- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak tohle byla dřív práce tak na 14 dní pro četu traťových dělníků s drezínou a ručním nářadí. Dnes oprava na měsíce a miliony Kč. To přesto, že pod kopcem doma sedí tisíce nezaměstnaných pobírajících dávky, z nichž mnozí by rádi pomohli, jen by to muselo lenivé úřednictvo zorganizovat.
Jedná se zřejmě o zcela banální sesuv. Nafoceno s "velkýma očima".
Oprava by se dala provést za běžného provozu, který není asi každodenní.
Záminka k uzavření tratě na dobu neurčitou.
Redakce ma plus za to, ze u clanku jsou fotky z mista a ne nejake "ilustracni foto" treba parni masinky v Pardubicich...
Tu trať nechávali cíleně chátrat, již léta tam nebyla prováděna údržba na odpovídající úrovni, celoroční provoz tam zlikvidoval ústecký kraj již za hejtmana Šulce (ODS), stejný stav trval i za hejmaky Vaňhové (ČSSD) a soudruha Bubeníčka. Nikdo nic neřešil, před vznikem krajů byly velkolepé plány jak bude trař elektrifikována a prpvozována jako příměstská tramvaj a prodlouží se jak byla do do roku 1945 do saského holzhau a spojí Most s Freibergem. Nic se nestalo, jen se žvanilo. Byl zrušen i diriguující dispečer v Dubí. Budovu nádraží nechali chátrat. traŤ má potenciál, ale ten je cíleně zašlapáván do země. Není žádná spolupráce ani s německou stranou- na české straně platí tarif Labe-Elbe, zatímco na německé nikoli! Evropa propaguje jen kamoiny a busy, protože z nich cucá na daně za pohonné hmoty a ostatní.
To jo, a proto za peníze EU stavíme tranzitní želzniční koridory. Nebýt peněz z EU, skončila by takto asi skoro celá železniční síť.
Trať je kulturní památka, říká se jí též Teplický Semmering. V roce 2015 oslavila 130té výročí. Snad nebude rok 2017 rokem zániku této svým způsobem jedinečné trati. Pravda, od roku 1945 na Moldavě končí a roky jsou snahy, aby opět začínala směr Německo. Ekonomika je mocné zaklínadlo, snad zvítězí historický význam a úcta k tomu, co tu je staletí a stále funguje.
No jo, ale najděte bohatého mecenáše, který tu trať opraví a uvede do provozu. Jo, RioTinto by mohlo, ale zároveň asi budou chtít těžit Lithium na Cínovci.
Ekonomicky je to zbytečná trať a tím i zbytečná investice do jejího udržování, natož pak do nejspíš velmi nákladné sanace sesuvu. Na Moldavu vede silnice, trať je slepá, na Moldavě stejně končí.
Ona většina cest a železnic někde končí.