Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na vysokou se má chodit hlavně z gymnázií, ne odborných škol, míní ředitel

Gymnázium v Teplicích patří mezi nejlepší školy v kraji. Přesto muselo v minulých letech bojovat se svým zřizovatelem, Ústeckým krajem. „Je paradoxní, že byť mám ke komunismu zásadní výhrady, tak nejlépe se naší škole žije, když kraji vládnou právě komunisté,“ říká ředitel gymnázia Zdeněk Bergman.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z29d18e27n86ě47k 63B92e63r37g65m53a38n 5344482981523

Nenapsal jsem, že na VŠ májí chodit pouze z gymnázií, ale hlavně z gymnázií. Z odborných škol tam mají odejít jen ti nejlepší. Není v pořádku, když většina vysokoškoláků projde přípravou, která byla zaměřená na něco jiného než na další studium - totiž na přípravu na povolání. To samozřejmě neznamená, že SPŠ stavební nepřipraví pro studium na stavební fakultě dobře. Výjimky se vždy najdou, ale není dobré jimi argumentovat.

0/0
24.2.2017 17:24

E33v13a 92P61e67t16ř39í51k20o45v18á 9748762811265

To je pěkná hloupost, znám hodně lidí co mají výuční list, večerně si udělali maturitu a nakonec vystudovali filozofickou či jinou fakultu. O právech na UK nemluvě.

0/0
23.2.2017 9:07

K18a87r12e35l 66N89e36č45a52s 5223499820610

S vyjímkou škol průmyslových.

+3/0
22.2.2017 21:45

P25a71v85e52l 18M44a29l33e41č18e47k 5221774742761

Byť panu Bergmanovi obecně fandím, poněkud mě zarazil svým jásáním nad komunisty řízenou krajskou vládou. Zvláště když tak usuzuje z toho, že mu komouši vymění na škole okna. Byť nejsem absolventem elitního gymnázia umím si spočítat, že 364 oken za 18 milionů, znamená za jedno okno téměř 50 000 Kč. Byť jsou to okna velká a atypická neměla by cena jednoho okna včetně práce s výměnou překročit 30 000 Kč, tj. celkem 11 milionů.

Takže do čísi kapsy (nejspíš i té komunistické) zmizne 7 milionů, tj. cca 40% ceny zakázky. A vzhledem k Bergmanovu nadšení vyvstává otázka zda něco neskončí i u něj. Pak ovšem dostává jeho nadšení z komunistů v čele kraje, byť nemorální, ale přeci jen logiku. To na rozdíl od jeho kázání o tom, jak morálku vštěpuje do studentských hlav.

+3/−3
22.2.2017 16:59

M11a54r28t86i55n 48S44k49ř31i23v41á62n96e66k 6506495271330

Jest-li si kupujete špekáčky za 60,- kč/kg je to Váš problém. Neaplikujte stejnou logiku při realizaci výměny oken.

0/0
23.2.2017 8:20

M76i35l47a59n 64P66r41o62u91z75a 6792644228877

Máte právo se jít zeptat kolik se investovalo a za co a vznést dotaz proč to bylo tak a tak.

0/0
23.2.2017 9:09

M24a58r43t96i92n 61P37a22v80l32í63k 1397757819311

Uvažujete rychle a logicky...

............ale jenom směrem, kterým chcete;-);-D;-)

0/0
23.2.2017 10:48

M66i90l67a29n 87V10o49l38e51k 5899603546919

Co tím vlastně chtěl říct? Chce aby jeho školu zvětšili, nebo aby vysoké školy nabíraly méně studentů? Tedy aby se na vysoké školy dělaly povinně přijímačky a ne aby přijímaly víc studentů, které proberou až během prvních semestrů? Opravdu nemám praktickou představu.

+1/0
22.2.2017 16:15
Foto

M56i67r68o66s10l52a48v 47S32t52e55i64n95e64r 6548244943355

V dávné minulosti byl první semestr ten oslí most. Přijímačky, ty se dají manipulovat, ale zápočty, semináře a zkoušky už těžko.

V mém ročníku 1959 nastoupilo po přijímačkách vybraných 72 studentů, po prvním semestru se jejich počet zredukoval na 27. Někteří se už po prvních přednáškách vzdali. Mluvím o ČVUT na Karlově náměstí.

Třeba deskriptivní geometrie nebo matematika, to byly největší překážky právě pro gymnasiasty.

Já jsem byl absolventem 1.SPŠE v Ječné ul. č, 30, v r. 1957, třída R4D a 1965 jsem slavně "promoval" ve Vladislavském sále na inženýra. V Ječné ul. byl v těch letech profesorem matematiky pan Krista, zřejmě mu z politických důvodů odepřeli přednášet na VŠ. Ve výsledku byli absolventi z Ječné uznáváni jako dobří v matematice.

Deskriptivní geometrii dnes považuji za filtr na IQ. Bylo to podáváno velmi složitě a dost lidí si z toho zoufalo. Pro další život to ale nemělo ten význam, jaký na škole.

+1/−1
22.2.2017 19:26

I89v59a40n34a 84N22e45j34e87d74l30í91k17o42v17á 6448644223623

V prvaku se všichni, zvlášť holky, třásli pred hodinou deskriptivy. Ve druhaku uz profesor otočil a nadával na prvaky. Tak to znali všichni. Ale stalo se, ze někteří proste studium na prumce ukončili pravé kvůli deskriptivní geometrii. Šlo o to, to pochopit. Začínalo se stupidními stopníky a pak uz se to zlepsovalo. Průniky těles byly super. Někdy po 20 letech měla dcera deskriptivu na gymplu, chtěla jít na stavarnu, tak si ji vybrala jako volitelný předmět. Řešila tam neco, co uz jsem brala za zapomenuté, prý jsem jediná záchrana, z hlavy se mi kourilo a nakonec jsme na to přišly. Jo, člověk si občas rad vzpomene na hodiny něčeho, z čeho mel původně těžkou hlavu...

+1/0
22.2.2017 20:14

A96n38t32o43n83í43n 47Z22e63l91e45n93ý 2244553631696

Pan ředitel ve mně vyvolal vzpomínku na to, jak na Karláku před paralelku přišel Koníček a zeptal se:

„Kdo je tady z gymnázií?“, ruku zvedla asi tak polovina. „Hmm, hmm.“

„Kdo je tady z průmyslovek?“, přibližně třetina. „Tak vy tady nemáte co dělat.“

„Kdo je tady z učebních oborů?“, přihlásil se ten zbytek. „Vy tady už vůbec nemáte co dělat.“

Pak si všiml vepředu Michala Hu, který ruku nezvedal vůbec.

„A co vy, odkud jste?“

„Já jsem chodil na střední školu pro pracující.“ odpověděl Michal.

Tím docenta zmátl a zbavil řeči, s takovou vzdělávací institucí se asi na FEL setkal poprvé.

+1/0
22.2.2017 13:49

J94a61r31o82s56l30a75v 64J72o27s40e45f 5232570610984

Jo, Koníček, to byl střihoun!. Mne vyhodil ze zkoušky ani nevím za co. Zkoušku jsem pak udělal u odb. asistenta (jméno si nepamatuji) za suveréní jedničku!

0/0
22.2.2017 17:58

Z42b60y97š95e67k 26Š56v90e47c 8984813424515

Na schůzce absolventů snad každý si vzpomněl na prof. Koníčka.

Tehdy již byl dost nemocný. Vzpomínal na dobu strávenou v USA a jejich narkomanských doupatech.

První přednášku jazyka PASCAL začal "Mám přichystány průsvitky na FORTRAN je to stejné. Na rozdíly vás upozorním. Proměnná nabývá hodnot fals a tru ..." Tím všichni neznalí angličtiny skončili pro celý semestr.

Po mnoha peripetiích student vykonával zkoušku u jiného zkoušejícího. Po předložení písemné části zkoušky examinátor prohlásil "A kterej v-ů-l Vám to řešení poradil?" . :-)

0/0
22.2.2017 18:54

J79a16r45o52s71l21a82v 43P39l16a75c62h66ý 9696653133110

S Koníčkem mám stejnou zkušenost.. Na to se nedá zapomenout.

0/0
22.2.2017 20:11
Foto

J97a15r39o45m61í62r 57Č67i12h77á14k 1405445565486

Pan ředitel se mýlí. Co tvrdí, možná platilo za komunistů. Nyní technické školy lépe připravují na technické školy než gymnázia. A o tom, že vědomosti se nemusí biflovat, by se dalo rovněž s úspěchem pochybovat. Musím je dostat do hlavy, abych je dokázal aplikovat ! Nedokáži si představit úspěšného šachistu, který hraje s příručkou na klíně, ve které je zapsáno, jak se kterou figurou táhne. To i řemeslníci musí mít vědomosti v hlavě, aby mohli pracovat. Pane řediteli, kde Vás vyhrabali ?

+3/0
22.2.2017 13:43

I43v23a92n21a 94N92e51j45e78d65l13í54k31o43v10á 6568904873463

A na to jste přišel jak: Nyní technické školy lépe připravují na technické školy než gymnázia

Technické školy vždy připravovaly studenty na technické školy lépe než gymnázia. Vždyt to je jejich cílem.

Nyní navíc ty střední technické školy díky menšímu zastoupení odborných předmětů a přidané biologii nepřipravují studenty v takové míře, jako tomu bylo dříve...

0/−1
22.2.2017 13:57
Foto

J10a75r12o15m28í52r 86Č84i68h42á77k 1125935585366

Upsal jsem se. Průmyslovky lépe připravují na vysoké školy s technickým zaměřením. O opaku s Vámi nehodlám diskutovat. Berte to jako axiom !

+1/0
22.2.2017 14:00

I28v53a75n53a 17N18e56j68e60d79l58í17k35o33v12á 6318234523973

Pak už to má logiku a dále diskutovat nemusíme ;-)

+1/0
22.2.2017 14:11
Foto

J55a71r40o17m74í67r 17Č17i81h13á11k 1635185955936

Děkuji. V této diskuzi jste vyhrála ! :-)

+1/−1
22.2.2017 14:31
Foto

Z25d55e79n46ě79k 37M53a17t51u35š68k45a 7618606665216

pan ředitel asi není velký odborník.

+1/0
22.2.2017 13:34

V63a59š95e12k 64Ř86í46h11a 2853103108732

No pak bych doplnil jednu myšlenku. pokud mají být přijímáni na VŠ hlavně studenti z gymnázií co pak budeme dělat v případě že se nadměrný počet gymnazistů nedostane na ony VŠ. Zatím většinou končí na různých VOŠ, kterých opravdu narostlo hodně, ale které sami říkají, že za 3 roky prostě odborníka vychovat neumí.

V konečné fázi to znamená, že student SPŠ bude mít daleko lepší vzdělání a odbornost jak ti co budou nad ním ve vzdělávacím ohodnocení. Již dnes se to občas stává.

+3/0
22.2.2017 12:40

L59u26b50o21m40í18r 55S50a76z71e69č12e64k 7889808155313

Kvalita absolventů škol snad není dána jejich počtem, spíše jejich náročností ale hlavně kvalitou vyučujících. Vždyť to všichni známe, jak často si člověk vzpomene na některého skvělého kantora a jak rád by mu dnes ještě poděkoval za to, co ho naučil!

+4/0
22.2.2017 12:49

V90a46š13e21k 92Ř39í37h19a 2783593788362

To možná mluvíte o ZŠ nikoli o SŠ. Tam je dána počtem prvotních uchazečů a tím nastavenou kvalitou příjímacích řízení. Já dělal na SPŠ přijímačky ve kterých ze 120 uchazečů brali 48 do dvou třít.

Dnes škola dělá jen vstupní pohovory u uchazečů, kde se zdá že by nemuseli studiu stačit. Pokud se zvedne onen počet na vstupu pak si budou moci vybírat mezi těmi kdo mají o obor skutečný zájem a mají jistou studyjní kvalitu nastavenou ZŠ.

0/0
22.2.2017 12:54
Foto

Z58d73e22n22ě38k 28M10a79t45u71š27k92a 7438336235966

pokud dříve měl někdo na vysvědčení v devítce více jak pět dvojek, už byl problém se dostat na střední školu.

Dnes berou i se čtyřkami a aby vůbec někdo dokončil, tak musí jít kvalita nutně dolů.

+2/−1
22.2.2017 13:37

Z71b86y96š35e13k 13Š31v59e26c 8854913404395

Dávám minus. Důvod pravopis (Nebo jen překlepy?).

+2/0
22.2.2017 19:01

V53a83š94e34k 81Ř29í76h78a 2953883168292

Chápu, že s klesajícím počtem dětí je tlak na to nabrat každého žáka. A pan řiditel se tak snaží vytvářet jakési nesmyslné elitářství tak aby případně nepřišel o křeslo.

Bohužel, ale nejsou to SPŠ, kterých by nějak výrazně přibylo, ale spíše gymnázia a to v násobcích. To to stojí za poklesem kvality studentů a to všude.

Podle mě je právě třeba udělat určitý kvalitativní řez mezi gymnázii a ty méně kvalitní razantně zrušit.

+4/0
22.2.2017 12:27

Š71t74e97f69a93n 91F76r84i10č92a 7172658283506

Pane Bože, to jsou ale předsudky. Kdysi jsem studoval dopravní průmyslovku. Na VŠ se z naší třídy dostalo 17 ze 32 žáků. V roce 1978 přijímali na Provozně-ekonomickou fakultu VŠE 1 uchazeče z 11. Dostal jsem se. Nemyslím, že bych ve studiu na VŠ plaval. Takže názor pana ředitele gymnázia, uvedený v titulku musím z principu zpochybnit. Tím spíše, že v mnoha předmětech měli i na VŠ absolventi průmyslovek na vrch. Důležitá je kvalita kantorů. Dále je to spíše o tom, že jsou jak špatná a mizerná gymnázia, tak i některá, která jsou na tom o něco lépe. Ovšem stejně tak je to s průmyslovkami. Samozřejmě strojař, který vystuduje výbornou strojařinu na průmyslovce i na VŠ, na tom bude po 9 letech odborného studia výrazně lépe než ten, kdo v oboru vystuduje jen 5 let, sic na VŠ.

+9/−2
22.2.2017 12:13

L54u52b62o95m52í35r 69S50a91z87e31č67e60k 7139468275743

Já s ním naopak souhlasím. Protože si maturitu, jež je předpokladem ke studiu na VŠ, "pořizovali" neumětelové na všelijakých středních učilištích a potom šli na soukromou školu, kde si ten titul v podstatě zaplatili! V roce 1978 se jednalo o naprosto jiné podmínky. Podívej se, inženýre, kolik dnes schází řemeslníků, kteří kdysi z učilišť normálně do procesu odcházeli! Z průmyslovek odcházeli tzv. střední kádři. Dnes nikomu nestačí ani maturita (ještě by ji chtěli nejlépe z tělocviku nebo obč. nauky) a dělat se nechce nikomu. Jsou bohužel obory, kde se rukama dělá a dělat bude stále.

0/−3
22.2.2017 12:26

V96a90š15e40k 38Ř33í89h32a 2933253558382

Jenže to způsobí, že se na VŠ v konečné fázi budou učit je látku SPŠ. Když se podívám kdo z našeho ročníku zůstal na fakultě tak to byli všichni gymnazisti, kteří se v praxi neuchytili. Nechtějte vědět co od nich vychází za odborníky je to otřes který ani nezná základní normy.

Pokud chceme zlepšit kvalitu technicky vzdělaných odborníků, tak právě potřebujeme více SPŠ, a méně gymnázií. Chápu, že nárůst učebních oborů s maturitou byla blbost, ale stále máme dost původních 4 letých průmyslových škol, které na toto gymnaziální elitaření dosti doplácejí.

+5/−1
22.2.2017 12:33

L60u75b39o15m40í73r 33S26a10z46e80č59e31k 7829208485353

Nevím, zda více SPŠ zajistí více kvalitních techniků. Dříve to bylo skutečně o schopnostech. Nakonec i na učilištích a bez maturit se rekrutovali lidé schopní a dostatečně kvalifikovaní! Bylo jich dost, kde blbec neuspěl!

0/0
22.2.2017 12:37

V40a72š47e82k 27Ř20í74h23a 2203263298722

Jasně ale je to jen reakce na jisté elitaření. A možná na to jak zajistit aby maturita nebyla skutečně jen jakýmsi cárem papíru.

+1/0
22.2.2017 12:57
Foto

Z73d57e19n23ě22k 40M21a90t62u30š39k23a 7118746595206

jenže SPŠ upadají. V roce 1967 měla SPŠS v Plzni v ročníku 10 tříd strojních + 2 třídy hutní.

Dnes má pouhé 2 třídy, zbytek jsou učební obory. Zbytek jsou nějaké třídy ekonomky.

0/−1
22.2.2017 12:38

V55a19š55e23k 51Ř95í63h52a 2173543428642

Vím psal jsem to. Ale věřte mi že jak zavřete pár gymnázií tak se kvalita vrátí. Sám jsem překvapen kolik studentů je na SPŠ v Plzni. Možná to bude tím že nedaleko v Klatovech je hned další škola se stejným zaměřením. Možná také v celkovém počtu těchto škol.

SPŠ, kterou jsem studoval byla svého času jediná pak se otevřela v Bystřici a jistá umělecké zaměření v Praze. Po revoluci se otevřeli asi další dvě Hranice a pak někde na severu Čech.

Nu což řiditel začal bojovat za kvalitu a VOŠ, kterou se mu podařilo udržet mnoho žáků a navíc nabrat mnoho i zahraničních univerzitních kantorů. Asi skutečně záleží na tom jak kvalitní ona škola je a jak velkou má konkurenci.

0/0
22.2.2017 12:49
Foto

Z63d91e30n57ě14k 52M35a87t70u45š18k51a 7978566715196

ta klatovská bývala i tenkrát a byla poměrně velká, takže to o konkurenci asi nebude. Prostě není zájem.

0/0
22.2.2017 13:32

M43a34r80t52i59n 63N66e10b69e16s31k76ý 7936650157662

Obávám se, že absolventi gymnázií možná vzdáleně tuší, co se asi tak budou na VŠ učit, zatímco absolventi SPŠ už se v oboru orientují.

Pakliže se absolventi gymplu nedostanou na VŠ, rozšíří řady všeobecně nepoužitelných s maturitou.

0/0
22.2.2017 13:49
Foto

M96i56r37o69s98l80a18v 57S48t70e48i20n10e14r 6248934333535

SPŠ v Čechách a na Moravě musely v době protektorátu nahradit zakázané vysoké školy. Profesoři tedy šli na ty průmyslovky, tím se jejich úroveň neobyčejně zvedla. Po válce ta obnova VŠ také nebyla okamžitě, do toho se pletli komunisté, takže mnohde to dlouho vázlo.

Po 1989 nastal boom vesnických universit, takže dnes je nutné u každého absolventa vědět, kde absolvoval.

0/0
22.2.2017 19:36

Š19t82e72f89a15n 98F35r29i86č97a 7312588933156

Nedostatek řemeslníků má více příčin, ale především je zapříčiněn jednak nízkými platy, jednak tím, že se firmy nestarají o výchovu učňů a jsou k tomu lhostejné. Jen natahují ruku ke státu, a říkají "pošlete nám Ukrajince". Kdysi učeň už před nástupem do učiliště podepsal smlouvu, a byl fabrikou podporován během studia. Samozřejmě, že absolvent střední odborné školy nebo středního odborného učiliště s maturitou má mít možnost se dále vzdělávat. Vysoké školy potřebují i tyto absolventy, a to i při zaměstnání, aby neztratily kontakt s praxí.

0/0
22.2.2017 12:35

L39u51b53o50m28í12r 19S61a25z33e14č87e25k 7559988655903

Jistě, tehdy ty velké fabriky sami dokázaly vyprodukovat dostatek potřebných řemeslníků. Fabriky rozkradeny, učiliště nanic!

0/0
22.2.2017 12:39

V36a52š50e56k 32Ř92í17h50a 2373443798922

Velké plusR^, Ale jak stát zvedne daně, aby toto školství mohl platit tak hned brečí že st. úředníka platit nebudou.

0/0
22.2.2017 12:58

J20a35n 88B76l43a80n58a 3596725754

Degradace vzdělání............. Vysoké školy totiž otevřely svou náruč tak, že přijímají 70% populace.................... v populaci je max 30% schopných absolvovat VŠ v parametrech před rokem 1990, Dnešní soukromé VŠ tituly vlastně prodávají.

+8/0
22.2.2017 12:12

P31a43v56e67l 49Z84o26u83h78a30r 5318164944159

Pan ředitel si chválí svůj ohon. Inu každá samochvála smrdí. Když se mu tak dobře žije pod komunistickou knůtou tak ať se odstěhuje do těch oblastí světa kde je ten komunistický ráj- Kuba , KLDR, Čína , RF, Nicaragua a pod. a nevychvaluje tu zločineckou komunistickou ideologii tu. Máme své zkušenosti. Když ptáčka lapají tak mu také pěkně zpívají. Je asi dost mladý a žije v tom komunistickém kraji-ráji.Rv;-O

+2/−1
22.2.2017 12:08

J52a57n 16B57l46a10n90a 3666395674

Pan ředitel jen popsal současnou realitu, a že se na severu kradlo ve velkém a komouši u toho nebyli je fakt, dělili se ODS +ČSSD

+1/0
22.2.2017 12:15
Foto

J14a96n24a 21J80i74n50d15r27á60k31o17v10á 9640529319341

Ano, na medicínu vás určitě lépe připraví gymnázium, ale na studium ČVUT vás lépe připraví odborné školy. Vím, o čem mluvím.

+17/0
22.2.2017 12:00

M53a65r59e71k 13T40e83t34u85r 9739104236

Ano, to zřejmě řediteli nedošlo.

0/0
23.2.2017 7:56

J72a83r64o13s87l62a51v 69J15o12s13e78f 5262880440834

Ale gymnázia by měly být školami, na které se dostanou ti nejlepší ze ZŠ - tedy jedničkáři, dvojkaři. Gymply dnes berou i čtyřkaře, jen aby naplnily kapacitu!

Náklady na žáka na gymplu jsou daleko nižší, než na průmce (proto si pan ředitel může dovolit tandemovou výuku). nevím, proč by dobří žáci z odborných škol neměli chodit na vysokou. Inu, každá liška si chválí svůj ocas....

+7/0
22.2.2017 11:52

I45v56a51n15a 24N74e47j10e79d95l11í66k40o85v94á 6108494913533

K titulku - jo beru, ale to pak musí střední odborné školy po matuře vyplivnout středoškolské "odborníky" schopné samostatné práce, jak tomu bylo dřív. Za nás se hlásila z průmyslovek na VŠ max třetina třídy a to ne každý se dostal

+2/0
22.2.2017 11:34

V75a65š13e21k 12Ř11í61h29a 2503613798552

No co vím tak právě SPŠ vyplivnou studenty, kteří jsou lépe připraveni na praxi jak mnohé VŠ. Je většinou hodně znát pokud do práce nastoupí průmyslovák s VŠ a když nastupuje gymnazista s VŠ. Ten gymnazista toho průmyslováka v oboru málo kdy dostihne.

+5/0
22.2.2017 11:40

I24v95a10n88a 38N32e94j98e97d46l64í33k91o61v84á 6398284163133

Vy jste to nepochopil tak, jak jsem to myslela.

Pan ředitel to řekl tak, že gympláci na VŠ, ostatní po matuře do praxe. Jenže současní středoškoláci jsou v praxi nepoužitelní. Ti schopnější jdou houfně na VŠ a pak těch středoškoláků nastupujících do práce je minimum a stojí zaprd.

+1/0
22.2.2017 11:43

V39a33š44e67k 27Ř41í45h49a 2143623558952

Tak obecně úroveň šla dolů, ale za to nemohou SPŠ, ale spíše nadměrný počet gymnázií. Kvalita přípravy je úměrná kvalitě studenta. A zde je jasné, že pokud by se zavedl nesmysl pana řiditele, tak to povede k opaku a to že se na SPŠ budou hlásit ti co budou vědět že nemají na VŠ a všichni ostatní se budou tlačit na gymnázia, kterých je již dnes až příliš.

V klesajícím počtu dětí pak nic nebude tlačit na rušení gymnázií a ty budou dále "parazitovat" na SPŠ.

Co naopak se ještě více zhorší je právě ona připravenost VŠ, která se samými gymnazisty nebude tlačena k vysoké specializaci a odbornosti a celkově půjde do kytek.

+1/0
22.2.2017 12:21

I47v10a50n85a 69N40e96j66e77d54l92í54k39o11v79á 6298504253313

No, ale ještě jedno s tím vzděláváním na odborných školách souvisí. Dříve se tam učilo více odborných předmětů a méně všeobecných, proto byli absolventi schopni samostatné práce v praxi. Vím, že za to nemohou samostatné průmyslovky, ale nastavený systém z MŠ.

Nikdy jsem nezastávala názor, že na VŠ pouze z gymplu, sama mám průmyslovku, ale na VŠ jsem se tehdy nedostala...

A dcera tvrdila, že kdyby "v devítce" tušila, kam jít, tak z osmiletého gymplu přejde na stavební průmku, protože jí to pak na VŠ z počátku chybělo...

Mělo by to být ted už nastaveno tak, že na gympl opravdu jen ti nevyhranění a VŠ možná pro všechny, jak to bylo za nás. S tím, že se odborné předměty budou na odborných školách učit v podstatně vyšší míře, než všeobecné. Jenže pokud ted budou povinné maturity z matiky pro všechny, budou muset mít průmyslovácí určitě více hodin matematiky, než za nás, kdy jsme měli ve čtvrťáku matiky pouze jednu hodinu za týden. To tedy na úkor odborných předmětů...

+1/0
22.2.2017 13:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.