- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Náhodou bývalé nádraží v Kovářské vstává z popele
To je sice dobře, ale aby to jednou nebylo tak, že bude nádraží a nebude trať. Omezený provoz je prvním krokem k tomu, aby se na trať zaměřili zloději...
Mám to tam projeté na kole. Neskutečně malebný kraj! Přísečnice, Kovářská, Měděnec atd... Neskutečné Genius loci.
Trať Křimov-Reintzenhaim to má už bohužel za sebou. Dvojnásobná škoda v souvislosti s tím, jakým barbarským způsobem byla zrušena.
Pročpak asi ten průmysl v 50. letech skončil? Že by znárodnění a úřední zrušení podniků pro nepotřebnost dle názoru MNV? A co železná opona, kdy přeshraniční cestování bylo velmi omezeno*. Takže trať pozbyla smysl, když nebylo co ani koho vozit. A lidi si odvykli. Přičemž ta železnice byla postavena v dobách, kdy konkurencí byl jen zvířecí potah, což se změnilo**.
*) Pohraničníci u Dyje zastřelili dva americké špiony, co se vydávali za rybáře.
**) Ano, můžeme plakat nad tím, že elektřina zabila transmisní rozvody ke strojům.
Zas na druhou stranu, nějak to zboží z nádraží dostat musíte. K tomu sloužil Station Wagon.