírají žabičky, nestaví se protihlukové stěny, přechody pro zvěř, atd.
Ještě jednou a správně:
Je dobře, že se neopakuje situace z D8, kde byl geologický průzkum udělán dosti narychlo a jeho výsledky byly částečně ignorovány (průzkum upozorňoval na nestabilu svahu, který se nakonec zřítil).
, kde byl geologický průzkum udělán dost na rychlo a jeho výsledky i částečně Je dobře, že se neopakuje situace z D8, kde byl geologický průzkum udělán dosti narychlo a jeho výsledky byly částečně ignorovány (průzkum upozorňoval na nestabilu svahu, který se nakonec zřítil).