Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dopravní inženýr ve výslužbě sepsal knihu o vejprtské železniční trati

Horská železniční trať číslo 137, která spojuje Chomutov s Vejprty a dále pokračuje do Německa, představovala za první republiky důležitou spojnici mezi československým a německým příhraničím. Její vznik, největší rozmach i postupný úpadek popisuje nová kniha autora Jana Kadlece z Chomutova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M89a69r18t18i10n 28V53a83l71i32n97a 6802865241319

Náhodou bývalé nádraží v Kovářské vstává z popele

+1/0
26.3.2017 7:58
Foto

V11l58a14d85i26m96í79r 79Š45ť88a18s46t96n61ý 1701376305923

To je sice dobře, ale aby to jednou nebylo tak, že bude nádraží a nebude trať. Omezený provoz je prvním krokem k tomu, aby se na trať zaměřili zloději...

+1/0
26.3.2017 9:30
Foto

M61a53r63t88i20n 24V70a57l43i33n43a 6292725611689

Někde jsem četl , že od roku 2019 by se měla tato dráha nabídnout soukromníkům a že by o ní byl zájem

0/0
26.3.2017 10:15
Foto

V23l59a18d38i55m78í68r 20Š33ť29a98s63t31n90ý 1221436125143

To by bylo asi dobře, některé tratě pod soukromníky ožily.

0/0
26.3.2017 17:01
Foto

R29a43d60e42k 89D44v42o38ř82á72k 6468596724363

Mám to tam projeté na kole. Neskutečně malebný kraj! Přísečnice, Kovářská, Měděnec atd... Neskutečné Genius loci.

+2/0
25.3.2017 19:35
Foto

V48l33a46d53i41m80í50r 34Š50ť30a43s88t56n91ý 1791446105313

Trať Křimov-Reintzenhaim to má už bohužel za sebou. Dvojnásobná škoda v souvislosti s tím, jakým barbarským způsobem byla zrušena.

http://vladimirstastny.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=434549

+1/0
25.3.2017 19:11

J38i10ř39í 11K36o32c25u75r10e72k 6165314605598

Pročpak asi ten průmysl v 50. letech skončil? Že by znárodnění a úřední zrušení podniků pro nepotřebnost dle názoru MNV? A co železná opona, kdy přeshraniční cestování bylo velmi omezeno*. Takže trať pozbyla smysl, když nebylo co ani koho vozit. A lidi si odvykli. Přičemž ta železnice byla postavena v dobách, kdy konkurencí byl jen zvířecí potah, což se změnilo**.

*) Pohraničníci u Dyje zastřelili dva americké špiony, co se vydávali za rybáře.

**) Ano, můžeme plakat nad tím, že elektřina zabila transmisní rozvody ke strojům.

0/−1
25.3.2017 16:35

V92í59t 39M84r47h79a61l 1605799773220

Žel silniční doprava má stále na vrch.

0/0
25.3.2017 11:55

J26i53ř43í 51K62o93c82u50r18e58k 6425344225118

Zas na druhou stranu, nějak to zboží z nádraží dostat musíte. K tomu sloužil Station Wagon.

+1/0
25.3.2017 16:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.