Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na vysokou se má chodit hlavně z gymnázií, ne odborných škol, míní ředitel

Gymnázium v Teplicích patří mezi nejlepší školy v kraji. Přesto muselo v minulých letech bojovat se svým zřizovatelem, Ústeckým krajem. „Je paradoxní, že byť mám ke komunismu zásadní výhrady, tak nejlépe se naší škole žije, když kraji vládnou právě komunisté,“ říká ředitel gymnázia Zdeněk Bergman.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z81d11e82n51ě47k 11B77e37r96g89m83a62n 5194412731493

Nenapsal jsem, že na VŠ májí chodit pouze z gymnázií, ale hlavně z gymnázií. Z odborných škol tam mají odejít jen ti nejlepší. Není v pořádku, když většina vysokoškoláků projde přípravou, která byla zaměřená na něco jiného než na další studium - totiž na přípravu na povolání. To samozřejmě neznamená, že SPŠ stavební nepřipraví pro studium na stavební fakultě dobře. Výjimky se vždy najdou, ale není dobré jimi argumentovat.

0/0
24.2.2017 17:24

E26v10a 31P33e55t42ř64í79k61o69v83á 9698792331805

To je pěkná hloupost, znám hodně lidí co mají výuční list, večerně si udělali maturitu a nakonec vystudovali filozofickou či jinou fakultu. O právech na UK nemluvě.

0/0
23.2.2017 9:07

K78a57r52e20l 51N78e27č17a74s 5643189750290

S vyjímkou škol průmyslových.

+3/0
22.2.2017 21:45

P51a65v64e64l 47M97a98l53e95č85e65k 5491464122881

Byť panu Bergmanovi obecně fandím, poněkud mě zarazil svým jásáním nad komunisty řízenou krajskou vládou. Zvláště když tak usuzuje z toho, že mu komouši vymění na škole okna. Byť nejsem absolventem elitního gymnázia umím si spočítat, že 364 oken za 18 milionů, znamená za jedno okno téměř 50 000 Kč. Byť jsou to okna velká a atypická neměla by cena jednoho okna včetně práce s výměnou překročit 30 000 Kč, tj. celkem 11 milionů.

Takže do čísi kapsy (nejspíš i té komunistické) zmizne 7 milionů, tj. cca 40% ceny zakázky. A vzhledem k Bergmanovu nadšení vyvstává otázka zda něco neskončí i u něj. Pak ovšem dostává jeho nadšení z komunistů v čele kraje, byť nemorální, ale přeci jen logiku. To na rozdíl od jeho kázání o tom, jak morálku vštěpuje do studentských hlav.

+3/−3
22.2.2017 16:59

M77a26r18t57i72n 18S15k15ř65i30v32á70n97e91k 6556675461650

Jest-li si kupujete špekáčky za 60,- kč/kg je to Váš problém. Neaplikujte stejnou logiku při realizaci výměny oken.

0/0
23.2.2017 8:20

M44i38l94a15n 28P31r80o33u37z81a 6712864698147

Máte právo se jít zeptat kolik se investovalo a za co a vznést dotaz proč to bylo tak a tak.

0/0
23.2.2017 9:09

M75a38r38t58i56n 60P12a21v46l60í97k 1447247369111

Uvažujete rychle a logicky...

............ale jenom směrem, kterým chcete;-);-D;-)

0/0
23.2.2017 10:48

M61i49l27a28n 82V11o72l92e72k 5969853756489

Co tím vlastně chtěl říct? Chce aby jeho školu zvětšili, nebo aby vysoké školy nabíraly méně studentů? Tedy aby se na vysoké školy dělaly povinně přijímačky a ne aby přijímaly víc studentů, které proberou až během prvních semestrů? Opravdu nemám praktickou představu.

+1/0
22.2.2017 16:15
Foto

M80i32r43o78s60l27a93v 69S62t96e20i85n63e32r 6918444163835

V dávné minulosti byl první semestr ten oslí most. Přijímačky, ty se dají manipulovat, ale zápočty, semináře a zkoušky už těžko.

V mém ročníku 1959 nastoupilo po přijímačkách vybraných 72 studentů, po prvním semestru se jejich počet zredukoval na 27. Někteří se už po prvních přednáškách vzdali. Mluvím o ČVUT na Karlově náměstí.

Třeba deskriptivní geometrie nebo matematika, to byly největší překážky právě pro gymnasiasty.

Já jsem byl absolventem 1.SPŠE v Ječné ul. č, 30, v r. 1957, třída R4D a 1965 jsem slavně "promoval" ve Vladislavském sále na inženýra. V Ječné ul. byl v těch letech profesorem matematiky pan Krista, zřejmě mu z politických důvodů odepřeli přednášet na VŠ. Ve výsledku byli absolventi z Ječné uznáváni jako dobří v matematice.

Deskriptivní geometrii dnes považuji za filtr na IQ. Bylo to podáváno velmi složitě a dost lidí si z toho zoufalo. Pro další život to ale nemělo ten význam, jaký na škole.

+1/−1
22.2.2017 19:26

I17v54a32n74a 42N53e67j85e13d12l44í65k60o70v83á 6638404233263

V prvaku se všichni, zvlášť holky, třásli pred hodinou deskriptivy. Ve druhaku uz profesor otočil a nadával na prvaky. Tak to znali všichni. Ale stalo se, ze někteří proste studium na prumce ukončili pravé kvůli deskriptivní geometrii. Šlo o to, to pochopit. Začínalo se stupidními stopníky a pak uz se to zlepsovalo. Průniky těles byly super. Někdy po 20 letech měla dcera deskriptivu na gymplu, chtěla jít na stavarnu, tak si ji vybrala jako volitelný předmět. Řešila tam neco, co uz jsem brala za zapomenuté, prý jsem jediná záchrana, z hlavy se mi kourilo a nakonec jsme na to přišly. Jo, člověk si občas rad vzpomene na hodiny něčeho, z čeho mel původně těžkou hlavu...

+1/0
22.2.2017 20:14

A29n82t95o42n40í97n 52Z16e41l29e77n80ý 2584653221786

Pan ředitel ve mně vyvolal vzpomínku na to, jak na Karláku před paralelku přišel Koníček a zeptal se:

„Kdo je tady z gymnázií?“, ruku zvedla asi tak polovina. „Hmm, hmm.“

„Kdo je tady z průmyslovek?“, přibližně třetina. „Tak vy tady nemáte co dělat.“

„Kdo je tady z učebních oborů?“, přihlásil se ten zbytek. „Vy tady už vůbec nemáte co dělat.“

Pak si všiml vepředu Michala Hu, který ruku nezvedal vůbec.

„A co vy, odkud jste?“

„Já jsem chodil na střední školu pro pracující.“ odpověděl Michal.

Tím docenta zmátl a zbavil řeči, s takovou vzdělávací institucí se asi na FEL setkal poprvé.

+1/0
22.2.2017 13:49

J31a25r15o89s88l20a73v 24J90o34s96e45f 5492120980904

Jo, Koníček, to byl střihoun!. Mne vyhodil ze zkoušky ani nevím za co. Zkoušku jsem pak udělal u odb. asistenta (jméno si nepamatuji) za suveréní jedničku!

0/0
22.2.2017 17:58

Z77b27y86š10e20k 21Š90v76e88c 8464353664345

Na schůzce absolventů snad každý si vzpomněl na prof. Koníčka.

Tehdy již byl dost nemocný. Vzpomínal na dobu strávenou v USA a jejich narkomanských doupatech.

První přednášku jazyka PASCAL začal "Mám přichystány průsvitky na FORTRAN je to stejné. Na rozdíly vás upozorním. Proměnná nabývá hodnot fals a tru ..." Tím všichni neznalí angličtiny skončili pro celý semestr.

Po mnoha peripetiích student vykonával zkoušku u jiného zkoušejícího. Po předložení písemné části zkoušky examinátor prohlásil "A kterej v-ů-l Vám to řešení poradil?" . :-)

0/0
22.2.2017 18:54

J31a85r98o47s91l62a47v 35P33l36a18c19h81ý 9506163103160

S Koníčkem mám stejnou zkušenost.. Na to se nedá zapomenout.

0/0
22.2.2017 20:11
Foto

J66a39r29o85m12í40r 78Č21i67h20á34k 1375105525836

Pan ředitel se mýlí. Co tvrdí, možná platilo za komunistů. Nyní technické školy lépe připravují na technické školy než gymnázia. A o tom, že vědomosti se nemusí biflovat, by se dalo rovněž s úspěchem pochybovat. Musím je dostat do hlavy, abych je dokázal aplikovat ! Nedokáži si představit úspěšného šachistu, který hraje s příručkou na klíně, ve které je zapsáno, jak se kterou figurou táhne. To i řemeslníci musí mít vědomosti v hlavě, aby mohli pracovat. Pane řediteli, kde Vás vyhrabali ?

+3/0
22.2.2017 13:43

I17v88a69n48a 97N97e57j49e61d65l54í90k78o90v37á 6698844763823

A na to jste přišel jak: Nyní technické školy lépe připravují na technické školy než gymnázia

Technické školy vždy připravovaly studenty na technické školy lépe než gymnázia. Vždyt to je jejich cílem.

Nyní navíc ty střední technické školy díky menšímu zastoupení odborných předmětů a přidané biologii nepřipravují studenty v takové míře, jako tomu bylo dříve...

0/−1
22.2.2017 13:57
Foto

J79a95r46o47m29í55r 29Č35i33h51á23k 1975335835336

Upsal jsem se. Průmyslovky lépe připravují na vysoké školy s technickým zaměřením. O opaku s Vámi nehodlám diskutovat. Berte to jako axiom !

+1/0
22.2.2017 14:00

I11v91a80n66a 12N18e19j89e67d30l57í48k10o30v39á 6498484603273

Pak už to má logiku a dále diskutovat nemusíme ;-)

+1/0
22.2.2017 14:11
Foto

J71a87r70o50m49í92r 77Č71i33h96á48k 1675315165546

Děkuji. V této diskuzi jste vyhrála ! :-)

+1/−1
22.2.2017 14:31
Foto

Z88d45e87n28ě73k 73M70a15t77u27š71k16a 7298156925126

pan ředitel asi není velký odborník.

+1/0
22.2.2017 13:34

V73a46š15e22k 44Ř40í51h40a 2733333468842

No pak bych doplnil jednu myšlenku. pokud mají být přijímáni na VŠ hlavně studenti z gymnázií co pak budeme dělat v případě že se nadměrný počet gymnazistů nedostane na ony VŠ. Zatím většinou končí na různých VOŠ, kterých opravdu narostlo hodně, ale které sami říkají, že za 3 roky prostě odborníka vychovat neumí.

V konečné fázi to znamená, že student SPŠ bude mít daleko lepší vzdělání a odbornost jak ti co budou nad ním ve vzdělávacím ohodnocení. Již dnes se to občas stává.

+3/0
22.2.2017 12:40

L92u29b62o35m42í54r 40S93a60z30e85č52e11k 7819918335773

Kvalita absolventů škol snad není dána jejich počtem, spíše jejich náročností ale hlavně kvalitou vyučujících. Vždyť to všichni známe, jak často si člověk vzpomene na některého skvělého kantora a jak rád by mu dnes ještě poděkoval za to, co ho naučil!

+4/0
22.2.2017 12:49

V85a57š65e40k 93Ř73í30h25a 2933203588922

To možná mluvíte o ZŠ nikoli o SŠ. Tam je dána počtem prvotních uchazečů a tím nastavenou kvalitou příjímacích řízení. Já dělal na SPŠ přijímačky ve kterých ze 120 uchazečů brali 48 do dvou třít.

Dnes škola dělá jen vstupní pohovory u uchazečů, kde se zdá že by nemuseli studiu stačit. Pokud se zvedne onen počet na vstupu pak si budou moci vybírat mezi těmi kdo mají o obor skutečný zájem a mají jistou studyjní kvalitu nastavenou ZŠ.

0/0
22.2.2017 12:54
Foto

Z56d53e50n37ě84k 22M58a64t45u72š74k74a 7978506535606

pokud dříve měl někdo na vysvědčení v devítce více jak pět dvojek, už byl problém se dostat na střední školu.

Dnes berou i se čtyřkami a aby vůbec někdo dokončil, tak musí jít kvalita nutně dolů.

+2/−1
22.2.2017 13:37

Z62b20y61š48e27k 62Š86v75e79c 8544973554415

Dávám minus. Důvod pravopis (Nebo jen překlepy?).

+2/0
22.2.2017 19:01

V20a48š43e81k 10Ř14í75h45a 2253253698422

Chápu, že s klesajícím počtem dětí je tlak na to nabrat každého žáka. A pan řiditel se tak snaží vytvářet jakési nesmyslné elitářství tak aby případně nepřišel o křeslo.

Bohužel, ale nejsou to SPŠ, kterých by nějak výrazně přibylo, ale spíše gymnázia a to v násobcích. To to stojí za poklesem kvality studentů a to všude.

Podle mě je právě třeba udělat určitý kvalitativní řez mezi gymnázii a ty méně kvalitní razantně zrušit.

+4/0
22.2.2017 12:27

Š68t42e23f81a90n 41F53r29i69č62a 7822578193756

Pane Bože, to jsou ale předsudky. Kdysi jsem studoval dopravní průmyslovku. Na VŠ se z naší třídy dostalo 17 ze 32 žáků. V roce 1978 přijímali na Provozně-ekonomickou fakultu VŠE 1 uchazeče z 11. Dostal jsem se. Nemyslím, že bych ve studiu na VŠ plaval. Takže názor pana ředitele gymnázia, uvedený v titulku musím z principu zpochybnit. Tím spíše, že v mnoha předmětech měli i na VŠ absolventi průmyslovek na vrch. Důležitá je kvalita kantorů. Dále je to spíše o tom, že jsou jak špatná a mizerná gymnázia, tak i některá, která jsou na tom o něco lépe. Ovšem stejně tak je to s průmyslovkami. Samozřejmě strojař, který vystuduje výbornou strojařinu na průmyslovce i na VŠ, na tom bude po 9 letech odborného studia výrazně lépe než ten, kdo v oboru vystuduje jen 5 let, sic na VŠ.

+9/−2
22.2.2017 12:13

L93u66b73o56m40í24r 13S32a34z33e40č91e96k 7469778245473

Já s ním naopak souhlasím. Protože si maturitu, jež je předpokladem ke studiu na VŠ, "pořizovali" neumětelové na všelijakých středních učilištích a potom šli na soukromou školu, kde si ten titul v podstatě zaplatili! V roce 1978 se jednalo o naprosto jiné podmínky. Podívej se, inženýre, kolik dnes schází řemeslníků, kteří kdysi z učilišť normálně do procesu odcházeli! Z průmyslovek odcházeli tzv. střední kádři. Dnes nikomu nestačí ani maturita (ještě by ji chtěli nejlépe z tělocviku nebo obč. nauky) a dělat se nechce nikomu. Jsou bohužel obory, kde se rukama dělá a dělat bude stále.

0/−3
22.2.2017 12:26

V93a91š15e58k 29Ř73í92h88a 2223533358712

Jenže to způsobí, že se na VŠ v konečné fázi budou učit je látku SPŠ. Když se podívám kdo z našeho ročníku zůstal na fakultě tak to byli všichni gymnazisti, kteří se v praxi neuchytili. Nechtějte vědět co od nich vychází za odborníky je to otřes který ani nezná základní normy.

Pokud chceme zlepšit kvalitu technicky vzdělaných odborníků, tak právě potřebujeme více SPŠ, a méně gymnázií. Chápu, že nárůst učebních oborů s maturitou byla blbost, ale stále máme dost původních 4 letých průmyslových škol, které na toto gymnaziální elitaření dosti doplácejí.

+5/−1
22.2.2017 12:33

L57u65b85o71m34í19r 19S70a67z83e55č39e46k 7189888515973

Nevím, zda více SPŠ zajistí více kvalitních techniků. Dříve to bylo skutečně o schopnostech. Nakonec i na učilištích a bez maturit se rekrutovali lidé schopní a dostatečně kvalifikovaní! Bylo jich dost, kde blbec neuspěl!

0/0
22.2.2017 12:37

V43a17š51e54k 24Ř87í65h14a 2263743918802

Jasně ale je to jen reakce na jisté elitaření. A možná na to jak zajistit aby maturita nebyla skutečně jen jakýmsi cárem papíru.

+1/0
22.2.2017 12:57
Foto

Z67d28e69n76ě59k 75M67a54t29u72š36k67a 7528786205466

jenže SPŠ upadají. V roce 1967 měla SPŠS v Plzni v ročníku 10 tříd strojních + 2 třídy hutní.

Dnes má pouhé 2 třídy, zbytek jsou učební obory. Zbytek jsou nějaké třídy ekonomky.

0/−1
22.2.2017 12:38

V74a22š21e84k 51Ř89í78h46a 2833263428762

Vím psal jsem to. Ale věřte mi že jak zavřete pár gymnázií tak se kvalita vrátí. Sám jsem překvapen kolik studentů je na SPŠ v Plzni. Možná to bude tím že nedaleko v Klatovech je hned další škola se stejným zaměřením. Možná také v celkovém počtu těchto škol.

SPŠ, kterou jsem studoval byla svého času jediná pak se otevřela v Bystřici a jistá umělecké zaměření v Praze. Po revoluci se otevřeli asi další dvě Hranice a pak někde na severu Čech.

Nu což řiditel začal bojovat za kvalitu a VOŠ, kterou se mu podařilo udržet mnoho žáků a navíc nabrat mnoho i zahraničních univerzitních kantorů. Asi skutečně záleží na tom jak kvalitní ona škola je a jak velkou má konkurenci.

0/0
22.2.2017 12:49
Foto

Z30d67e17n43ě27k 89M98a65t84u62š85k41a 7308956775706

ta klatovská bývala i tenkrát a byla poměrně velká, takže to o konkurenci asi nebude. Prostě není zájem.

0/0
22.2.2017 13:32

M79a82r12t44i77n 28N38e14b63e17s38k76ý 7496330917432

Obávám se, že absolventi gymnázií možná vzdáleně tuší, co se asi tak budou na VŠ učit, zatímco absolventi SPŠ už se v oboru orientují.

Pakliže se absolventi gymplu nedostanou na VŠ, rozšíří řady všeobecně nepoužitelných s maturitou.

0/0
22.2.2017 13:49
Foto

M42i90r33o61s64l92a50v 62S79t53e60i22n35e78r 6648544213175

SPŠ v Čechách a na Moravě musely v době protektorátu nahradit zakázané vysoké školy. Profesoři tedy šli na ty průmyslovky, tím se jejich úroveň neobyčejně zvedla. Po válce ta obnova VŠ také nebyla okamžitě, do toho se pletli komunisté, takže mnohde to dlouho vázlo.

Po 1989 nastal boom vesnických universit, takže dnes je nutné u každého absolventa vědět, kde absolvoval.

0/0
22.2.2017 19:36

Š65t11e24f96a98n 11F38r13i79č19a 7602328263616

Nedostatek řemeslníků má více příčin, ale především je zapříčiněn jednak nízkými platy, jednak tím, že se firmy nestarají o výchovu učňů a jsou k tomu lhostejné. Jen natahují ruku ke státu, a říkají "pošlete nám Ukrajince". Kdysi učeň už před nástupem do učiliště podepsal smlouvu, a byl fabrikou podporován během studia. Samozřejmě, že absolvent střední odborné školy nebo středního odborného učiliště s maturitou má mít možnost se dále vzdělávat. Vysoké školy potřebují i tyto absolventy, a to i při zaměstnání, aby neztratily kontakt s praxí.

0/0
22.2.2017 12:35

L69u52b97o39m71í26r 15S86a41z48e64č33e67k 7269778845523

Jistě, tehdy ty velké fabriky sami dokázaly vyprodukovat dostatek potřebných řemeslníků. Fabriky rozkradeny, učiliště nanic!

0/0
22.2.2017 12:39

V83a65š41e66k 90Ř28í45h91a 2323333618222

Velké plusR^, Ale jak stát zvedne daně, aby toto školství mohl platit tak hned brečí že st. úředníka platit nebudou.

0/0
22.2.2017 12:58

J40a11n 56B37l98a52n82a 3796345814

Degradace vzdělání............. Vysoké školy totiž otevřely svou náruč tak, že přijímají 70% populace.................... v populaci je max 30% schopných absolvovat VŠ v parametrech před rokem 1990, Dnešní soukromé VŠ tituly vlastně prodávají.

+8/0
22.2.2017 12:12

P94a12v78e68l 74Z42o74u43h21a34r 5948664764669

Pan ředitel si chválí svůj ohon. Inu každá samochvála smrdí. Když se mu tak dobře žije pod komunistickou knůtou tak ať se odstěhuje do těch oblastí světa kde je ten komunistický ráj- Kuba , KLDR, Čína , RF, Nicaragua a pod. a nevychvaluje tu zločineckou komunistickou ideologii tu. Máme své zkušenosti. Když ptáčka lapají tak mu také pěkně zpívají. Je asi dost mladý a žije v tom komunistickém kraji-ráji.Rv;-O

+2/−1
22.2.2017 12:08

J83a93n 78B33l62a46n49a 3916525734

Pan ředitel jen popsal současnou realitu, a že se na severu kradlo ve velkém a komouši u toho nebyli je fakt, dělili se ODS +ČSSD

+1/0
22.2.2017 12:15
Foto

J10a47n17a 95J67i73n94d14r27á11k69o39v87á 9310529139271

Ano, na medicínu vás určitě lépe připraví gymnázium, ale na studium ČVUT vás lépe připraví odborné školy. Vím, o čem mluvím.

+17/0
22.2.2017 12:00

M87a21r37e27k 72T34e89t52u14r 9729584276

Ano, to zřejmě řediteli nedošlo.

0/0
23.2.2017 7:56

J87a42r13o58s14l67a37v 34J77o74s47e39f 5902490750954

Ale gymnázia by měly být školami, na které se dostanou ti nejlepší ze ZŠ - tedy jedničkáři, dvojkaři. Gymply dnes berou i čtyřkaře, jen aby naplnily kapacitu!

Náklady na žáka na gymplu jsou daleko nižší, než na průmce (proto si pan ředitel může dovolit tandemovou výuku). nevím, proč by dobří žáci z odborných škol neměli chodit na vysokou. Inu, každá liška si chválí svůj ocas....

+7/0
22.2.2017 11:52

I54v16a56n80a 59N29e60j79e25d56l37í22k26o53v62á 6108454853383

K titulku - jo beru, ale to pak musí střední odborné školy po matuře vyplivnout středoškolské "odborníky" schopné samostatné práce, jak tomu bylo dřív. Za nás se hlásila z průmyslovek na VŠ max třetina třídy a to ne každý se dostal

+2/0
22.2.2017 11:34

V68a66š79e83k 62Ř24í77h48a 2233733968362

No co vím tak právě SPŠ vyplivnou studenty, kteří jsou lépe připraveni na praxi jak mnohé VŠ. Je většinou hodně znát pokud do práce nastoupí průmyslovák s VŠ a když nastupuje gymnazista s VŠ. Ten gymnazista toho průmyslováka v oboru málo kdy dostihne.

+5/0
22.2.2017 11:40

I32v58a93n96a 97N25e76j67e67d80l32í42k56o40v25á 6178344213473

Vy jste to nepochopil tak, jak jsem to myslela.

Pan ředitel to řekl tak, že gympláci na VŠ, ostatní po matuře do praxe. Jenže současní středoškoláci jsou v praxi nepoužitelní. Ti schopnější jdou houfně na VŠ a pak těch středoškoláků nastupujících do práce je minimum a stojí zaprd.

+1/0
22.2.2017 11:43

V92a14š21e17k 39Ř74í32h93a 2663803798472

Tak obecně úroveň šla dolů, ale za to nemohou SPŠ, ale spíše nadměrný počet gymnázií. Kvalita přípravy je úměrná kvalitě studenta. A zde je jasné, že pokud by se zavedl nesmysl pana řiditele, tak to povede k opaku a to že se na SPŠ budou hlásit ti co budou vědět že nemají na VŠ a všichni ostatní se budou tlačit na gymnázia, kterých je již dnes až příliš.

V klesajícím počtu dětí pak nic nebude tlačit na rušení gymnázií a ty budou dále "parazitovat" na SPŠ.

Co naopak se ještě více zhorší je právě ona připravenost VŠ, která se samými gymnazisty nebude tlačena k vysoké specializaci a odbornosti a celkově půjde do kytek.

+1/0
22.2.2017 12:21

I16v27a30n14a 63N32e55j64e83d67l28í70k86o43v46á 6368314983703

No, ale ještě jedno s tím vzděláváním na odborných školách souvisí. Dříve se tam učilo více odborných předmětů a méně všeobecných, proto byli absolventi schopni samostatné práce v praxi. Vím, že za to nemohou samostatné průmyslovky, ale nastavený systém z MŠ.

Nikdy jsem nezastávala názor, že na VŠ pouze z gymplu, sama mám průmyslovku, ale na VŠ jsem se tehdy nedostala...

A dcera tvrdila, že kdyby "v devítce" tušila, kam jít, tak z osmiletého gymplu přejde na stavební průmku, protože jí to pak na VŠ z počátku chybělo...

Mělo by to být ted už nastaveno tak, že na gympl opravdu jen ti nevyhranění a VŠ možná pro všechny, jak to bylo za nás. S tím, že se odborné předměty budou na odborných školách učit v podstatně vyšší míře, než všeobecné. Jenže pokud ted budou povinné maturity z matiky pro všechny, budou muset mít průmyslovácí určitě více hodin matematiky, než za nás, kdy jsme měli ve čtvrťáku matiky pouze jednu hodinu za týden. To tedy na úkor odborných předmětů...

+1/0
22.2.2017 13:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.