Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Geologové hledají na severu Čech ideální trasu rychlovlaku do Drážďan

Plány na stavbu vysokorychlostní železniční trati z Prahy do Drážďan dlouhé 123 kilometrů získávají konkrétní obrysy. Saští a čeští geologové totiž začali na severu Čech s prvním zkoumáním terénu pro trať, po níž by se měly vlaky řítit rychlostí 350 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A47n39t76o79n83í45n 39Š70v61i79h79n76o55s 8358947381872

Táhnul bych to vedle D8. Hlavně v úseku u Řehlovic.

0/0
12.5.2017 10:50

A89n66t76o11n60í79n 18D86o79u41b48e69k 3410129119

v roce 2017 zase useky s jen 200 km / h? jak je mozne ze v dnesni dobe eu takovy projekt podpori. mela by byt cela stavena minimalne na 300 km / h a ne takovy paskvil. v rakousku by tak kratky a jednoduchy usek meli hotovy do roka, jsem zvedavy jak dlouho to potrva v praze. pritom to nejtezsi coz je pripojeni na prazske hl n tady odflakli a spojili to s trati z lyse. cekal bych tunel na hlavni a konecne propojeni kladenske a kralupske trati s hlavnim nadrazim. toho se ale taky ne a ne dockat

+3/−1
11.5.2017 9:35

J91i93ř51í 45E90r27b11e74n 1733174906627

Vsadím boty, že ten váš "krátký a jednoduchý" úsek z Prahy přes Lovosice a Ústí do Pirny by ani Rakušáci nepostavili za rok.

+1/0
11.5.2017 21:13

R44a18d23e89k 32J80a17n75a92t57a 9835606584452

Ono je potřeba tomu rozumět.

VRT Praha-Dresden se má skládat ze dvou odlišných úseků. Praha-Ústí (čistě osobní) a Ústí-Dresden (tunel, včetně nákladní dopravy).

Praha-Ústí bude mít vmax klidně přes 300. Ovšem pro trať se smíšeným provozem, navíc v tunelu, je tak vysoká rychlost nesmysl.

A smíšenou trať přes hranice potřebujete. Za prvé v přeshraničním úseku je skutečně velká intenzita nákladní dopravy, nejsou tam dnes dvě tratě jako výše po proudu Labe, ale jen jedna. Za druhé, osobní doprava bude v přeshraničním úseku oproti zbytky tratě slabá. Samotná, bez nákladní dorpavy, by neospravedlnila tak nákladnou stavbu.

0/0
12.5.2017 10:06

M40a24r13t36i69n68a 84L38e40v64á 6176938629

No hlavně pozor, aby nemusely jezdit všechny vlaky po jedné koleji!

+1/0
11.5.2017 9:25

P24a81v75e23l 65D51v65o27ř63á98k 8338725752821

To by ještě šlo, ale u nás by se klidně mohlo stát, že by z toho vylezla jedna kolejnice,...

0/0
11.5.2017 15:59

K28a50t42e58ř20i31n86a 90F41e15n87c78l59o96v36á 8243597758503

Chápu.

0/0
11.5.2017 9:23

S14t92a19n51i91s65l95a59v 21P67i47š30t17ě28k 1356368279195

To driv pristane clovek na Marsu, nez se u nas bude jezdit vlakem 300km/h.

+1/0
11.5.2017 9:07

K77a26t62e56ř35i12n26a 25F38e37n16c51l23o93v39á 8623347908623

Asi jsem blbá, nakonec mám jen maturitu...ale nebyl by lepší (levnější, ekologičtější) upgrade už existující trati přes Lovo, Ústí a Děčín?

+3/−9
11.5.2017 9:04

S54t82a47n52i82s65l82a22v 79P61i61š50t29ě20k 1606128499475

Ne. Pro rychlovlaky jsou lepsi samostatne koleje. Jinak by musel rychlovlak porad cekat az projdede nejaky nakladni courak.

+3/0
11.5.2017 9:09
Foto

O87n77d80r24e84j 24V81a65l80o14u23s38e54k 4730521887741

Spis se stara trat krouti kolem Labe. Tam se zadny rozumny upgrade (rozumej zvyseni tratove rychlosti) udela proste neda.

+9/0
11.5.2017 9:11

K35a21t43e49ř76i72n50a 74F95e28n75c13l11o75v15á 8613817198153

OK, to beru.

+1/0
11.5.2017 9:20

J26a65n 47H68a36v37r47d36a 2728866241178

No spíše jste asi neslyšela, že v těch zatáčkách té stávající trati je prostě nemožné postavit a provozovat opravdovou rychlotrať.

Víte, proč se u nás nasadila Pendolina? Jenže i ta naklápěcí Pendolina mají svůj limit.

Jenže z dlouhodobého hlediska náš stát potřebuje napojení na opravdu vysokorychlostní trati v západní Evropě. Tam, kde jezdí moderní rychlovlaky (nedávno tu psali o Španělsku), tak se výrazně, ale opravdu výrazně!, přesunuli lidi z letadel do rychlovlaků. Koridor Lovo, Ústí, Děčín nikdy neumožní opravdu rychlé spojení.

Když si zjistíte, kolik kyslíku spálí jedno letadlo, a představíte si, že by to být fakt nemuselo, možná pochopíte, proč se "vyspělé" státy opravdu snaží...

+5/0
11.5.2017 9:20

V36l66a84d15i12s50l10a63v 59Ž87i51d64e77k 3348780910

Zrovna to Španělsko má ale většinu rychlodrah spojených s běžnou dráhou a samostatné úseky staví postupně. To by byla i naše cesta.

0/0
11.5.2017 9:22

V78l28a70d33i34s65l65a46v 25Ž64i13d30e45k 3108490590

místo spojených mám tam mít sdružených

0/0
11.5.2017 9:23

R57a32d70e18k 83J76a42n61a92t20a 9825136884362

Španělsko je případ levné a rychlé stavby VRT.

Ale určitě není příkladem propojení VRT a běžné sítě. Už proto, že má jiný rozchod, je tam množství vlaků, které využívá obojí, omezené, protože změna rozchodu za jízdy není technicky jenoduchá. Mnohem lepším příkladem je v tomto Německo nebo Francie.

0/0
12.5.2017 10:20

K67a49t13e42ř10i81n45a 69F85e21n11c80l84o65v50á 8593137128643

Chápu

0/0
11.5.2017 9:23

J80a55n 93H57a46v39r84d18a 2868296451398

A jenom doplním to, že samozřejmě zdaleka nejde jen o ten spálený kyslík.

Třeba, jednoho dne tu nebude ropa, ale elektřinu vždycky pravděpodobně nějak vyrobíme a rychlé spojení bude potřeba, a jelikož "po zemi" je to jistota, tak dřív nebo později stejně budeme nějaké takové řešení infrastruktury potřebovat.

0/0
11.5.2017 9:26

V97l95a21d31i12s47l10a40v 63Ž48i56d50e84k 3528430260

Nelze na ní jezdit rychleji než dnes kvůli obloukům. Možná by se dalo nahnat pár až pár desítek kilometrů za hodinu náklopením trati a použitím náklopných skříní allá Pendolino, ale to je vše.

+1/0
11.5.2017 9:21

A38n59t37o39n37í19n 41D88o37u63b94e54k 3800469159

urcite ne. ta uz davno mela byt nechana jako mistni doprava pro elefanty z prahy do decina. jko mezinarodni dalkovou dopravu jsou potreba trate na vice nez 300 km h. v nemecku slavi 25 let ICE a u nas jen zasneme ze se 130 let nepostavily nove koleje. koleje v CR jsou na urovni roku 1890. jen byly misty trochu vylepsene ale trasy jsou stejne

+1/0
11.5.2017 9:37

J71a88n 98Č78e78k47a64l 7199945644554

Takový to mohl být krásný projekt, kdyby z něj zase neudělali kočkopsa a nenacpali do toho tunelu pod Krušné hory i nákladní dopravu...

+1/0
11.5.2017 8:48
Foto

I24v94a12n 59K40o18p78t56a 5777592191147

V době kdy nepojede rychlovlak tak proc by nemohl jet nákladní? Jen express v poctu par za den by se to 100% nevyplatilo anebo by lístek stal nehorazn peníze. Po tratich pro ICE jezdi nákladní vlaky i v nemecku, hlavně v noci.

+6/0
11.5.2017 9:20

J50a69n 42H25a76v31r11d94a 2678736481768

Ale zase když se přesunou všechny ty dálkové vlaky na takovou moderní trať, tak se dost uvolní stávající trať pro nákladní provoz.

Sice žijeme v době potřeby spousty dodávek just-in-time, ale to stejně žádný super rychlý koridor nevyřeší. Takže pokud po staré trati dojede vlak do Dráždan o hodinu později než po superrychlé trati, tak asi žádný problém ne?

+2/0
11.5.2017 9:33

R71a47d87e33k 31J73a14n23a43t34a 9585106794582

Neuvolní. Dálkový vlak (tj. EC) tam jeden jen jedou za dvě hodiny a nákladní dopravě nepřekáží. Nákladní dopravě překáží především S-Bahn S1 Schöna-Dresden a ten odklonit nelze, protože lidi bydlí u Labe. Navíc nákladní doprava (a predikce jejího růstu) je tu tak silná, že ji ta trať časem nestačí ani kdyby tam ten s-bahn nebyl.

0/0
12.5.2017 10:22

Z16d27e93n70ě41k 64W12e56r82n12h56a45r69t 6517305252778

Tohle je problém a nevěřím, že se toho dožiji. Taková trať má strašně náročné parametry, tudíž neexistují téměř žádné alternativy. To nejde posunout o kilometr, to by znamenalo úplně jiný projekt, včetně tohoto geologického průzkumu a milionu dalších věcí. Takže pokud se to skutečně vyprojektuje, stačí jeden hnízdící brhlíček modrokřídlý, případně jeden uvzatý sedlák, aby se to celé zasekalo na celé roky až nekonečno.

Ono to zní šíleně a trochu se za to stydím, ale holt musím říct, že ve výstavbě takových projektů, jako jsou dálnice nebo trati mají totalitní režimy výhodu, zkrátka se nějak rozhodne a nikdo proti tomu nic nenadělá. Není to správný systém, ale zase vede k cíli. V Německu by mohli vyprávět, jak se jim ještě dnes hodí, že Hitler rozhodl o výstavbě dálnic a nechal vyvlastnit pozemky a začal stavět, aniž by se s kýmkoliv jednalo a na cokoliv ohlíželo. Jezdí po nich pořád....

+6/0
11.5.2017 8:42

Z51d57e24n36ě19k 44H74r43u43b35ý 5595138691216

Tak zrovna tunely jsou to nejmenší, až na tu cenu a složitost technologie. Ale na druhou stranu - kromě prostoru u obou portálů odpadají výkupy pozemků a obvykle nejsou proti ani ekologové - stavba nehyzdí krajinu, neumírají žabičky, nestaví se protihlukové stěny, přechody pro zvěř, atd.

+1/0
11.5.2017 9:29

J35a97n 81H59a68v39r65d27a 2648736251118

Chcete říct, že i dnes, když Němci rozvíjejí dále svoji dálniční a nově tedy hlavně (rychlo)železniční síť, že to mají vyvlastněné už Hitlerem jo? ;-D;-D;-D Ale jděte ;-)

A totalitní to Německo tedy opravdu není. Jen tam mají jaksi takový víc zdravý a efektivní rozum...

+1/0
11.5.2017 9:37

Z28d81e10n57ě36k 71W84e19r32n90h45a82r72t 6827685202388

No, přinejmenším základ jejich dnešní dálniční sítě opravdu stojí na pozemcích, které se vyvlastnily za Hitlera, to není sporu. A na tisíce dalších pozemků byla od jeho časů uzávěra a stavělo se na nich i dlouho po válce. Netvrdím, že kompletní dálniční a železniční síť stojí pouze na takových pozemcích, ale bezpochyby jim to pomáhalo a zjednodušovalo stavby ještě dlouhá léta.

0/0
11.5.2017 9:43

V93l90a30d84i30s95l76a39v 84Ž13i60d13e36k 3568950540

Ještě jednou a správně:

Je dobře, že se neopakuje situace z D8, kde byl geologický průzkum udělán dosti narychlo a jeho výsledky byly částečně ignorovány (průzkum upozorňoval na nestabilu svahu, který se nakonec zřítil).

+2/0
11.5.2017 8:39

V19l85a48d71i57s25l37a21v 33Ž37i62d25e22k 3488390450

, kde byl geologický průzkum udělán dost na rychlo a jeho výsledky i částečně Je dobře, že se neopakuje situace z D8, kde byl geologický průzkum udělán dosti narychlo a jeho výsledky byly částečně ignorovány (průzkum upozorňoval na nestabilu svahu, který se nakonec zřítil).

+1/0
11.5.2017 8:39

O74n95d79ř53e28j 33K87n95í95ž96e32k 7448387235764

Skutečně oceňuji odborný přístup k stavbě této rychlodráhy. Snad je to tím, že železniční stavby nových úseků (nepočítám v to modernizace stávajících tratí a jejich přeměnu v "koridory") nejsou tak časté a v tomto byznysu se tedy nepohybuje tolik všelijakých šíbrů. Že je projekt spoluprací české a německé strany situaci také pomáhá.

Tak ať se dílo daří a ať se cesty touto trasou dožiju. ;-)R^

+8/0
11.5.2017 8:18

J81o58s44e11f 34K53a81r26f70í62k 7672685176560

Pokud bude situace stále stejná tedy:

- Každý spekulant, ekoterorista, či sdružení přátel brouka hovnivála má neomezené možnosti prokticky do nekonečna zdržovat stavbu, tak se nepostaví nikdy nic..

Kupříkladu v Praze už desetiletí nějaký szaplacený starosta a pár natvrdlých majitelů pozemků blokují stavbu obchvatu a znepřijemňují denně statisícům lidí život a konec je v nedohlednu:-P

+2/0
11.5.2017 8:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.